De zoveelste...Welke verlagingsveren met enigszins behoud van comfort

Gestart door MrCain, 12-05-2013 13:02:52

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: BaRRaCuDa op 13-05-2013 22:52:52
Ik heb zelf met een KW schroefset rondgereden, heel mooi en geweldige wegligging, maar te hard voor alledag en de waardeloze wegen, drempels, stoepranden, kuilen, etc in NL.

De huidige afstelling van de KW's is bijna soepel te noemen, niet meer te vergelijken met de oude uitvoering!!!
De Tussenpaus

hertogjan6

Citaat van: MrCain op 14-05-2013 11:43:07
Zit toch erg te twijffelen tussen R veren en de Intrax  :eusa_think:

ik heb nu zelf R veren (voorzijde) gescoord als de mijne dus wel T-5R/R veren zijn hoor ik het wel ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

MrCain

Citaat van: Turbobiker op 14-05-2013 21:48:56
Citaat van: BaRRaCuDa op 13-05-2013 22:52:52
Ik heb zelf met een KW schroefset rondgereden, heel mooi en geweldige wegligging, maar te hard voor alledag en de waardeloze wegen, drempels, stoepranden, kuilen, etc in NL.

De huidige afstelling van de KW's is bijna soepel te noemen, niet meer te vergelijken met de oude uitvoering!!!

Heb dat ook vernomen ja! Alleen kost het set aardig wat euries..... Als ik dan het geld had dan nog liever een Ohlins  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Citaat van: koen.s op 15-05-2013 13:05:37
En een XYZ schroefset, is dat niks voor je?

Heb ik ook aan lopen denken maar durf dat niet echt aan ivm met doorzakken achterkant  :eusa_think:

cas

xyz set heb ik eronder, geeft geen problemen achter. voor wel enkele aanloop perikelen gehad, maar dat is kwestie van hoger stellen.

stuiteren ga je toch, welke set je er ook onder zet denk ik.

veel audi's  hebben een HR set.... dat zal bij mij ook de volgende zijn .....als ik een ooit een audi neem dan  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MrCain

Citaat van: cas op 15-05-2013 18:15:21
xyz set heb ik eronder, geeft geen problemen achter. voor wel enkele aanloop perikelen gehad, maar dat is kwestie van hoger stellen.

veel audi's  hebben een HR set.... dat zal bij mij ook de volgende zijn .....als ik een ooit een audi neem dan  ;D

H&R heb ik ook naar zitten kijken : schijnen een set te hebben met verzwaarde achter veren als ik het nog goed kan herinneren   :eusa_think: maar kan er niet veel over vinden icm een 850....

Schroefset zal denk ik afvallen (of het moet een KW set van €1600,- worden maar dat heb ik er net niet voor over  8))

Afijn, meer stof om over na te denken  ;D

Audi RS6 of een BMW M5 station is ook erug leuk  :eusa_drool: daar heb je ook leuke dingen voor  ;)

M a r c

Intrax veren. Gaat echt goed. Ben ik van overtuigd. Ik durf ze jou te leveren met de garantie dat ze binnen 1 week terug mag geven als de hoogte niet bevalt. Is echt niet extreem laag...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Turbobiker

Nee, dat hebben we nu al een poos proberen te ontkrachten, met de meeste sets ga je echt niet stuiteren.

veel audi's  hebben een HR set.... dat zal bij mij ook de volgende zijn .....als ik een ooit een audi neem dan  ;D

Dat zo een Audi dan niet al te stug wordt, ligt aan het moderne onderstel. Behoorlijke wereld van verschil!
De Tussenpaus

MrCain

Citaat van: M a r c op 15-05-2013 22:39:19
Intrax veren. Gaat echt goed. Ben ik van overtuigd. Ik durf ze jou te leveren met de garantie dat ze binnen 1 week terug mag geven als de hoogte niet bevalt. Is echt niet extreem laag...

Gaan we proberen! => moet binnenkort toch nog bij je langs komen, kan misschien de veren gelijk meenemen (samen met de slangen , koplampen+knippers als je deze op voorraad hebt  ;))

Zat toch al aardig twijfelen maar Intrax stond eigenlijk al bovenaan het lijstje! Was alleen een beetje bang dat ie dan net iets te laag ging...

BaRRaCuDa

MrCain

Citaat van: BaRRaCuDa op 17-05-2013 11:34:06
Of: http://www.brabantcustom.nl/main.asp?page=toonproduct&prod_id=1051
Haha ;D wel gemaakt in Zwitserland, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dit systeem...

;D

Ziet er inderdaad wel erug cool uit! Maar het rijd wel zo verschrikkelijk Kwalitatief Uiterst Teleurstellend.......
Is echt een gimmick voor shows  ;)

BaRRaCuDa

Daar was ik al bang voor :(
Luchtvering op zich is het mooiste en comfortabelste dat je kan hebben, maar het moet wel goed gematched worden (afmetingen balgen, luchtdruk, dempers, etc..).

MrCain

De kunst is om het zo snel mogelijk te laten reageren => lucht is samendrukbaar dus als je de bocht door gaat.....duurt het ff eer het op druk is  ;D

Daarom vielen er jaren geleden ook zo veel vrachtauto´s om  :eusa_whistle: je merkt het niet maar je gaat te hard door de bocht en het systeem krijgt t niet opgepomp.....boem, en je ligt op één oor  ;D

Luchtvering is ideaal voor comford maar echt niets als je een goede wegligging wil hebben, en zeker die " aftermarket" zooi niet... Kan je beter zo´n actief systeem nemen ala >BMW/Volkswagen met die magnetiseerde olie waardoor de viscositeit van de olie word geregeld, dat werk dus echt perfect en zeer snel!

Dus toch een RS6 avant kopen?  :evil: :eusa_whistle:

Gaat gewoon eens de combi gele Koni´s en Intrax proberen => is veel over geschreven en dat heeft Michiel toch wel nieuwsgierig  gemaakt! En als Marc er zo zeker van is dan wil ik dat zekers wel proberen!

Citaat van: BaRRaCuDa op 17-05-2013 18:25:17
Luchtvering op zich is het mooiste en comfortabelste dat je kan hebben, maar het moet wel goed gematched worden (afmetingen balgen, luchtdruk, dempers, etc..).

Turbobiker

Citaat van: MrCain op 17-05-2013 18:38:40
De kunst is om het zo snel mogelijk te laten reageren => lucht is samendrukbaar dus als je de bocht door gaat.....duurt het ff eer het op druk is  ;D

Daarom vielen er jaren geleden ook zo veel vrachtauto´s om  :eusa_whistle: je merkt het niet maar je gaat te hard door de bocht en het systeem krijgt t niet opgepomp.....boem, en je ligt op één oor  ;D

Luchtvering is ideaal voor comford maar echt niets als je een goede wegligging wil hebben, en zeker die " aftermarket" zooi niet... Kan je beter zo´n actief systeem nemen ala >BMW/Volkswagen met die magnetiseerde olie waardoor de viscositeit van de olie word geregeld, dat werk dus echt perfect en zeer snel!

Dus toch een RS6 avant kopen?  :evil: :eusa_whistle:

Gaat gewoon eens de combi gele Koni´s en Intrax proberen => is veel over geschreven en dat heeft Michiel toch wel nieuwsgierig  gemaakt! En als Marc er zo zeker van is dan wil ik dat zekers wel proberen!

Citaat van: BaRRaCuDa op 17-05-2013 18:25:17

Je haalt vering en demping door elkaar.

Ga er maar van uit dat er binnen een jaar of 5 geen topauto meer zonder luchtvering geleverd wordt!
De Tussenpaus