MAZO stelt zich voor. / 28-04-2013 foto's geplaatst

Gestart door Mazo, 24-04-2013 11:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Mazo

Hallo allemaal, Alweer enige tijd lid van dit forum toch maar ff voortellen.
Woon in de buurt van Alblasserdam / Kinderdijk, Eén vrouw drie kindertjes en sinds maart 2012 in het bezit van een V70 classic, bouwjaar 2000. Was al een poosje aan het zoeken naar vervanging van het vorige brik ( Frod mondeo ). Die laaste beviel op zich best aardig, maar wilde graag een stationcar. Nog ff getwijfeld tussen een wat nieuwere Frod mondeo en dan de V70. Proefritje gemaakt en ook gelijk maar gekocht.  Misschien iets te snel, want kwam er na een poosje achter dat de verdamper van de airco waarschijnlijk kapot is. Heb hier al gelezen dat dit in ieder 850 / V70 leven wel een keertje voorkomt. Ook de schoentjes van de handrem zijn inmiddels vervangen. En er zijn nog wel wat kleine dingetjes. Zo zijn de voorbanden wat raar aan de buitenzijde/scheef afgesleten ?? Het kachelfanmotorje begint wat te brommen en volgens mij is sinds kort de kachelradiateur ook ergens lek. Ruikt naar koelvloeistof en er komt rechts op het voorraam een condens waas als de kachel warm wordt. Maar als ik er in rijd, dan maakt dat allemaal geen moer meer uit. Het rijdt en roffelt gewoon geweldig. Iets meer pit zou nog wel leuk zijn. Heb nu 140 pk , maar wellicht relatief eenvoudig naar 170 pk te brengen !?. De verdamper mooet voor de zomer vervangen gaan worden. Laat ik maar doen, want heb niet de kennis / ervaring en ruimte om zelf zo uitgebreid te gaan sleutelen. Kunnen ze gelijk de kachelradiateur doen. De rolhoes is inmiddels kapot en weer gefixt (dankzij dit forum.) Verder hoop ik er nog lang plezier van te hebben. Staat nu inmiddels op 235K dus dat moet kunnen.  Voor zijn leeftijd en km stand vind ik het gewoon een geweldig apparaat.  
Ik moet nog ff uitpluizen hoe ik een fotootje op het forum kan plakken.
Ik heb al verschillende keren rond gesnuffeld op dit forum en moet zeggen, je kan er veel van leren . Ook de reacties zijn lekker snel en alle Volvo owners zijn volgens mij erg tevreden met hun auto.

Groeten

Mazo

Zo ff wat foto's geplaast.

Zoals op de eerste foto te zien een klein scheurtje in het leer gedeelte van de linker voorstoel.
Iemand een idee of dit eenvoudig op te lossen is ?

En tuning bij bijvoorbeeld Fasttech, kost dat zo,n beetje ?

grijzev70tdi

Welkom hier :)

Van140 pk naar 170 is opzich redelijk makkelijk te doen. Er word dan andere software in de auto geladen. Dit kan bij een tuningsbedrijf. Fasttech kan dat, maar vast ook nog wel andere bedrijven.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ries van de Zilverschuit

't Zijn allemaal bekende kwaaltjes hoor, die horen bij de leeftijd. Allemaal prima te verhelpen, weet ik uit ervaring. Maar vooral de verdamper is heel veel schroef- en (de)montagewerk.

Let op: weldra begint er iemand hier te vragen om foto's, zoek maar snel uit hoe je dat moet doen. Is ergens een topic voor, denk ik.

O ja, van 140 naar 170 pk lukt volgens mij alleen maar door een 20v-blok erin te lepelen. Heeft nogal wat voeten in de aarde.

Welkom overigens.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Eric Kubbe

Welkom hier. Radiateur is eenvoudig zelf te vervangen, daar staat genoeg over geschreven hier op het forum. In de garage willen ze er op deze manier niet aan, maar het bespaard je veel geld en tijd. Zelf heb ik het "als bewijs" in de garage gedaan in een uurtje. Succes met je wagen.

grijzev70tdi

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 24-04-2013 11:54:43

O ja, van 140 naar 170 pk lukt volgens mij alleen maar door een 20v-blok erin te lepelen. Heeft nogal wat voeten in de aarde.

Nieuw type blok (2,4 met ETM) hoeft dat niet . Is namelijk al een 20V ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ries van de Zilverschuit

Aha, ja, ik zie het: 2000. Ik ben nog van de gasklep-met-draad.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Rense850T5

welkom op het forum!

en die reparaties moeten ff worden uitgevoerd en daarna kan je heerlijk genieten van je Volvo

veel veilig kilometers toegewenst!

Gr. Rense
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!