Koplamp wissers monteren op een V... How to?

Gestart door Arnie82, 20-05-2013 22:16:19

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Al even wat rond zitten zoeken maar niet gevonden wat ik zoek...

Binnenkort zal ik een setje koplampwissers gaan monteren op de V70 maarik kan niet echt een beschrijving vinden hoe dit te doen.
Is er iemand die misschien een handleiding hiervoor heeft?

* waar de motoren te monteren?
* waar de slangen aan te sluiten?

Ik lees dat sommige auto's qua electronica al voorbereid zijn en da er dan een bruine stekker ergens moet liggen? Waar moet ik deze stekker ergens zoeken?

Hopelijk kan iemand me meer duidelijkheid geven... Voor de duidelijkheid, er komt ook een andere voorbumper op de auto dus die ruimte heb ik tijdens de inbouw.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

motoren kan je in het front plaatsen n de uitsparingen. stekkers moeten ergens onder de koplampen zitten aan de binnenkant.
Slangen op de wisser armen en mogelijk heb je ander pompje nodig voor de sproeiers

UserID6342

Koplampen demonteren, stekkers op de motors zetten en het hele spul per kant onder de koplamp in de openingen frotten en vastzetten (is een behoorlijk priegelwerkje want het past maar op 1 manier), voor de watervoorziening kun je je huidige rsprpomp gewoon voor gebruiken, zoek deze even op, gebruik een T-stukje en zet deze ertussen, ga nu met de nieuwe slang richting motertje en duw de slang ook door de opening heen waar het asje al zit.  Voordat je dit doet zet je er uiteraard weer eerst een T-stukje tussen en met die slang ga je naar de linker kant toe (accuzijde), daar precies hetzelfde verhaal slang er door voeren en klaar.

Als je nu je voorruit sproeit zullen de motortjes bewegen en er ook meteen water op de koplampen komen.

Arnie82

Moet te doen zijn dus als ik het zo lees... Prima! ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey