Schokdempers

Gestart door Brick90, 16-05-2013 11:25:17

Vorige topic - Volgende topic

Brick90

Zoals te zien op het forum, was ik al vrolijk op zoek naar nieuwe schokdempers voor de S70. Maar bedacht me opeens dat er bij mij extra veren omheen zitten, wat bij nieuwe sachs niet zo is..
Vraag me af of dit losse, apart gemonteerde hulpveren zijn of zijn dit heel andere dempers dan origineel? Misschien dat iemand mij dit kan uitleggen?

Foto van den dempert:

Sbv

Ziet eruit als iets van een schroefset

mehn

Citaat van: Sbv op 16-05-2013 11:31:07
Ziet eruit als iets van een schroefset

Ja maar deze veer zit om de schokdemper. Normaal gesproken bepaalt de grote veer de hoogte.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Brick90

Het is geen schroefset naar ik weet,, voor is het wel gewoon standaard. Weet wel dat er na de inbouw van de gasinstallatie hulpveren zijn gemo nteerd door de vorige eigenaar.. Zou het mogelijk zijn dat dit wel de originele dempers zijn. maar met de gele veren achteraf gemonteerd? Heb zelf het idee dat het één geheel is, maar kan ook abuis zijn.

ruspek

kijk even op de site van carsupport of MAD.
volgens mij zien hun hulpveren er nl. ook zo uit. die zitten om de schokdemper gemonteerd.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

MrCain

Zijn achteraf gemonteerde hulpveren. Als de boutjes er fatsoenlijk afkomen kan je deze weer terug monteren op de nieuwe schokbreker  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!