Licht blijft branden, gordelrelais klikt na afzetten contact

Gestart door Boemeltje, 06-05-2013 21:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Bedankt voor de tip Derk! Bij Dirk hebben we even heel de stekker los gekoppeld, inclusief de geschakelde plus. Helaas had ik al geen last van het probleem bij aankomst, en er was natuurlijk na het loskoppelen van die stekker ook geen probleem. Bij thuiskomst: je raadt het al, natuurlijk hetzelfde gezeur weer ;D Ligt dus niet aan de stekker van de trekhaak!

Toen even relaiskast in de motorruimte losgedraaid, en wat denk je: met een tikje tegen het J relais op nummer 107 ging het licht netjes uit. Contact weer aan en uit gezet, zelfde probleem weer. Weer een tikje tegen het relais, en hij klikte weer uit.

Heb de twee relais nu even gewisseld, ben benieuwd. Lijkt er dus in ieder geval op dat het J relais blijft plakken :)

veerijder

waarschijnlijk toch ergens een lekstroom zodat het relais bekrachtigd blijft misschien kun je meten of er stroom op de schakel draad blijft staan code 85 of 86 als ik me niet vergis

groet Derk

BBS

@Derk,

Ik zou die scotch klemmen er wel tussen uit halen. Het mooiste is dat je die 3 verbindingen soldeerd en met een krimpkousje afwerken
Je zou ook kunnen overwegen om dat zelfde te doen met de AMP klemmen ;)

@Boemeltje,
Mooi dat je het gevonden hebt, niks is vervelender dan dat je licht blijft branden... :eusa_clap:
Volvoloos....

veerijder

@ Bert-Jan

had t liefste weer orgineel gemaakt maar de contacten in de stekerblokjes zijn niet meer leverbaar met die amp steker heb ik een stopcontact aangesloten voor stroom achterin voor eventueel koelbox aan te sluiten
solderen en krimpkous erom zit in de planning      edit
denk trouwens dat de vorige eigenaar niet eens wist dat de vloerplaten aan de zijkant los kunnen hier stond wat water onderin en aan de linkerkant lag er een doorgeroeste brandblusser onder

groet Derk

Boemeltje

Ik hoop vooralsnog dat het gewoon een ral relais is, zou het wel zo makkelijk maken ;D

Boemeltje

Lijkt toch het relais te zijn, had ze even gewisseld, en nu ging de auto erg beroerd lopen, beetje zagerig. Relais terug gewisseld en probleem was verholpen, dus het relais nu maar even helemaal vervangen!