verschillende afstandsbedieningen V70 hoe zit dat...

Gestart door bartvdl, 19-04-2013 21:21:32

Vorige topic - Volgende topic

bartvdl

Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een V70 classic. Het is een heerlijke auto alleen begrijp ik het alarm niet helemaal, nou ja helemaal niet.

Ik heb de auto gekocht met 2 soorten afstandsbedieningen originele met 3 knoppen (lock, unlock en kofferbak) en imitatie met 4 knoppen 1 knop voor open en dicht en 1 knop voor alarm testen en 2 knoppen waarvan de werking mij onbekend is.

Als ik de originele gebruik kan ik de auto openen en sluiten, maar niet starten, de startblokkering voorkomt dit. Bij het open/sluiten met de originele ab knipperen de alarm lichten niet.
Gebruik ik de imitatie ab, dan knipperen de alarmlichten heel snel bij het openen. Ik moet dan binnen 30 seconden starten anders is de startblokkering weer actief. Bij het afsluiten met die ab knipperen de alarmlichten ook.

Het probleem is dat 1 van de niet-originele ab's kapot gegaan na een dag in mijn broekzak gezeten te hebben. Hij lijkt het nog wel te doen, het lampje op de ab knippert als ik er op duw, maar de auto reageert niet (ik heb ook een nieuwe batterij gebruikt). Ik heb nu dus nog maar 1 ab die de startblokkering eraf kan halen, als die kapot is kan ik niets meer ne an ik de auto niet (zomaar) starten.

Ik ben ten eerste benieuwd wat voor alarm er op de auto zit, is dit iets origineels (met imitatie ab's) of is het een ander systeem, en hoe kan ik dit evt. achterhalen?

Wat is wijsheid met dit probleem, kan ik de auto opnieuw inleren? moet ik de ab opnieuw programmeren? Of kan ik beter alles eruit knikkeren, en hoe zou ik dat moeten ?

bartvdl

Oh ja... volgens mij zitten er ook ultrasone sensoren boven aan de a stijl (of het zijn microfoontjes voor de carkit uit 1997). De auto is overigens ooit uit Duitsland geïmporteerd.

grijzev70tdi

Heb je een paar foto's van de afstandbedienigen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

bartvdl

ovlov

De originele is inderdaad de V70 standaard AB. Standaard is de startblokkering sleutel gerelateerd en niet afhankelijk van de AB. Als één van de sleutels niet goed werkt is waarschijnlijk of de sleutel niet geprogrammeerd of de immobilizer "chip" defect. De dealer kan sleutels(imm.)/AB's voor je (her)programmeren.

Bij het normale in NL geleverde Volvo V70 alarm zitten de ultrasoon sensoren boven gordels in de middenstijl, bij de A stijl is dus apart...

Theorietje: is de originele AB wellicht alleen ingesteld om de deuren te openen (en doet dus niets met alarm) en is er een aftermarket alarm ingebouwd (met aparte imm.?) dat alleen geactiveerd wordt met de imitatie AB?

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

ruspek

zit het m niet in de sleutel?
Bij de originele AB zit een imi sleutel als ik het zo zie op de foto.
misschien zonder chip? of anders chip niet ingelezen?

Bij de imi AB zit nl. wel een originele sleutel.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000