Auto slaat af in file rijden

Gestart door bassethound, 23-04-2013 12:03:26

Vorige topic - Volgende topic

bassethound

Hallo
Mijn C70 uit 1998 als ik in file rijd  en stopt slaat de auto af maar kan hem ook gewoon weer starten en reageerd dan ook weer gewoon hij doet dit niet konstant.
Het vreemde hier bij is dat de buitentemperatuursensor 35 graden aan geeft na starten zakt hij weer de temperatuurmeter blijft netjes in het midden staan.
Heb ook een keer gehad toen hij afsloeg dat na het starten het motormanament lampje ging branden en bleef branden heb dit op gelost door de accukabel eraf te halen en hij kwam niet meer terug.
Echter de laatste keer dat hij afsloeg was dit niet het geval.
Verder rijdt de goed en reageerd goed.

WAT ZOU DIT EVENTUWEEL KUNNEN ZIJN

thuur

bassethound

Citaat van: thuur op 23-04-2013 14:09:34
Welke foutcode heb je?

Gr ???

Ik heb hem nog niet uitlaten lezen

Maar heb je wel eventuweel vermoeden wat het zou kunnen zijn

grijzev70tdi

Eerst uitlezen.

Mijn glazenbol werkt niet erg mee namelijk
Grolsch, het klinkt al lekkerder

bassethound

Zaterdag uitlezen bij forumlid (Svb)

Sbv

Vanmiddag Andre even op bezoek gehad en de auto uitgelezen

Deze lijkt me niet zo heel spannend.

Mogelijk de oorzaak van slechte starten. Antenne ring ? Ik zal nog even zoeken op de foutcodes

Ik heb de kabelbinder tuning toegepast om de stekker van de LMM.
De S70R heeft dit ook, de vorige 2 hadden dit ook, dus ach dan deze C70 ook maar.

Mike Philippens

Wat is nou uiteindelijk de oorzaak van dit probleem? Want het is met die kabelbindertruuk niet opgelost kan ik je melden (ik heb nu de auto van Andre).
Ik heb dit nu al een aantal keren gehad, alleen vanmiddag was het iets hardnekkiger en moest ik echt even de vluchtstrook op.

Ik zie op die schermprint wat dingen staan, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet lezen. Gaf de luchtmassameter nou een fout? En die kabelbinder, waar zat ie op? Toen ik nl bij Thuur was voor de ABS module zei hij iets over de kabelbinder die ergens ontbrak, en hij heeft 'm er weer op gezet. Een of andere kabelboom. Het zou een officiƫle Volvo modificatie zijn.

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Voordat ik de auto kocht had ik deze post al gezien, maar aangezien het al een jaar geleden is, meende ik dat het probleem opgelost was. Niet dus. En ik heb echt geen zin om 'm naar een dealer te brengen met de vraag: zoek het uit...

Sbv

Er staat me wat bij van luchtmassa meter.

Kabelbinder zit om de stekker van de luchtmassameter. Als je de kap open doet nabij luchtfiler

Mike Philippens

Dat zou zomaar kunnen. Maar ik denk dat ik het werkelijke probleem al heb gevonden... Een beetje creatief googlen leverde me het volgende verhaal op dat EXACT beschrijft wat er met de auto gebeurt. En dat wijst op een kapotte ETM: klik.

Ik wordt hier niet vrolijk van eerlijk gezegd...

Sbv

er zit alleen geen ETM op jouw auto. De C70 is van 1998

Mike Philippens

Typisch...de symptomen zijn exact hetzelfde. Eerst haperde hij heel af en toe een momentje en ik dacht toen aan vuil in het brandstofsysteem/vuilde injectoren oid en heb er een flesje injector cleaner tegenaan gegooid. Dat leek even te helpen. Vorige week heeft ie zijn beurt gehad en het leek heel goed te gaan. Maar vanmiddag stond ik weer in druk verkeer en zie ik de buitentemp indicatie weer oplopen en later op de snelweg weer en toen sloeg ie 2x achter elkaar af. Helemaal volgens het patroon wat geschetst wordt.

Zou het dan die luchtmassameter zijn die de mist in gaat? Het probleem lijkt zich nl voor te doen als die buitentemperatuurmeter een hele hoge temp aanwijst. Niet altijd, maar als het voorkomt, is die temp ook hoog. In de file bijvoorbeeld. De motortemperatuur blijft prima, de naald komt niet van zijn plek. Maar ik kan me iets voorstellen bij een luchtmassameter (meet ie ook de temp van de aangezogen lucht?) die door de hoge temp in de war raakt.

Sbv

Heb je eventueel foutcodes ?
Bij onze S70R (eigenlijk zelfde motor en bak) heb ik de LMM vervangen nadat vrouwlief gestrand was met wat hikjes en afslaan etc. Nadien nooit meer gehad. Heb er toen gelijk een nieuwe Bosch in gedaan en geen gebruikte

Mike Philippens

De garage heeft 'm vorige week uitgelezen en niets gezien. Maar ik gok ook wel op die luchmassameter. Volgens mij is dat iets dat je makkelijk zelf kunt vervangen. Ik zal dat eens proberen.

Sbv

Citaat van: Mike Philippens op 25-03-2014 22:15:12
De garage heeft 'm vorige week uitgelezen en niets gezien. Maar ik gok ook wel op die luchmassameter. Volgens mij is dat iets dat je makkelijk zelf kunt vervangen. Ik zal dat eens proberen.
Ze zijn redelijk prijzig(250 euro ongeveer) vervangen kan je idd zelf. Neem geen immitatie of iets maar Bosch

Ludo