Onze missie: ONVOORWAARDELIJK behoud van de regelingvrijstelling motorrijtuigenb

Gestart door daytonawim, 29-04-2013 19:25:08

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Ik draag ook alle échte liefhebbers een warm hart toe, ik zou wíllen dat ik zelf de mogelijkheid had. Ik zou dan ook elke petitie steunen, maar mij stuit inderdaad ook het stukje: "U betaalt dan 25% van de jaarlijkse MRB voor een geheel jaar, maarrrr u mag dan in de maanden december, januari en februari NIET de weg op met uw oldtimer. Dit is natuurlijk een bespottelijke zaak." tegen de borst. Als het goed is, rijd je dan niet eens met het ding. en mocht je hem niet thuis kunnen stallen, een stalling in een loods kost je 3 tientjes in de maand, waar praten we over? Ik vind het 25% stelsel dan nog het meest eerlijk, als het dan al moet. Maar een totale vrijstelling ínclusief import Benzen, daar vind ik inderdaad van dat het op de schop moet.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Turbobiker

Citaat van: henry classic v70 op 01-05-2013 11:21:24
Citaat van: Turbobiker op 01-05-2013 11:09:40
En dan die oude wrakken wel meer per km laten betalen omdat ze meer vervuilen en om te verhinderen dat ze veel gebruikt worden.

Erg boute uitspraak wat kant noch wal raakt.
Km heffing vind ik ook een prima oplossing maar dat vervuilen en verhinderen.... nee slaat werkelijk helemaal nergens op en als men dan toch alles gelijk wil trekken is dit absoluut niet van toepassing!
Trouwens ook al erg vaak naar voren gehaald dat LPG nog steeds de schoonste manier van rijden is voor een verbrandingsmotor

Beetje dom te zeggen dat het kant noch wal raakt, want waarom wordt de hele regeling omgegooid: omdat er te veel met vervuilende auto's gereden wordt. Tadaa, raak op beide punten.

Nee, gelijk trekken heeft geen zin, want dan heb je nog steeds een stinkende Mercedes diesel voor je neus. Je moet dus oldtimers zwaarder belasten. Misschien de eerste 2000km gelijk houden, daarna een stuk hoger tarief. Zo houd je de drang van mensen om veel met de oude auto te gaan rijden in toom. Want we hebben het hier over klassiekers, van die dingen waar je zuinig op bent... .

Maar ja, kilometerheffing komt er voorlopig niet en daarmee geen kans op eerlijke regelingen... .
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: henry classic v70 op 01-05-2013 16:02:44
...... en waarom doet de inwoner van NL dit??
Juist; omdat de inwoner het gewoon beu is om over alles belasting te moeten betalen (moet je eens in een buurland roepen dat we hier honden belasting betalen, staan ze je heel vreemd aan te kijken) :eusa_eh:

In het buitenland hebben ze weer andere belachelijke belastingen en bijdrages. Daarbij houden we in NL erg veel geld over om uit te geven aan onzinnige dingen terwijl er genoeg misstanden zijn.

En dus kom ik er weer op uit: in NL hebben we het erg goed. Ik zou zelfs zo ver willen gaan te zeggen dat we het beste wegennet van de wereld hebben. En ja, daar ben ik maar wat blij mee en vind ik een goede besteding van mijn belastingcentjes.
De Tussenpaus

cas

ik had ook een topicje aangemaakt betreft de MRB vrijstelling. Ook hier even een stem uitbrengen als Gij wilt!! ik doe even copy past van het andere topic, en die dan in de prullenbak om vervuiling tegen te gaan.

ik ben er niet zoveel meer door omstandigheden.

maarrrrr... willen jullie hier uwer stem laten horen? en evt doorspelen?  ( als dit al ergens op het forum staat hoor ik dat graag, dan gooi ik het weer weg, of een MOD)  

ik weet, hiermee kan het zijn dat we ook die 190D tjes op de weg houden.... maar het schaadt vooral de industrie achter de oldtimers, en de berijders die echte liefhebbers zijn. onze blikken van duizenden euros aanschaf, zijn plots oud ijzerprijs! ze moeten maar een andere oplossing vinden. Maar dit kan niet.

www.vrijstellingoldtimer.nl

ik en vele anderen danken U
!     :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

arjen850

Citaat van: thuur op 24-06-2013 12:27:25
Is er nog nieuws?

Gr ???

Ja, oldtimers die vanaf nieuw met LPG hebben gereden vallen ook in de kwarts regeling??

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 24-06-2013 13:52:58
Is er nog nieuws?

Gr ???

Ja, oldtimers die vanaf nieuw met LPG hebben gereden vallen ook in de kwarts regeling??

Welke auto's werden er 25 jaar terug af fabriek/nieuw op LPG afgeleverd?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 24-06-2013 15:21:12
Is er nog nieuws?

Gr ???

Nientje, als ik jou nodig heb rammel ik wel met de voerbak :eusa_wall: ;D voor de minder snuggere onder ons ;D, ik bedoel uiteraard auto's die in hun bouwjaar LPG hebben gekregen.. dus bv een volvo 240 uit 86 die in 86 ook een lpg installatie heeft gekregen.

Mikus

Altijd of sinds een week lpg maakt niets uit. Tot 40 jaar gewoon volle mep.
Originele diesels worden ook gewoon belast tot 40 jaar.

Mijn chevy loopt "gelukkig" op benzine en valt in de overgangsregeling van Max. 120 euro belasting per jaar mits 3 maanden gestald. Is overigens ook 1 van de redenen dat ik recent een 850 heb aangeschaft. ;-)

)()()sT

Citaat van: Mikus op 24-06-2013 15:32:37
Altijd of sinds een week lpg maakt niets uit. Tot 40 jaar gewoon volle mep.

Ik lees 2 posts boven je toch wat anders...?

Mikus

Heb ik nog nergens terug kunnen vinden.
Was volgens mij ook meer een vraag.

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 24-06-2013 15:31:09
Citaat van: NinaPaul op 24-06-2013 15:21:12
Is er nog nieuws?

Gr ???

Nientje, als ik jou nodig heb rammel ik wel met de voerbak :eusa_wall: ;D voor de minder snuggere onder ons ;D, ik bedoel uiteraard auto's die in hun bouwjaar LPG hebben gekregen.. dus bv een volvo 240 uit 86 die in 86 ook een lpg installatie heeft gekregen.

Probeer eens volwassen te reageren, misschien dat je dan serieus wordt genomen.

Het antwoord is simpel, NEE, er is geen overgangstermijn voor auto's die na aanschaf werden voorzien van een lpg installatie.
Of dit nu de dag van aflevering was of 39 jaar later.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Turbo-Geek

En hier gaat ook echt NIETS meer aan verandert worden, alle zinloze akties, petities en voorstellen ten spijt.
Wordt eens wakker mensen, u woont/rijd in NEDERLAND en de staat der Nederlanden heeft altijd geld nodig.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rpakuypers

Citaat van: Turbo-Geek op 24-06-2013 21:17:56
En hier gaat ook echt NIETS meer aan verandert worden, alle zinloze akties, petities en voorstellen ten spijt.
Wordt eens wakker mensen, u woont/rijdT in NEDERLAND en de staat der Nederlanden heeft altijd geld nodig.

Groet,
Roger

Turbo-Geek

The things you own end up Owning you !