ovale gaten in poelies

Gestart door weyert, 06-05-2013 19:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Citaat van: mastertje op 07-05-2013 16:57:39
Citaat van: MVeldhuis op 07-05-2013 07:51:08
Citaat van: mastertje op 06-05-2013 23:01:06
Citaat van: Jack v op 06-05-2013 20:51:05
testbank ???

nee hoor tooltje is genoeg.

Ik bedoel op het optimale punt voor jou (power, motorbesparing of efficiëntie) ;)

Ofwel jij bent niet barre technisch onderlegd, of je weet je heel slecht uit te drukken ;D

Wat wil je dan, je krukas op gevoel op tijd zetten? Wil je zeggen dat voor elke brandstof/tuning je optimaal zit met de krukas insparingen perfect horizontaal?

Ik zou mij nml best in kunnen denken dat als je op lpg rijdt de optimale timing van de kleppen, net als de ontsteking, best ergens anders kan liggen.

Absoluut, kom maar even onder mijn motorkap kijken.
Maar als je voor de eerste keer de D-riem van een 850 legt is het niet slecht om de nokkenassen (niet krukas ;) ) in de theoretisch correcte stand te zetten. Slechter gaat hij er niet van draaien hoor :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MVeldhuis

Motor staat gewoon goed als ie op originele merktekens staat.
Anders timen dan origineel heeft wellicht zin mij speciale tuning enzo, maar is bij een originele wagen niet aan de orde lijkt me.

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 07-05-2013 19:00:11
Motor staat gewoon goed als ie op originele merktekens staat.
Anders timen dan origineel heeft wellicht zin mij speciale tuning enzo, maar is bij een originele wagen niet aan de orde lijkt me.

precies :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mastertje

ok dan, bij nader inzien had ik het even iets beter kunnen formuleren ;) En inderdaad bedoelde ik natuurlijk nokkenas...

:eusa_whistle:
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

weyert

heb ondertussen de stand van de gleuven nagekeken en alles staat goed op de merktekens, de moter loopt rustig stationair en trekt iets beter dan voorheen
en waar het om ging geen olie druppels meer
v70 tdi 1998