handrem/schijf

Gestart door Kees Ligthart, 16-04-2013 15:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

evdborn

recent ook 2 dagen aan het klooien geweest, uiteindelijk opgelost door de scherpe (haakse) randen van de nieuwe voering met een zoetvijl op 45 graden gevijld. Probleem opgelost.

Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

Jeroentjuh

Kan ook komen door een vastzittende handremkabel. Komen de voeringen onderin wel mooi tegen het nokje aan?

Kees Ligthart

Alles zit vrij knap zoals het hoort, vastzittende kabel kan trouwens wel denk ik... iemand daar tips voor dan toevallig?

Kees Ligthart

Waar splits die kabel eigenlijk op?

Jeroentjuh

Citaat van: Kees Ligthart op 16-04-2013 21:39:10
Alles zit vrij knap zoals het hoort, vastzittende kabel kan trouwens wel denk ik... iemand daar tips voor dan toevallig?

Enige oplossing is dan een nieuwe kabel monteren.Kabels komen samen onder de middenconsole....

Kees Ligthart

Naja dan gaan we wel langs de dealert, is dat ook meteen maar knap, zal wel weer een gepriek worden om hem te vervangen

Jack v

#21
Citaat van: Kees Ligthart op 16-04-2013 21:50:38
Naja dan gaan we wel langs de dealert, is dat ook meteen maar knap, zal wel weer een gepriek worden om hem te vervangen
nope zo klaar. Middenconsole en achterbankzitting + vloerbedenkking even verwijderen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

evdborn

als alles goed zit, en de voering tegen de nokjes aanzit kan die kabel daar even niks aan veranderen. Dan moet de schijf gewoon draaien, pas als je hem aantrek en weer los laat gaat die niet mee terug en blijft het vastzitten
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

Jeroentjuh

#23
In de middenconsole ook al iets terug gesteld? Onder de armsteun zit een kapje, daaronder kun je de handrem ook op- of terugstellen, met een Torx 50 ofzo.
Als de kabel blijft hangen komen de voeringen onderin niet mooi tegen het nokje aan. Zit dat wel goed dan is de kabel waarschijnlijk wel goed en zit er iets anders niet goed op zijn plek. Vervangen is idd ff klooien, middenconsole moet eruit en de kabels lopen onder de vloerbekleding door....

Kees Ligthart

Ja was ik al bang voor, ja kan misschien wel ruimte tussen zitten, sta er ff niet naast, was er ff klaar mee.
Ga morgen weer even kijken, en anders morgen op de sloop kijken hoe het bij andere 850s zit

Kees Ligthart

Alle 2 de kanten precies gelijk, aan de enne kant draait het wiel wel vrij en aan de andere kant draait ie wel maar sleept ie ergens aan zodat ie niet knap en vrij rond draait... alles geprobeerd maar blijft een raadsel

evdborn

Zoals ik al aangaf haal de scherpe randen van de voering een weg met een vijl
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

Kees Ligthart

Ja ik gaan even kijken als ik een stukkie rij dat dan alles op z'n plek komt, was al om een nieuwe kabel uit maar daar vragen ze 81 euro voor, stelletje gekken
Als ie straks niet wilt gaan we vijlen ;)
Moet alleen ontluchten maar dan heeft niemand in enne tijd, kakzooi

UserID6342

Een bleeder does the job ;D

Kees Ligthart

Nergens meer last van! Alleen trillen me wielbouten los... naja ff bijhouden