Toch maar weer een extra speakertje voor de telefoon inbouwen?

Gestart door T-5Richard, 05-05-2013 17:05:59

Vorige topic - Volgende topic

T-5Richard

Ik ben aan het puzzelen over hoe en wat voor carkit ik in de auto wil.
Het liefst wil ik gewoon de SC-805 Big Front blijven gebruiken. Waarom? Ik vind de Big Fronts gewoon het mooiste in het dashboard staan en ik vind de prestaties ruim voldoende. Maar bellen kan alleen via een aux-ingang en dat is echt niet handig. Wanneer je belt of gebeld wordt (en dat gebeurd regelmatig) moet je eerst de juiste ingang kiezen op de Big Front en daarna opnemen met de juiste toets op de Big Front. Omslachtig en onveilig.

Op dit moment gebruik ik de Big Front icm een Parrot CK9100 en dat is kwalitiatief prima, maar dan is er weer iets anders waar ik me aan irriteer:
- Ieder geluidje van de telefoon (SMS, mail, etc) onderbreekt het geluid van de radio en,
- Geen controle over geluid (bass/treble/balans/fader) bij bluetooth gebruik (MP3, internetradio, etc...)

De roffel die komt heeft een Clarion 2DIN radio waar een bluetooth module als optie voor geleverd wordt. Dan heb ik dus bovenstaande ergernissen niet maar zit ik tegen (vind ik) spuuglelijke blauwe verlichting aan te kijken.

Misschien de toch Parrot maar inzetten als standalone kit met een extra speaker. Dus eigenlijk zoals het vroeger was.
Of heeft iemand een andere oplossing?
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

UserID6342

razorx

Ik zou gezien je wensen, de Parrot stand alone met eigen speaker installeren.
makkelijkste en werkt goed.

Turbo-Geek

Een super oplossing:

Een portable Bluetooth speaker/mic kopen zoals de Jawbone Jambox. Hiermee kan je naast prima muziek beluisteren ook serieus mee handsfree bellen.
Je hebt dan ook iets om overal te gebruiken want je smartphone heb je doorgaans altijd bij je maar de speakers ervan zijn en blijven bagger.
Hop je Jambox aan en spotify, internet radio of je muziek verzameling aan en klaar !

Leuk hoor die parrot kits enzo maar het verfraait nooit de auto, is alleen maar voor het bellen te gebruiken en zijn ook niet gratis.
En je jambox (of iets vergelijkbaar) kan je prima op de middelconsole parkeren en overal mee naar toe nemen.
Binnenshuis trouwens ook prima mee te bellen zonder die gladde plakkerige smartphone steeds tegen je oor te houden.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

T-5Richard

Helaas is de kwaliteit van bellen via de Jambox of een vergelijkend apparaat vaak erg slecht... :-[

grijzev70tdi

Ik heb in de V70N setje van Nokia zitten (werkt op elke telefoon) en werkt perfect. Alleen met bellen onderbreekt hij de radio. In mijn GLT komt tzt ook dit setje te zitten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

T-5Richard

Citaat van: grijzev70tdi op 06-05-2013 22:37:40
Ik heb in de V70N setje van Nokia zitten (werkt op elke telefoon) en werkt perfect. Alleen met bellen onderbreekt hij de radio. In mijn GLT komt tzt ook dit setje te zitten
Wat voor setje is dat?

grijzev70tdi

Nokis CK7-W als ik het goed heb. Via marktplaats 15 euro ;D Enige wat je ziet is een zilver knopje voor het volume. Hij gaat bij ons over de radio, maar kan ook via een.aparte speaker
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Dennis1974

Ik kan je enkel deze maar aanraden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59111.msg1337797.html#msg1337797

Ik heb deze in mijn auto zitten en ik vind hem in 1 woord geweldig en nieuw kosten ze niet de wereld. Ik heb ook de Parrot MKI9200 in de andere auto zitten en herken wat je bedoeld met alle geluidjes die via bluetooth binnenkomen...erg storend.

Parrot is altijd voor mij nummer 1 geweest qua bel kwaliteit. Ik heb andere radio's gehad waarin ook carkits ingebouwd zaten maar geen haalde het bij een Parrot.

De radio die ik nu heb (Alpine CDE-W235BT) is echter briljant. Erg goede bel kwaliteiten....goed hoorbaar en je bent erg goed te verstaan. Daarbij kun je ondertussen via bluetooth audio streamen (ook samen met NAVI op je telefoon bijvoorbeeld....dus EN audio luisteren EN navigeren via bluetooth).

Daarnaast vind ik de radio absoluut netjes passen in een 850 waarin het dash even zwart is als de radio.

Verder zit er ook natuurlijk USB en AUX op. Qua versterker die in deze radio zit ben ik meer te spreken dan de originele dubbeldin Volvo radio's....deze radio maakt het geluid een heel stuk beter (voller en betere bas) dan de SC radio's

Maar goed....da's mijn mening :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

T-5Richard

Dank voor de tip Dennis. Er zit een Alpine 203 in de nieuwe Roffel. Maar helaas met blauwe verlichting. Maar het is mooi dat je te spreken bent over de belkwaliteit van Alpine. Misschien idd eens kijken naar een model dat qua verlichting beter aansluit. Het is natuurlijk een belachelijk luxeprobleem dit, maar ik vind het echt lastig...

Dennis1974

Citaat van: 850Richard op 08-05-2013 13:34:58
Dank voor de tip Dennis. Er zit een Alpine 203 in de nieuwe Roffel. Maar helaas met blauwe verlichting. Maar het is mooi dat je te spreken bent over de belkwaliteit van Alpine. Misschien idd eens kijken naar een model dat qua verlichting beter aansluit. Het is natuurlijk een belachelijk luxeprobleem dit, maar ik vind het echt lastig...

Model wat ik ook noemde is qua verlichting instelbaar. Blauw, Rood, Oranje en groen....bijna het Volvo groen van de originele lampen...'ts maar een tipje :) Ook zijn de kleuren te combineren :)

Er zit ook voice control op, maar daar heb ik nog niks mee gedaan...Maar dat ongetwijfeld ook goed werken :)

Succes met zoeken

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

hendrik75

Citaat van: 850Richard op 05-05-2013 17:05:59
Ik ben aan het puzzelen over hoe en wat voor carkit ik in de auto wil.
Het liefst wil ik gewoon de SC-805 Big Front blijven gebruiken. Waarom? Ik vind de Big Fronts gewoon het mooiste in het dashboard staan en ik vind de prestaties ruim voldoende. Maar bellen kan alleen via een aux-ingang en dat is echt niet handig. Wanneer je belt of gebeld wordt (en dat gebeurd regelmatig) moet je eerst de juiste ingang kiezen op de Big Front en daarna opnemen met de juiste toets op de Big Front. Omslachtig en onveilig.

Op dit moment gebruik ik de Big Front icm een Parrot CK9100 en dat is kwalitiatief prima, maar dan is er weer iets anders waar ik me aan irriteer:
- Ieder geluidje van de telefoon (SMS, mail, etc) onderbreekt het geluid van de radio en,
- Geen controle over geluid (bass/treble/balans/fader) bij bluetooth gebruik (MP3, internetradio, etc...)

De roffel die komt heeft een Clarion 2DIN radio waar een bluetooth module als optie voor geleverd wordt. Dan heb ik dus bovenstaande ergernissen niet maar zit ik tegen (vind ik) spuuglelijke blauwe verlichting aan te kijken.

Misschien de toch Parrot maar inzetten als standalone kit met een extra speaker. Dus eigenlijk zoals het vroeger was.
Of heeft iemand een andere oplossing?

Voor de eerste kun je volgens mij iets in je telefoon instellen, dat ie niet iedere melding doorgeeft, vraag me even niet wat precies wat dat ding is voor mij ook nog steeds hocus pocus in mijn H300, maar ik heb het een keer uitgezet, alleen inkomende telefoongesprekken komen nog door.

Turbo-Geek

Citaat van: 850Richard op 05-05-2013 19:58:16
Helaas is de kwaliteit van bellen via de Jambox of een vergelijkend apparaat vaak erg slecht... :-[
Nooit klachten gekregen en binnenshuis horen ze niet eens dat ik handsfree bel.
Kortom, mijn ervaring is gewoon top vwb de kwaliteit !
  The things you own end up Owning you !

T-5Richard

Citaat van: hendrik75 op 12-05-2013 18:10:46
Voor de eerste kun je volgens mij iets in je telefoon instellen, dat ie niet iedere melding doorgeeft, vraag me even niet wat precies wat dat ding is voor mij ook nog steeds hocus pocus in mijn H300, maar ik heb het een keer uitgezet, alleen inkomende telefoongesprekken komen nog door.
Klopt, maar dan staan die (geluids)meldingen altijd uit. en ik vind het prima om die meldingen te krijgen, maar niet over de speakers...