doe het zelf banden de-/montage.

Gestart door spitsrijder, 01-05-2013 16:41:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

spitsrijder

#15


Nou heren, deze is het dus geworden, gisteren wezen bestellen hoop dat ie deze week nog binnen komt.
Zit een hele zooi accesoires bij inclusief een pot bandenvet adapters etc, eindstukken van de bandenstang alsmede de hieldrukker zijn bekleed met kunstof om beschadiging aan velg/band te voorkomen.
Ben benieuwd of 't wat is, en anders pindakaas dan maar........

henry classic v70

't Is te hopen dat je er ook gebruik van kan maken met de wat stuggere band Menno, Ik loop soms zelf al te martelen met een hydraulisch banden apparaat...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Vooral de dunnere run on flat banden zullen veel zweet druppels kosten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

spitsrijder

Citaat van: henry classic v70 op 18-06-2013 11:33:33
't Is te hopen dat je er ook gebruik van kan maken met de wat stuggere band Menno, Ik loop soms zelf al te martelen met een hydraulisch banden apparaat...

Voor mezelf gaat er max. maat van 205/55-16 en af en toe een motorband nadat ik de span optie voor motorbandjes gekocht heb.
Met goed invetten zou het toch moeten lukken, het zijn allemaal geen extreme of stugge maten lijkt me zo.

Citaat van: NinaPaul op 18-06-2013 12:12:55
Vooral de dunnere run on flat banden zullen veel zweet druppels kosten.



Run on flat ga ik geen zweetparel aan laten vallen  ;D ........... heb ik zelf niet nodig!
Wil er eventueel voor de gein nog wel een keer 1 proberen, gewoon om te zien of het uberhaupt lukt........ maar zoals gezegd; als ik een parel voel opkomen stop ik direct!

spitsrijder

De eerste gewisselde banden met het apparaat door mij zijn een feit!
Heb het wisselen volbracht op een paar millemiglia T12 velgen; deze hebben spaken welke hoger liggen dan de velgrand, en daar boven op zijn de velgen gespoten met ACTION knikkerbusjes, kortom het was een uitdaging om het netjes te houden.
Om kort te gaan ; het apparaat werkt goed! het afdrukken van de band van het velgbed vergt nog de meeste inspanning, en heeft wel een paar kleine lakbeschadigingen veroorzaakt, let wel de velg is snel en goedkoop gespoten, dus dit was al te verwachten!

Het handmatig op en afdraaien van de band gaat zeer soepel en zonder (lak)beschadiging aan velg. De maat welke er af moest was 195/50-15, en erop gegaan is 175/55-15, goed smeren is wel een must maar da's met alles.........
De volgende banden komen om de Persus velgen van de V70 van mijn Frau, zal ook geen probleem geven.
Ben zeer content en blij met 't apparaat!

Bedankt Hathu en Dirk voor het delen van ervaringen met handmatige banden wisselaars.

Groet, Menno.

hathü

Heel mooi dat je er blij mee bent. Zo zie je maar weer niks mis met ouderwets handwerk. ;)

StefanCJ


Sbv

Tot welke maat kan je wat met zo een ding aan de slag ? neem aan met een 35 serie banden dat je best wel bezig bent

hathü


spitsrijder

Citaat van: StefanCJ op 30-06-2013 11:05:09
Hoe ga je ze balanceren?

Met een zogenaamde "bubble balancer" een statisch balanceer apparaat.
Moet 'm nog kopen, en hetzelfde principe geldt hier ook weer; is't niks, nah jammer dan.

Citaat van: Sbv op 30-06-2013 11:30:10
Tot welke maat kan je wat met zo een ding aan de slag ? neem aan met een 35 serie banden dat je best wel bezig bent

Geen idee, je zet de velg vast in het centrale gat met een conus dus je zou vrij groot kunnen...... aan de andere kant, zoals je zegt, 19" en 35% hoogte zou wel eens een beetje strijd kunnen geven.....
Voor mezelf, zoals al eerder aan gegeven, hoef ik niet verder te gaan dan 16" en daar is dit apparaat goed genoeg voor. Mocht ik nog een keer een 17" of 18" en hoger gaan doen, dan zal ik hier laten weten hoe 't ging...... als 't uberhaupt ging......

Citaat van: hathü op 30-06-2013 11:34:23
Hier complete set 60 er jaren set, op speurders.

http://www.speurders.nl/overzicht/bandendemonteerapparaat-130710352.html?user_id=4580727

Ja, kom op allemaal, is geen geld en kan je je bandjes zelf doen....

UserID6342

Ik heb er 20"-ers mee gedaan dus die maten die jij noemt mogen absoluut geen probleem zijn.

spitsrijder



Dit is de " bubble balancer". Heb nu 6 banden gewisseld met het banden apparaat en ook alle 6 gebalanceerd met m'n nieuwe tooltje; tot 140km/uur in ieder geval allemaal goed, en geen trillingen........ me very blij met de banden gereedschappen!

Cheers, Menno.

StefanCJ

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik heb echt geen flauw idee hoe je zoiets gebruikt.

NinaPaul

Misschien linkje van de fabrikant met specs en gebruiksaanwijzing?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!