Blauw rokende 850

Gestart door wilco850, 05-05-2013 11:47:53

Vorige topic - Volgende topic

wilco850

Goedemorgen,

Ik heb een Volvo 850 2.5 20v uit 1991 voor de autocross. Deze heb ik de hele winter omgebouwd en hij heeft met Koninginnedag voor het eerst gereden. Na de eerste Manche ging ik kapot omdat de benzinepomp kapot ging. Later terug in het rennerskwartier kreeg ik te horen dat hij ook heel veel rookte. Benzinepomp weer gemaakt en steeds olie bij gevuld (1,5 liter per manche.) Ik kreeg daar te horen dat het mijn charterventilatie wel eens kon zijn. Die eraf gehaald maar niet vies gewoon vochtig. Ook de vlamdover bekeken maar niks mee aan de hand. Ook de kamers in het blok zijn open. Nu heb ik de koppakking eruit gehaald maar hier lijkt ook niks mee aan de hand te zijn. Maar alles slangen die iets te maken hebben met de toevoer van lucht en benzine zijn nat van de olie.
Heeft 1 van jullie een idee? Ik ben namelijk ten einde raad.

dielie850

)()()sT

Hoe is het met onderblok gesteld? Zuigerveren e.d..?

wilco850

Zuigerveren kunnen het ook zijn, maar er zijn 3 van de 5 kleppen nat van boven, lijkt me niet dat 3 zuigerveren op het zelfde moment versleten zijn?

KIM

henry classic v70

Reken er wel op dat een blok het flink voor kiezen krijgt bij autocross.. maar dat had je al ervaren denk ik ;)
Als er met het huidige blok altijd vrij rustig mee gereden is en deze moet ineens een langere tijd hoog in toeren draaien (ik denk dan aan volgas 2e versnelling) dan gaat íe dat niet fijn vinden..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jacques1967

Vooral ook niet teveel olie bijvullen , alles meer dan halverwege de peilstok dondert hij er ook uit.