Bougicord verwarring

Gestart door robbiev, 18-05-2013 14:23:51

Vorige topic - Volgende topic

robbiev

Hallo allemaal,
De verwarring met de Bougicordnummering blijft voortduren. Een setje via Mister Auto besteld voor mijn V70T5 en wat krijg ik: de kabels met blauwe dop (4mm te hoog). Volgens de Bougicord site is wel het juiste nummer geleverd nl 6469 maar uit eerdere berichten en nu ook mijn eigen waarneming begrijp ik dat 6468 de juiste is voor de 20V modellen. Hoe is het mogelijk dat deze verwarring nu al jaren voortduurt? Ben benieuwd of ruilen nog lukt want de retourtermijn was al verstreken. Maar bij deze is iedereen gewaarschuwd.

Rutger

Even dit topic opgegraven... ik wil namelijk ook bij misterauto de bougicord kabels bestellen voor mijn 10V, Slimste om dan heel eigenwijs dan type 6469 te bestellen (dus van de 20v)? Iemand anders nog ervaringen hiermee?

ruspek

Komen de referntienummers wel overeen die mister auto aangeeft?

En als je bij mister auto op volvo nummer zoekt en niet op kenteken of type auto?
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

volvobug

Citaat van: Rutger op 03-01-2014 15:31:19
Even dit topic opgegraven... ik wil namelijk ook bij misterauto de bougicord kabels bestellen voor mijn 10V, Slimste om dan heel eigenwijs dan type 6469 te bestellen (dus van de 20v)? Iemand anders nog ervaringen hiermee?
6468 staat gewoon op hun site bij de 10v, als ik mijn eigen kenteken gebruik.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rutger

De types kloppen volgens mij met de catalogus van bougicord. Het mooie is dat bougicord bij de 10v motortypes 6468 aangeeft met daarbij een plaatje van blauwe kabels. En voor de 20v motortypes type 6469met daarbij een plaatje van grijze kabels. Had jij ze ook van misterauto vandaan Ruud?

volvobug

Citaat van: Rutger op 03-01-2014 20:03:33
De types kloppen volgens mij met de catalogus van bougicord. Het mooie is dat bougicord bij de 10v motortypes 6468 aangeeft met daarbij een plaatje van blauwe kabels. En voor de 20v motortypes type 6469met daarbij een plaatje van grijze kabels. Had jij ze ook van misterauto vandaan Ruud?
Nee, ik heb ze in het verleden bij Estateservices besteld.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

robbiev

Voor de volledigheid zal ik mijn verhaal nog even afmaken: je moet echt op nummer bestellen want Bougicord heeft het verkeerd in de catalogus staan. Alle toeleveranciers, zoals mister auto nemen dat dus fijn over. Ik heb er nog een e-mail wisseling met bougicord aan gewaagd maar die willen het niet begrijpen en na een tweede poging kreeg ik niet eens meer antwoord.

glenfiddich1983

Shitshitshit  G#dver >:(

Had ik dit maar eerder geweten.

Nu snap ik dus waarom die grafkabels niet onder het deksel passen. Fijn dit  :eusa_wall:

Bedankt bougicord. Kan ik weer overnieuw beginnen en de oude kabels terugplaatsen.

Onbegrijpelijk dat deze fout kennelijk al jaren bestaat en niet wordt aangepast. K#t Fransozen, je kunt kennelijk ook NIKS aan die lui toevertrouwen  :eusa_boohoo:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

maartendeb

Heb de fout dit jaar ook gemaakt :)

10v = Bougicord 6469:

20v = Bougicord 6468:

glenfiddich1983

Belabberd. Jammer dat ik nu bobine rotor en verdeelkap vervangen heb maar binnenkort dus de boel weer open moet maken voor die kabels...
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Vulk

Dat is intussen nog niet aangepast zie ik.
Ik wilde ze bestellen bij Mister Auto en botste gelukkig nog op dit topic.

De 20V bougiecord kabels zijn er nu leverbaar aan 43euro/set (in Be).
http://www.mister-auto.be/fl/bougiekabels/bougicord-6468_g685_a2116468.html?KTypeNr=4826

WhizzMan

Mjah Mister Auto is niet de beste als het gaat om service en juistheid van de catalogus. Vorige week nog een verkeerde koppelingsset van ze gehad. Goed besteld, verkeerd geleverd en dan moet je veel moeite doen om het teruggestuurd te kunnen krijgen.

johan1989

Recent weer een post met verwarring en link naar dit topic. Zou deze misschien tot stickey verheven kunnen worden?
Denk dat veel mensen daarmee gebaat zijn..

RichardRoffel87

Mee eens, was er bijna ingestonken ;D

RoelvanHoof

Ja, wat een toestand Ben ook bezig om kabels te kopen:
Hier mijn relaas:
k heb een 850 GLE kenteken JD-GB-88
Ik kom uit op:
Bougiekabelset
BOUGICORD - Ref: 6468
€ 43.78
Die zijn echter voor de 20V
Ik heb deze nodig:
10v = Bougicord 6469

Beste heer Van Hoof,
Bedankt voor uw reactie.
We hebben niet gekeken naar de geschiktheid voor uw auto.
We hebben slechts gekeken naar de beschikbaarheid van het product.
Om er zeker van te zijn dat dit product wel of niet voor uw auto geschikt is hebben we het OEM nummer nodig.
Wij adviseren u het OEM-nummer van het gewenste onderdeel bij de dealer of fabrikant aan te vragen. Dit nummer kan ook op het oude onderdeel vermeld staan.
U kunt dit nummer invullen op onze web site bij zoeken op referentie, u krijgt dan gegarandeerd het passende onderdeel te zien.
U kunt ook, door op bij "Kijk voor meer info" onder een individueel product te klikken, controleren of het OEM-nummer overeenkomt met het onderdeel dat u zoekt.

Weet iemand het OEM nummer???

DANK!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 512 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio