Blanke lak ervaring

Gestart door volvoTon, 12-05-2013 16:31:57

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Zo mijn oude vertrouwde witte is de deur uit en welkom mijn nieuwe S 70 .
Alleen de kleur Coral Red Metalic kleur-code 428 met een blanke laklaag er over.
En hier zit het probleem op enkele plaatsen is door steenslag deze laag beschadigd ,om een lang verhaal kort te maken is dit zelf eenvoudig bij te werken??

Groet volvoton

NinaPaul

Eenvoudig, hangt af van wat je zelf gewend bent te doen.

Als je het zelf goedkoop wil doen (kost wel aardig wat uren) moet je eigenlijk wel een poetsmachine hebben.
verkorte versie:
-randen weg polijsten/schuren
-verkleuring wegwerken
-lak aanbrengen
-polijsten

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Als je handig bent met een polijstmachine kun je een heel eind komen met een simpel lakstiftje (verkopen ze ook in blank).

Je kunt die beschadige blanke lak stukjes dan eenvoudig bijwerken door met het lakstiftje de plekjes aan te stippen (eventueel levelen met een speelkaart) en na drogen met een grof polijstmiddel (of nat schuurpapier, korrel 2500-3000) met de lak gelijk maken.

Als je het daarna uitpoetst met een finisher (zoals Monello Finale) dan kun je het heel netjes wegwerken.

Grotere plekken wordt wel lastig, daar zul je aangewezen zijn op Nina's handleiding.

The Demon

Kleine steenslag puntjes kan je mooier vullen met een satéprikkertje dan het kwastje van het lakstiftje.

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Precies, hoe minder je knoeit hoe minder er achteraf verwijderd dient te worden :D

ZC3rr0r

Citaat van: Driven2Shine op 12-05-2013 20:52:58
Precies, hoe minder je knoeit hoe minder er achteraf verwijderd dient te worden :D

Daarom gebruik ik ook een speelkaart als leveler.
Drupje lak erop laten vallen en recht wegtrekken met de kaart, werkt (in mijn elevenis althans) prima :)

The Demon

Dan trek je de lak weer uit het putje voor een groot deel, lijkt mij.

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Met een sate prikker lekker voldruppelen tot er een klein bolletje op komt te liggen en dan 24 uur laten uitharden.
Dan zul je zien dat het bolletje lak een kuiltje is geworden omdat alle oplosmiddelen verdampt zijn.
Nogmaals vullen net zolang de lak gelijk is of boven de bestaande lak uitkomt en dan schuren polijsten.

Voordeel van een prikker is dat je exact alleen de steenslag putjes bijvult en niet de nog goede lak eromheen en je kunt op de vierkante mm werken.

ZC3rr0r

Citaat van: The Demon op 12-05-2013 21:14:21
Dan trek je de lak weer uit het putje voor een groot deel, lijkt mij.

Groet,
The Demon.

Ik ga de andere tip ook zeker eens proberen, maar heb dit ooit bij een detailingworkshop meegepikt en werkte tot op heden goed.

volvoTon

Allen bedankt,

Ga de raad van jullie opvolgen en kijken wat de beste methode is

Groet volvoton