How low can you go ?

Gestart door CeeBee, 29-10-2004 21:42:02

Vorige topic - Volgende topic

CeeBee

Wie weet hoeveel een R onderstel lager is dan een "gewoon" onderstel??????????
Mijn dealer kon het me niet vertellen........
Mag op een halve cm nauwkeurig. ;D
Alvast bedankt.
Chris
V70N 2.5T AWD

Johann

Citaat van: CeeBee op 29-10-2004 21:42:02
Wie weet hoeveel een R onderstel lager is dan een "gewoon" onderstel??????????
Mijn dealer kon het me niet vertellen........
Mag op een halve cm nauwkeurig. ;D
Alvast bedankt.
Chris

Ongeveer 20 mm

(En nee Reitse het is geen 40 mm zoals aangegeven in je verwijderde post... ;D )

CeeBee

Owkee, misschien een beetje offtopic , maar ik wil van m'n niveaumats af, maar wil niet lager, maar moet dus andere veren hebben, iemand daar een idtje over? ???
V70N 2.5T AWD

Reitse

Gewone estate-veren en dempers eronder???

LekkeRRRR

Nieuwsgierig: waarom wil je af van de nivomats??

:)/jan

mr T

Volgens mij is een r onderstel een centimeter hoger als een gewoon onderstel..... Mijn eerdere niet-r stond altijd lager met de spiegel langs de schutting als de r

(En een gokje)Als de nivomats lek zijn kosten ze €400,= per stuk.... Kan een reden voor vervanging zijn naar gewone schokdempers.
Gr. Marcel

M a r c

R-line verenset voor  Estate zónder nivomats is er niet origineel Volvo, wél voor de sedan: art.nr 9451349

Je kunt dus voor aftermarketveren gaan, maar dan ga je wellicht lager dan gewenst? Ik weet ook dat alleen Intrax losse veren levert, volgens mij moet je bij andere merken altijd een complete set kopen.

Combineer dit met gewone schokdempers of nóg beter: gele Koni Sport dempers en je bent klaar  :)

Overigens schijnt een Eibach-veer qua hoogte hetzelfde uit te komen als de originele R-veren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Kan je dan niet de 2 achterste veren van de verlagingskit van Volvo zelf nemen? Of was dit voor een estate altijd in combinatie met nivomat?

Volvo 875,

Dan zal je vorige toch ook verlaagd geweest zijn en eventueel kleinere bandenmaat...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mr T

Citaat van: BenC70ES op 29-10-2004 22:58:22

Volvo 875,

Dan zal je vorige toch ook verlaagd geweest zijn en eventueel kleinere bandenmaat...

Was een geheel kale, standaard en vooral niet luxe diesel met een fantastisch pluimgedrag die zo uit de lease kwam. Maar het hele onderhoudsverleden(alle rekeningen waren erbij) gaf geen verlaging aan. Wellicht was er bij de R iets niet helemaal in orde, hij lag ook hoger als een standaard verlaagde van een kennis. En de nivomats waren vervangen bij aflevering vanwege lekkage.
Gr. Marcel

CeeBee

Nou, het zit zo, als m'n auto onbeladen is , is hij achter zo springerig als wat. :-\
Onder m'n V40 zaten die dingen ook , leuk als je vaak wat aan je trekhaak hebt hangen , maar voor het huis ,tuin en betere bochten werk, moeten er normale shocks onder. Voor zijn de shocks ook aan v.v toe.
Andere shocks is dus andere veren, en ik vindt hem nu al laag zat.
Dus wil ik een veren/verlagingset die niet lager als -/+ 25mm, met een setje Sensatracs rondom ofzo, want ik wil ook geen niergordel gaan dragen in de auto, dus stugger hoeft ook niet persé.
Maar wie heeft die dingen???????

P.S. De niveaumats zijn niet kapot, lek , versleten, die gaan dandus marktplaats op.
;)
V70N 2.5T AWD

Rudi

Citaat van: LekkeRRRR op 29-10-2004 22:24:26
Nieuwsgierig: waarom wil je af van de nivomats??

:)/jan

Dat vraag ik me ook af ??? heb gelukkig eindelijk een auto die op normale hoogte blijft :)
Dr.Go-Fast...

speedyT5

Citaat van: CeeBee op 30-10-2004 09:47:20
Nou, het zit zo, als m'n auto onbeladen is , is hij achter zo springerig als wat. :-\
Onder m'n V40 zaten die dingen ook , leuk als je vaak wat aan je trekhaak hebt hangen , maar voor het huis ,tuin en betere bochten werk, moeten er normale shocks onder. Voor zijn de shocks ook aan v.v toe.
Dus wil ik een veren/verlagingset die niet lager als -/+ 25mm, met een setje Sensatracs rondom ofzo, want ik wil ook geen niergordel gaan dragen in de auto, dus stugger hoeft ook niet persé.

P.S. De niveaumats zijn niet kapot, lek , versleten, die gaan dandus marktplaats op.
;)

Volgens mij staan de veren volkomen los van de schokdempers.
Als je de nivomats gaat vervangen door gewone dempers zal de wagenhoogte exact hetzelfde blijven, daar hebben de nivomats geen invloed op.
Het is een ander systeem als bv. de loadadjusters van Koni of Monroe, die hebben een extra veer op de demper en die geven wel een grotere wagenhoogte.

Je stelling andere shocks is dus andere veren , gaat volgens mijn bescheiden mening hier helemaal niet op.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Jeroentjuh

Een R AWD ligt hoger dan een R FWD....

CeeBee

Als je de nivomats gaat vervangen door gewone dempers zal de wagenhoogte exact hetzelfde blijven, daar hebben de nivomats geen invloed op.
Het is een ander systeem als bv. de loadadjusters van Koni of Monroe, die hebben een extra veer op de demper en die geven wel een grotere wagenhoogte.

Je stelling andere shocks is dus andere veren , gaat volgens mijn bescheiden mening hier helemaal niet op.

Citeer
Wedden van wel ;D
V70N 2.5T AWD

Johann

Citaat van: speedyT5 op 30-10-2004 16:15:56
Citaat van: CeeBee op 30-10-2004 09:47:20

;)

Dus wel..
De Nivomat gebruiken een relatief slappe veer, the schokbreker neemt een deel van de veerwerking over.
Zet je hier een normale "verlaagde" veer op dan zal de Nivomat de auto te hoog optillen.