Onregelmatig lopen - Storingscode 535 op A2 *met filmpje*

Gestart door Martijn_B, 28-04-2013 15:01:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

http://www.youtube.com/watch?v=dO_5nCig4Ak

Gister de brandstofleidingen vervangen. Hierna nog 30 mins gereden, paar keer gestopt, en alles in orde. Vervolgens na weer een keer starten begon de auto in te houden bij lichte acceleratie, wat al na een paar 100m volgde door helemaal niet meer willen lopen en uitvallen. Alleen vol gas werkte soms even. Euvel is dermate erg dat de auto niet van z'n plek te krijgen is.

Thuis uitgelezen en kwam op code 535 Turboregelklep op A2. Bij het wissen van de code kwam er een soort sissend/borrelend/loslatend geluid an de rechterzijde van het blok. Nooit eerder gehoord. Hierna deed de auto het weer prima.

Nu 5km gereden: weer het zelfde probleem. LMM doorgemeten en doet 1.5v bij stationair (zo lang hij niet uitvalt). Alle vacuumslangen gecontroleerd. De stekker van de turbodrukregelklep ligt er wel af, ivm gebruik externe boost controller. Dit is echter al 4 maanden zo...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Probeer eens zonder tankdop te rijden : zou zomaar eens kunnen dat je tankontluchting niet meer werkt en je tank vacuum zuigt.... misschien dat deze slang dubbel zit bij je tank 
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Hmm dat maakt geen verschil. Nu 3 uur later start de auto weer, maar gaat langzamerhand steeds armer lopen.

Weer code 535 terug, als ik hem reset komt er een sissend geluid vanuit de omgeving van de brandstofrail/injectoren.

Nu maar even rijker gezet met de TT zodat ik hem baar huis kan rijden, ben benieuwd of dat lukt. Nog meer tips?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Toch niet je leidingen andersom aangesloten?? Retour op toevoer en toevoer op retour???

MrCain

Heb je toevallig de mogelijkheid om je brandstofdruk dynamisch te meten? (onder het rijden meten) Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten.

Je kan ook eens kijken wat je duty cycle doet (dacht dat je dat ook meenam met je Innovate toch?) als deze verloopt dan kan het zijn datje benzine druk niet stabiel is/verloopt

BTW: dit is wat vadis zegt over de storing  :eusa_think:
Informatie over storingscode 5–3–5

Toestand

Als het circuit van de turboregelklep is kortgesloten naar de massa/voedingsspanning of als er een open circuit aanwezig is, dan beschouwt de motorregeleenheid dit als een storing en wordt storingscode 5-3-5 opgeslagen.

Vervangende waarde
-Stationairregeling uitgeschakeld.
-Adaptieve lambdaregeling uitgeschakeld.
-Andere voorwaarden voor brandstofafsluiting.

Mogelijke oorzaak

Signaal te hoog:
-Kortsluiting met voedingsspanning in signaalkabel.
-Defecte turboregelklep.
Signaal te laag.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel.
-Open circuit in signaalkabel of voedingskabel.
-Contactweerstand in connectors.
-Defecte turboregelklep.

Storingsbeeld
Betere of slechtere prestaties als gevolg van een te hoge of ene te lage laaddruk.

Martijn_B

..hmm weet niet precies wat ik daaruit kan opmaken?

Ben nu thuis, na precies de zelfde afstand gereden te hebben als vanochtend kwam het probleem weer. 5-3-5 was ook weer terug, deze gereset en hoor een duidelijk geluid komen vanuit de injectorrail (brandstofdrukregelaar?). Ik kan de duty cycle wel meten maar dan moet ik deze nog aansluiten (nog nooit gebruikt). De brandstofdruk dynamisch meten kan ik niet. De leidingen zijn goed aangesloten.

Rare is ook dat hij het 50km goed heeft gedaan, en nu elke keer na 5km er mee kapt.

MrCain

Misschien toch iets niet goed in de mapping of je ECU??
Is wel bijzonder dat de storing er precies op de zelfde momenten in komt.....Heb je veel veranderd in je mapping? Of zou de motor toch een tik hebben gehad van het kachelslang probleem.....Je hebt toch geen hoge drukken in je koelsysteem?

MrCain

Ventileer alles wat je meemaakt/opvalt, gaan er over denken!

Gaat nu hamburger maken en bakken : ze krijgen honger hier  :eusa_whistle:

Martijn_B

Motor zal geen tik hebben gehad denk ik, slang klapte er af <2km van eindbestemming. Als het een mechanisch probleem is dan neem ik aan dat het zich ten alle tijden voor zal doen en niet elke keer na 5km van resetten. Mapping is ook niets in veranderd. Hoge drukken in het koelsysteem: geen idee, ga ik niet vanuit. Het probleem heeft zich "ineens" voorgedaan.

Wat kan de ECU ontluchten in de buurt van de injectorrail? Ik hoor toch duidelijk een sissend geluid komen vanaf deze positie na het clearen van 5-3-5.

Overigens: rijker zetten met de TT is een tijdelijke fix, hij gaat toch weer (snel) arm lopen.

MrCain

Als je je foutcodes reset dan slaat de pomp even aan. Is je drukregelaar nog ok? Lijkt mij toch verstandig om de raildruk te meten omdat je dat geluid hoort ..

Martijn_B

Heb er een filmpje van gemaakt: raad het geluid! Het *sist* en daarna hoor je een klepje dicht stuiteren:

http://m.youtube.com/#/watch?feature=youtube_gdata_player&v=dO_5nCig4Ak&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdO_5nCig4Ak%26feature%3Dyoutube_gdata_player

(Excuus kan de link voor normale apparaten niet vinden, zoek op: Volvo 850 - after reset A2 5-3-5

Dit geluid krijg ik dus elke keer na het resetten. Na resetten kan ik 5km probleemloos rijden, en dan weer problemen.

MrCain

:eusa_think:

Citaat van: Martijn_B op 28-04-2013 20:15:30
Heb er een filmpje van gemaakt: raad het geluid! Het *sist* en daarna hoor je een klepje dicht stuiteren:

http://m.youtube.com/#/watch?feature=youtube_gdata_player&v=dO_5nCig4Ak&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdO_5nCig4Ak%26feature%3Dyoutube_gdata_player

(Excuus kan de link voor normale apparaten niet vinden, zoek op: Volvo 850 - after reset A2 5-3-5

Dit geluid krijg ik dus elke keer na het resetten. Na resetten kan ik 5km probleemloos rijden, en dan weer problemen.

Lijkt of je regelaar opeens open gaat en dicht stuitert.... anders eens je retourslang dicht knijpen => als het je regelaar is dan kan hij, als je je retour dicht heb, niets meer richting de retour dumpen.

Toch wel vet makelijk zon smartphone   ;D al denkt de vrouw (die nu mottig naast me zit) er duidelijk anders over....

MrCain

Probeer toch een manier te vinden om je raildruk te meten ! Koop anders een bandespannings meter van €5,- of zo =>daar kan je makkelijk op je rail mee meten !

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Jack v

Het lijkt erop dat ie de rail gewoon leeg trekt. Weet je zeker dat de leidingen goed zitten?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.