Leeroy's 854 T-5

Gestart door leeroy, 19-04-2013 20:21:09

Vorige topic - Volgende topic

fbm

Citaat van: leeroy op 11-01-2014 21:38:16
http://i636.photobucket.com/albums/uu88/matrix801227031/DSC_1352.jpg

Oh wat mis ik die remmen!

Maar zo te zien is hij nu in beter hand, dan bij mij! ;)

Maak er weer wat mooi's van!  :eusa_clap:

leeroy

Nu heb ik helaas al een tijd een zwetende oliekoelerleiding en nadat ik gister op de snelweg ook zag dat bij hogere belasting de olie temp toch tegen de 120 graden aan begon te lopen (olie niveau is goed trouwens) vroeg ik me af of; als ik een externe oliekoeler monteer de bestaande oliekoeler kan afdoppen en de slangen die er nu zitten (en er 1 van zweet) kan verwijderen.
dit in de hoop dat ik in de toekomst geen lekkende slangen meer heb en wat meer koeling krijg voor de olie

Rense850T5

Ja kan wel een externe oliekoeler monteren moet je de originele slangen demonteren en de aansluitingen op de radiator kan je afdoppen of open laten(na je hem ff hebt schoon gespoeld/leeg gehaald) en dan slangen (laten) maken vanaf je olie thermostaat naar je nieuwe koeler toe.

En hoe hard rij je dan wel niet als je olie naar 120 graden gaat?
Is je olie thermostaat dan nog wel goed?

Die van mij komt ook met redelijk gassen niet echt boven de 100 gr.

Gr. Rense
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

leeroy

Snelheid was rond de 140/150 maar wel langere tijd aaneengesloten.

Kan ik ook de originele thermostaat afsluiten en een adapterplaat gebruiken of zitten er nog meer dingen aangesloten op het originele thermostaathuis

Rense850T5

Citaat van: leeroy op 10-03-2014 21:16:55
Snelheid was rond de 140/150 maar wel langere tijd aaneengesloten.

Kan ik ook de originele thermostaat afsluiten en een adapterplaat gebruiken of zitten er nog meer dingen aangesloten op het originele thermostaathuis

Nee zit verder niets op aangesloten en er zijn idd blokkeer platen voor te krijgen zodat je een adapter plaat tussen je oliefilter kan zetten en daar dan leidingen op kan aansluiten ;)
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

leeroy

Ah bedankt dan ga ik eens rondkijken voor zo'n plaat en een oliekoeler set.

Ik bedacht me dat de cat er nog tussen zit misschien dat de temp daardoor nog wat hoger oploopt?

Remo1970

Is het uiteindelijk gelukt met de externe oliekoeler?

Wil dit nl zelf ook gaan toepassen

leeroy

Citaat van: Remo1970 op 10-09-2014 04:04:26

Is het uiteindelijk gelukt met de externe oliekoeler?

Wil dit nl zelf ook gaan toepassen

excuus voor de late reactie maar alsnog dan maar :0D ik ben niet verder gegaan met de externe oliekoeler. ik heb een lekkende olieleiding vervangen en ben bezig geweest met wat onderhoud de carterventilatie vervangen en de olietemp blijft nu veel lager en constanter dus ik denk dat voor mij de externe koeler niet meer nodig is.

leeroy

Zo effe het stof eraf blazen hier  ;D ondanks dat ik hier weinig gepost heb heb ik toch niet stil gezeten met de T5 is wel het een en ander aan onderhoud en upgrade's geinstalleerd
aan onderhoud/upgrades is er gedaan;

-andere oliekoelerleiding vervangen (had ze stom genoeg niet tegelijk gedaan)
-radiateur vervangen
-AP remklauwen gereviseerd
-kachelweerstand en klein relais blower vervangen
-draagarmen vervangen L+R tevens PU bussen gemonteerd
-stabilisatorstangrubbers vervangen voor PU bussen
-subframe rubbers vervangen voor PU
-reactiestangen vervangen
-binnenste en buitenste stuurkogels vervangen
-3" downpipe zonder kat gemonteerd
-55mm alu intercooler gemonteerd
-japanifold gemonteerd
-schutten tuning ecu gemonteerd ;D

verder nog een R spoiler en andere velgen en grille gemonteerd foto's ga ik nog zsm uploaden