Alarm gaat af na weer aankoppelen -pool accu

Gestart door andyvee, 22-04-2013 15:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andyvee

Hallo techneuten!
Mijn roffel is een 850 estate uit jan.'96. 2,5 benzine en lpg.
Ik heb een lastig probleempje!
Toen ik de minpool van mijn accu weer aansloot na een reparatie, ging bij het openen van de bestuurdersdeur het alarm af. Het alarm gebruik ik niet, heb ook geen werkende afstandsbediening etc. In de gauwigheid las ik op het forum dat na afkoppelen van de accu en weer aankoppelen er een reset is van het alarm en dat je zekering 6 kunt verwijderen om het alarm uit te schakelen. Heb ik gedaan en het alarm stopt idd. Maar de centr. deurvergrendeling werkt dan ook niet.
Ik heb geen rode of zwarte codesleutels voor het alarm. Nooit gezien ook, sinds ik deze roffel kocht.

Hoe kan ik het alarm uitschakelen op een andere manier dan de zekering te verwijderen?

The Demon

Relais 210/211 vervangen door een los relais 210.

Geen alarm, wel centrale vergrendeling.

Groet,
The Demon.

andyvee


thuur


andyvee

Dank je Thuur, ik had het relais al besteld inmiddels.
Ik hoop dat die het doet want ik word gaar van al die deuren met het handje sluiten :eusa_shifty:

Heb je trouwens ervaring met die webshop 'estateservices.nl'? Het lijkt mij een goeie winkel.

Groet Andyvee

andyvee

Vandaag kwam het nieuwe relais binnen, (supersnelle actie van die jongens uit Obdam!). Kosten: 7,56 plus verzendkosten, terwijl een naburige sloper me 25 euro wou afhandig maken voor een tweedehands exemplaar!
Gelijk maar even het schotje onder het stuur verwijderd en gegraaid in het woud van draden en aansluitingen daar. Het dubbele relais 210/211 verwijderd en op de gok het nieuwe in het linker gedeelte van de aansluiting gestoken. Zekering nr. 6 teruggeplaatst en Eureka! Alles doet het weer (behalve het alarm dan, wat de bedoeling was).

Maar wat een onzalige plek voor een paar relais! Dat had ik beter ontworpen ;)
En terzijde viel me ook op dat het gaspedaal geheel en al van puur plastic is. Moest zo'n roffel indertijd toe ie nieuw was  echt zoveel geld kosten??
Bedankt wijze mannen, voor het advies!


Ludo

Citaat van: andyvee op 24-04-2013 15:01:46
Vandaag kwam het nieuwe relais binnen, (supersnelle actie van die jongens uit Obdam!). Kosten: 7,56 plus verzendkosten, terwijl een naburige sloper me 25 euro wou afhandig maken voor een tweedehands exemplaar!

Bij de plaatselijke dealer zelfde prijs, maar zonder verzendkosten.
Het kon dus nóg goedkoper.  ;D