nieuw

Gestart door M, 26-10-2004 20:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M

Hello,

Ik ben M, nog niet in het bezit van een Volvo, maar wel op zoek.
Mijn interesse gaat uit naar een V70 T5 Automaat van 1998-1999, vanwege de ruimte achterin (die ik momenteel mis), en het model, wat ik erg mooi vind.
Ze zijn alleen veel te duur in Nederland, dus ik ben in Duitsland en Zwitserland aan het kijken via Mobile & Autoscout.

Ik moet hem dan dus wel zelf invoeren, en ben dan ook naarstig op zoek naar mensen die recent zo'n zelfde auto hebben ingevoerd uit een van deze landen.
Alles wat ik hier omtrent aan info kan vinden, van het verkoopgesprek tot de feitelijke registratie is voor mij erg prettig als voorbereiding!
Mochten er mensen zijn met ervaringen, goed EN slecht, laat het me weten, ik hoor het graag.Alvast bedankt!!!!!!!

laterr

Reitse

Zoekt en gij zult vinden ;) Vooral postings van meneer Scuba zullen u kunnen helpen....

Sverige

#2
Kijk us in Zweden.
Is wat verder maar het moederland van de Volvo en vaak leuk geprijsd.

Hier een linkie  //http://www.bytbil.com/index.cgi?kommun=ejvald
Ik hoop dat de link goed staat.

Werkt als Autotrader, klik op personbilar (personenauto's).
Vul dan zoekgegevens in.  Let op miltal = km-stand, Zweedse mijl is 10 km, DUS 30.000 mil = 300.000 km.
Ik zag er een T5  staan, bj '96 voor 86.000 kronen  (10 kronen is ongeveer   €1,10, dus in dit geval €9460) en nog veel meer leuks.

Mocht je Zweedse vragen hebben, kan ik je wel helpen. Ben je geinteresseerd kun je ltijd een mailtje in het Engels naar Zweden sturen, meestal krijgje netjes ook in het Engels antwoord.

Succes Han

JCviggen

leuke 850s hebben ze daar ook  :P http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1186768

verder wel prijzig. Ik zou eerder in Duitsland kijken dan zweden ( mobile.de )
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

DOP

Mee eens: de auto´s in Zweden zijn vrij duur. Ik heb zelf in Zweden gewoond en ben er achter gekomen dat men daar veel langer met auto´s doen dan wij in Nederland. Om die reden is de afschrijving van auto´s in Zweden lager dan in Nederland en zijn de tweedehandsprijzen hoog. Kwalitatief zijn ze denk ik ook niet per se beter. Je merkt aan de lak van de auto´s dat het Zweedse klimaat zijn sporen achterlaat. Meestal veel steenslag door het "zand" dat in de winters gestrooid wordt. Ik heb me laten vertellen dat Zweden inmiddels zelf veel 850´s uit andere landen importeert!
Als je een import auto zoekt: kijk ook eens bij Hennes Automobielen in Nijmegen. Dit bedrijf heeft veel italiaanse import. Ik heb ze een paar weken geleden bezocht en heb er een goede indruk aan overgehouden.
Groet,
Dirk-Jan.

M

bedankt voor de reacties.
ik had de fa.Hennes ook al gevonden, ze hebben een T5, maar het interieur is velours.....en ik wil graag leder/alcantara.
Zweden is geen optie, ik moet de auto ook makkelijk kunnen bezichtigen, in Duitsland zijn de afstanden soms al groot genoeg! ::)

mathh

#6
Ik heb mijne ook via mobile gekocht: niet voor de eerste de beste gaan, ook al lijkt het een goeie deal, er zal altijd een betere komen. Altijd heel veel foto's laten sturen, zeker van lakbeschadigingen, wielen, banden en interieur, altijd vragen naar reserve-onderdelen en bij bijv aanpassingen aan de auto naar de originele onderdelen: meestal liggen deze in de kelder te verstoffen. Boekjes en rekeningen zijn belangrijk evt vragen naar de dealer en daar contact mee opnemen. Om de bpm te berekenen (kan via www.rdw.nl) moet je alle accessoires weten. Kijk eens onder www.autoweek.nl voor het type met de nieuwprijs en de prijs van de accessoires, uitprinten en meenemen naar de keuring (om discussies aldaar te vermijden) mijne zat bijvoorbeeld niet in hun computer en zijn ze volledig uitgegaan op de print van autoweek. Tevens is het extra safe als je de oude eigenaar een CVO laten bezorgen: dit moet bij de Volvo importeur in het land waar de auto op de weg is gekomen worden aangevraagd en kost plm 80 euro. Het is niet altijd nodig maar als er van je auto om welke reden dan ook bij import geen conformiteitsverklaring voorligt wordt je terug het bos ingestuurd. Altijd uitgaan van een eindprijs (inclusief alle kosten als bpm, benzine, eten, evt. overnachting) die zodanig dik onder onze marktprijs ligt, dat je jezelf , ook met onverwachte kosten achteraf, eigenlijk geen bult kunt vallen. En heel belangrijk: pingelen, pingelen, pingelen. Mijn verkoper zakte 25% met zijn prijs  waarbij ik er ook nog alle onderdelen (R-wielen, winterbanden, originele koplampen, knipperlichten enz) bij kreeg en een sony ericcson p800 (omdat daarvan de handsfree was ingebouwd.)
Je ziet, er is veel mogelijk. Als je niet al te bang bent uitgevallen moet je het zeker doen, alleen goed voorbereiden. :)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

M

bedankt voor je uitvoerige reactie, daar kan ik wat mee!
ik zal zeker de tijd nemen, ik ben ook alleen maar op zoek naar een auto bij een(Volvo) merkdealer,dus dat zal de zoektocht niet echt bespoedigen.we zien het wel!