Wax verwijderen

Gestart door Bart GLT, 04-10-2004 13:41:43

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Roy V70R op 07-10-2004 15:04:03
Toch heeft iedereen zo zijn eigen ervaring en voorkeur.

Amen. Er zijn veel goede poetsmiddelen op de markt, zo zijn er ook meerdere merken die carnauba toepassen in hun wax. Het is maar net wat jezelf prettig vind werken en uiteraard ook een mooi resultaat geeft. Een vriend van me poetst professioneel met Sonax en dat ziet er ook gelikt uit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: thuur op 07-10-2004 09:18:37
Citaat van: Roy V70R op 06-10-2004 21:37:18bevat nagenoeg geen krijt

Krijt? Elaborate please!

Gr 8)

Krijt wordt in vele merken was en poetsmiddelen gebruikt, zoals Marc hieronder al vermeld wordt het vooral gebruikt in polijst-poetsmiddelen.
Het krijt gaat juist in de poriën zitten van de kunstof delen, en is lastig te verwijderen.
Neem nou de Turtle-Wax.....groene fles met goudkleurige dop, daar zit zo gigantisch veel krijt in, maar dat neemt niet weg dat het een uitstekend poetsmiddel is. (autoweek beste getest)
Ik gebruik het zelf niet hoor. :D

Door mijn werk heb ik natuurlijk heel wat producten uitgeprobeerd en vind Auto-glym toch èèn van de betere,
vooral in combinatie met hun harde wax. (goudkleurig etiket)

Ik moet ook zeggen dat het product wat Marc verkoopt, ook zeer goed is. ;) ;D

Als er belangstelling bestaat voor monsters, stuur me dan maar een PB, dan ik ik het meenemen naar de sleuteldag.

Groeten Roy

En wat doet het krijt dan? Ik bedoel moet het ondiepe scherpe krasjes opvullen of gaat het een chemische verbinding aan (welke?)? Of is het om het product 'goed' te houden?

Gr 8)

Roy V70R

Citaat van: thuur op 07-10-2004 15:48:31

Krijt? Elaborate please!

Gr 8)

Krijt wordt in vele merken was en poetsmiddelen gebruikt, zoals Marc hieronder al vermeld wordt het vooral gebruikt in polijst-poetsmiddelen.
Het krijt gaat juist in de poriën zitten van de kunstof delen, en is lastig te verwijderen.
Neem nou de Turtle-Wax.....groene fles met goudkleurige dop, daar zit zo gigantisch veel krijt in, maar dat neemt niet weg dat het een uitstekend poetsmiddel is. (autoweek beste getest)

Door mijn werk heb ik natuurlijk heel wat producten uitgeprobeerd en vind Auto-glym toch èèn van de betere,

Als er belangstelling bestaat voor monsters, stuur me dan maar een PB, dan ik ik het meenemen naar de sleuteldag.

Groeten Roy

En wat doet het krijt dan? Ik bedoel moet het ondiepe scherpe krasjes opvullen of gaat het een chemische verbinding aan (welke?)? Of is het om het product 'goed' te houden?

Gr 8)

Nee, krijt zorgt voor de polijstende werking van het product
Het is juist slecht voor de houdbaarheid, want krijt hard uit bij aanraking met lucht.
Daarom kun je die Turtle Wax nooit lang goed houden want dan is ie opgedroogd.
(mits je `m goed afsluit natuurlijk) ;)
Tevens is krijt een goedkoop middel voor de fabrikant om de fles vol te krijgen ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R

FrankT5

Hoi Roy,

Ik houd me zeer aanbevolen voor een monster van die Auto Glym. Nooit van gehoord en lijkt me weer eens wat anders dan die eeuwige Turtle Wax. Dus als je een monster voor mij meeneemt naar de sleuteldag ben ik je eeeeeeuwig dankbaar!

Massol,
FrankT5
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

thuur

Citaat van: Roy V70R op 07-10-2004 16:07:00
Citaat van: thuur op 07-10-2004 15:48:31

Krijt? Elaborate please!

Gr 8)

Groeten Roy

Gr 8)

Nee, krijt zorgt voor de polijstende werking van het product
Het is juist slecht voor de houdbaarheid, want krijt hard uit bij aanraking met lucht.
Daarom kun je die Turtle Wax nooit lang goed houden want dan is ie opgedroogd.
(mits je `m goed afsluit natuurlijk) ;)
Tevens is krijt een goedkoop middel voor de fabrikant om de fles vol te krijgen ;D

Aha. Weer wat geleerd. Ik dacht dat krijt veel te zacht en onregelmatig van structhuur zou zijn om een goede polijstende werking te hebben.

Vandaar dat die fles hier in de garage uit 1980 zou krijterig eruit ziet en aanvoelt ;D

Gr 8)

Roy V70R

Voor iedereen die een monster van Auto-Glym poetsmiddel wil hebben. :D

Ik heb 65 monsters kunnen regelen.

Hoop dat het voldoende is.

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R