Trilling in stuur/auto bij gas los

Gestart door Ewout Schalkwijk, 30-04-2013 21:23:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

De laatste dagen valt het me weer op, nadat ik ruim een jaar niet zelf in de V70 heb gereden, dat ik regelmatig maar niet altijd een licht bokkend/trillend gevoel heb ik de auto als ik ontkoppel en de auto laat uitrijden. De motor lijkt wat te bokken, maar ik zie geen verandering op de toerenteller naald.
Het houdt een aantal seconden aan en verdwijnt dan weer. De motor loopt 'op het gehoor' niet onregelmatig.

Wel of niet remmen maakt niet uit. Ik dacht even aan een vacuüm lek bij remmen, maar dat lijkt het toch niet te zijn.

Of de vacuumslangen ooit zijn vervangen weet ik eerlijk gezegd niet, in ieder geval niet door mij in de laatste 3,5 jaar. Is daar een standaard, vooral niet BLAUWE, set slangen voor verkrijgbaar? Iemand ervaring hiermee? Volgens mij heb ik hierover in het diesel gedeelte nog niet veel van gelezen.

Thanx voor eventuele reacties.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

Het 1e wat in mijn opkomt: check motor en baksteun eens .
Kan het fout hebben
Blackstone under construction

Sbv

Ewout, vacuüm slangen zijn er ook in het zwart.

bak steun gaar ? Bovenste motorsteun ?
ditributiesteun ?

Ewout Schalkwijk

Alle vijf steunen zijn in het afgelopen jaar vervangen.

Is er een bedrijf die 'sets' verkopen of is er een lijst wat ik allemaal nodig heb?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

C.punTeR

Je bent er zeker van dat er niks is los geraakt?

Even alles langs lopen Kan geen kwaad. ;)

Groet..

Sbv

Voor de 850 heb ik 2 maten losse vacuüm slang gekocht en die gebruikt.
Kan het zijn dat er 1 steun weer kapot is gedaan ?

kan het in de koppeling zitten ?

Ewout Schalkwijk

#6
Citaat van: Sbv op 30-04-2013 21:47:47
Voor de 850 heb ik 2 maten losse vacuüm slang gekocht en die gebruikt.
Kan het zijn dat er 1 steun weer kapot is gedaan ?

kan het in de koppeling zitten ?


Koppeling staat op het lijstje om van de zomer vervangen te worden, die is redelijk op. Dat was die 100.000km geleden ook al, maar hij slipt nog steeds niet. Die trilling was er twee jaar geleden ook al, maar lang niet altijd. Het lijkt erop dat de motor goed op temperatuur moet zijn. De steunen kan ik echt uitsluiten.

Koppeling kan dit veroorzaken? Distributie en pomp afstelling kan het ook niet zijn. Alles zit er net nieuw op en daarvoor was het dus ook al. Als de koppeling dit kan doen, dan is het wat mij betreft ok. Hoewel: Koert heeft al drie weken niet gereageerd...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Misha

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-04-2013 21:53:20
Het lijkt erop dat de moor goed op temperatuur moet zijn.
;D

Irene ? of Zwarte Piet ?


Ik herken je klacht trouwens wel, maar ook bij mij zijn alle steunen 100% en de koppeling is bijna nieuw.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Misha op 30-04-2013 21:55:49
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-04-2013 21:53:20
Het lijkt erop dat de motor goed op temperatuur moet zijn.
;D

Irene ? of Zwarte Piet ?


Ik herken je klacht trouwens wel, maar ook bij mij zijn alle steunen 100% en de koppeling is bijna nieuw.

De moor?  :eusa_whistle:


;D

Maar jij heb toch geen diesel? Of zo het niet specifiek voor een diesel zijn? Het is ook niet altijd.

Een overzicht van welke slangen enzo is sowieso fijn om te hebben. Ik kan me voorstellen dat eea wel eens ververst mag worden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-04-2013 21:23:25
De motor loopt 'op het gehoor' niet onregelmatig.

Echt wel. Ik hoorde het direct :P

Je houdt vrij weinig over behalve de koppeling, de rest is nieuw...

Koert is inderdaad wat stil ja. Ik zal 'm bij gelegenheid vanmiddag even wakker bellen.

Sbv


KIM

Ik zou niet te veel vervangen alvorens de koppeling en drukgroep te hebben vervangen.
Ik heb ook wel eens ervaren dat een auto ineens weer helemaal trillingvrij was na het vervangen van.

Als het dat niet is, kun je naar de aandrijfas gaan kijken, maar meestal is dat een constante onbalans, net als bij de wielen. Steunlagers zijn dan 1e verdachten.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 01-05-2013 07:55:25
Wilde gok, aandrijfas ?

Citaat van: KIM op 01-05-2013 08:35:23
Ik zou niet te veel vervangen alvorens de koppeling en drukgroep te hebben vervangen.
Ik heb ook wel eens ervaren dat een auto ineens weer helemaal trillingvrij was na het vervangen van.

Als het dat niet is, kun je naar de aandrijfas gaan kijken, maar meestal is dat een constante onbalans, net als bij de wielen. Steunlagers zijn dan 1e verdachten.

Auto trilt ook al ik al stil sta. Dus ik kom ontkoppelt en remmend op een stoplicht aangereden en dan trilt het tot na dat ik tot stilstand ben gekomen. Je ziet de trilling ook in het stuur. Zelfs met de versnelling in neutraal. (hoewel: daar ben ik niet 100% zeker van. :eusa_think:)

Ik weet zeker dat de auto er oud mee kan worden want het is al een tijd zo, bij winterse omstandigheden heb ik er geen last van. Het is ook niet iedere keer, maar wel op het moment dagelijks een keer of meerdere keren. Of de hoogte van de temperatuur een rol speelt weet ik ook nog niet. Vanaf zondag zou het warmer moeten worden. Ik hou het in de gaten.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Zijn het niet gewoon je schijven dan?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 01-05-2013 09:50:51
Zijn het niet gewoon je schijven dan?

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-05-2013 09:44:20
Auto trilt ook als ik al stil sta. Dus ik kom ontkoppelt en remmend op een stoplicht aangereden en dan trilt het tot na dat ik tot stilstand ben gekomen. Je ziet de trilling ook in het stuur. Zelfs met de versnelling in neutraal. (hoewel: daar ben ik niet 100% zeker van. :eusa_think:)

:eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein