Deurstrips verwijderen c70

Gestart door wesdv, 04-05-2013 10:28:10

Vorige topic - Volgende topic

wesdv

Goedemorgen,
Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe de strips op de zijkant van een c70 bevestigd zitten?
Alvorens ik ze met te brute kracht sloop.
Gaat om 3 stukjes, een op de deur,een op achterscherm en een op voorscherm.

Alvast bedankt voor de info

zwamborn

Voor zover ik weet zitten ze geplakt met (hele sterke) dubbelzijdige tape en dus niet met clips vast, maar ik heb ze er zelf nooit afgehaald... Ik zou beginnen met wat wasbenzine en voorzichtig lostrekken. Beetje bij beetje zouden ze los moeten komen (net als een sticker die je probeert heel te verwijderen).

MEN-O

Toevallig heb ik net schade gehad achter het rechterportier, waardoor die strip er ook afmoest. (De kleine dus). die zit idd met sterke dikke tape vast + 2 plastic pennen die in het plaatwerk gaan.
Voorzichtig me een doek + lange schroevendraaier prusten is het devies.
Overigens is de tape niet hebruikbaar.
Voorscherm zit geschroefd dacht ik aan de binnenkant wielkuip ?

wiffie

alle sier/stootstrippen zitten geplakt,op elke strip zitten een aantal paspennen om bij montage alles weer recht er op te zetten,ikzelf heb het met een losse brede stanley mes gedaan,eerst voorzichtig een ondiepe breeklijn aan de bovenkant maken en dan voorzichtig met brede platte schroevendraaier een begin maken om later met je vingers de strip naar je toe te trekken.
ik heb alle strips gedemonteerd van de oude v70 zonder enige kras, weer laten spuiten en gemonteerd op de nieuwe v70,dus is die ook weer als nieuw.
het dubbelzijdige tape halen van het merk 3M,deze tape lost niet op met regenwater .

Ries van de Zilverschuit

Helemaal makkelijk: gewoon een föhn erop zetten, dan wordt de lijm zacht en trek je ze er met een beetje beleid zo vanaf.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue