Gevoelig onderstel

Gestart door Brick90, 05-05-2013 17:17:02

Vorige topic - Volgende topic

Brick90

Zoals den titel doet vermoeden, valt het mijn op dat het onderstel erg gevoelig is. Vrijwel elk steentje of hobbeltje is heel duidelijk te voelen. Vooral klinkerwegen met putdeksels zijn een waar genot..  :-\ Nu is het zo dat als iets langzaam aan erger wordt, je het zelf meestal niet merkt dat iets versleten is.. Maar ik meen toch zeker te weten dat dit iets van de laatste tijd is.

Vraag is nu, waar zou ik dat in moeten zoeken? Ik weet dat de schokdempers achter aan vervanging toe zijn, links hangt hij door. Echter lijkt het mij, dat de versleten achterdempers toch nooit de enige oorzaak kunnen zijn?

volvobug

Als de achterdempers aan vervanging toe zijn is het simpel: begin daarmee. Geen weggegooid geld en als er nieuwe onder zitten maar eens kijken hoe de gevoeligheid dan is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Brick90

De dempers staan ook op de to do list, en zal ook zeker een oorzaak zijn. Maar ik is leergierig en benieuwd wat er nog meer een directe oorzaak van kan zijn. Mocht er nog meer aan vervanging toe zijn, is het nl ook altijd voordeliger om alles te gelijk aan te pakken

mastertje

Even met een koevoet/tool kijken of er speling op alle rubbers zitten! Zo gedaan.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

thuur

Altijd de dempers vervangen voordat je verder zoekt in dit geval. Veelvoorkomende oorzaken: schokdempers, banden(spanning), subframerubbers.

Gr 8)