Wiellager????

Gestart door Red Devil, 16-04-2013 16:21:15

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Na de voorremmerij te hebben vervangen in verband met een huilend geluid gedurende een seconde in de eerste tien kilometer en als gevolhg van kromme schijven moet helaas zeggen dat de huil niet weg is. Sterker nog de afgelopen dagen is de huil steeds sterker geworden. Inmiddels ben ik gaan vermoeden dat het afkomstig is van het wiellager RA. In dien een bocht naar links wordt de huil sterker.

Wat ik vreemd vind is dat de huil ook optreedt na het remmen. Als je niet af hoeft te remmen voor bijvoorbeeld een rotonde, dan hoor je hem lichtjes. Moet je we;l afremmen dan is het geluid veel sterker. Overigens is het geluid alleen hoorbaar als de de zaak warm is. 

Kan remmen het janken van een wiellager versterken of niet.

Wiellager is zelf te vervangen, maar hoe zit dat bij het lager dat met een kleine centrale bout vast zit (model 2000)?

Gr.
Ted

Jack v

is ook te vervangen op dezelfde manier.
wiellager is vaak een brommend geluid.
janken oid zijn vaak de banden
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

toonbinneveld

kan een beginnend wiellagerprobleem zijn, maar kan ook zomaar een vastzittende remklauw/zuiger of loszittende handremvoering achter zijn.

Haal achter eens de remklauwen en remschijven los,  kan je meteen de klauwen checken op roestige 'glijstaven' van de klauw en of de remzuigers soepel in te knijpen zijn. Als het vast zit, veel wd40/kruipolie erop en weer schoon en gangbaar maken. Als de zuiger 'ingerot' is dan zal je een andere klauw op de kop moeten tikken of een revisiesetje erop zetten.

ruspek

ik zal ook eerder denken aan iets met de remmerij of banden.
Wiellager is vaak brommend.

Als banden gecupt zijn ook veel "huilerij" weet ik helaas uit ervaring....

remmen zouden het kunnen zijn.
Bij de achterremblokken zouden dunne plaatjes kunststof of metaal moeten zitten om huilen / piepen tegen te gaan.
Het zou kunnen dat ze bij jouw blokken niet gemonteerd zijn. (zit nl. niet altijd standaard in het doosje)
Ook zou het kunnen dat de remcilinder niet onder de juiste hoek tegen je remblokken duwt.

Als ik jou was zou ik gewoon even de achterremblokjes eruit halen (5 minuutjes werk) en even kijken of de plaatjes er tussen zitten (zitten soms ook al vastgeplakt aan de blokken zelf; zoveel merken zoveel manieren)
Aan de achterkant van de blokken \kan je misschien ook wel zien of de cilinder goed tegen de achterkant aandrukt.

Anders even langs de dealert en laten kijken; t kan natuurlijk ook zijn dat je schijven gewoon op zijn...

Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Red Devil

Vandaag de zaak losgehaald. Schijven zijn goed. lager hoor je niet met het wiel omhoog, ook geen trillingen in de veer/veerpoot. Binnenste zuiger zat vast. Veel WD40 ingespoten en er zit weer beweging in. Binnenkort maar eens een tweetal nieuwe klauwtjes en blokken monteren....

ruspek

als het goed is heb je een PB-tje
Groet Ruben

-D©©©L-

Citaat van: ruspek op 17-04-2013 21:21:50

Die heb ik ook wel, maar niet van jou.   Wat moet erin staan ?

ruspek

Citaat van: -D©©©L- op 17-04-2013 21:27:42
Citaat van: ruspek op 17-04-2013 21:21:50

Die heb ik ook wel, maar niet van jou.   Wat moet erin staan ?

Nieuwsgierig of nie? ;-D
Groet Ruben

Hans Duiven

Citaat van: Red Devil op 17-04-2013 12:58:05
Vandaag de zaak losgehaald. Schijven zijn goed. lager hoor je niet met het wiel omhoog, ook geen trillingen in de veer/veerpoot. Binnenste zuiger zat vast. Veel WD40 ingespoten en er zit weer beweging in. Binnenkort maar eens een tweetal nieuwe klauwtjes en blokken monteren....

Ik denk toch dat je op korte termijn uitkomt op een nieuwe remklauw, danwel revisie.