v0lv0freak stelt zich voor

Gestart door v0lv0freak, 21-05-2013 10:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

v0lv0freak

Hallo,

ik zal mij ook even kort voorstellen. Ik ben Mark, woon in het prachtige Zuid-Limburg. Momenteel heb ik de volgende Volvo's:

- Volvo 360GLE 1987
Staat sinds 2008 al geschorst. Samen met mijn pa ben ik bezig deze auto op te knappen, aangezien dit model nogal wil roesten ;) Op dit moment zijn we echter druk aan een andere auto bezig en ligt dit project stil. Ik hoop dat hij volgend jaar wel weer uit de garage mag :)


- Volvo 760TIC (B230ET)
Omdat het opknappen van mijn 360 nogal lang duurde, ging ik in februari 2011 opzoek naar een betaalbare leuke Volvo die belastingvrij was. Dit werd een 760 Turbo. Helaas kreeg ik in juli een aanrijding die nogal wat schade veroorzaakte. Gelukkig kreeg ik nog aan aardig bedrag van de tegen partij, waarna ik besloten heb de auto volledig opnieuw te laten spuiten. In flamenco red (van de nieuwe C70)  8) Momenteel zijn mijn vader en ik nog steeds bezig de auto op te bouwen. Maar door samenwonen, afstuderen, en werk samen gaat het traag. Op dit moment is de auto van buiten ver af, maar moeten we nog een nieuwe versnellingsbak (M90) inbouwen, verlagingsveren met nieuwe dempers, remmen, etc vervangen.
Foto's in chronologische volgorde

aanschaf


vlak voor de aanrijding


aanrijding :(


herstel








Dit is natuurlijk nog maar in een vogelvlucht. Het is ook geen 850 natuurlijk. Dus waarom toch voorstellen op dit forum?

- Volvo 850 2.0
Nou na de aanrijding is er ook nog een 850 gekomen. Mijn zusje behaalde inmiddels haar rijbewijs en ik raakte ook autoloos. Het is een simpele 2.0, maar hij bevalt super! Vorig jaar mee op vakantie naar de eifel geweest, met vouwwagen. Inclusief een rondje 'ring'  kwam het verbruik op 1:11,2 uit! Ik was verbaasd! ;)  :o



Samen met mijn pa's vakantiecombi


De ring!


met video :)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=13rcYxhIWcg

mijn vriendin vond het leuk zoals je kan horen ;)

De 850 bevalt dus prima, maar het is verder geen 'project'. Hij is al 2 jaar zonder problemen door de APK gekomen, alleen de bandjes worden kaal. Die worden nog vervangen voor R-velgen die ik goedkoop van marktplaats heb kunnen halen met 7mm profiel :)

- Volvo 360GLE 1986
Inmiddels is mijn vriendin ook helemaal Volvo gek. Ze vind mijn 360 helemaal geweldig, maar die is voorlopig nog niet klaar. Laat ik nou net tegen precies dezelfde aanlopen... Momenteel is dit dus haar auto, waarmee ik dagelijks naar stage ga op dit moment :) Er zitten koni's onder en sport remmen, echt een heerlijke auto! :) Maar zodra mijn eigen 360 klaar is gaat deze weer in de verkoop. 2 oldtimers is meer dan genoeg ;)


Maar deze zomer studeer ik af! De 850 is van mijn pa, dus mijn eigen auto's zijn oldtimers. Deze wil ik in de winter niet gebruiken, daarnaast mag dat vanaf 1 januari ook niet meer met de nieuwe oldtimerregeling. Dus er zal een dagelijkse auto moeten komen. Eerst zat ik nog aan een goedkope 850 of V40 te denken, maar toen zag ik dat C70's helemaal niet meer zo duur zijn. Dus mijn plan is om een C70 met km stand onder de 2 ton aan te schaffen. De komende jaren staan kinderen nog niet op het programma, dus dat moet prima kunnen. Ik hoop hier veel tips te vinden voor de aanschaf van een C70. Inmiddels weet ik wel al zeker dat er een dolby surround systeempje in moet zitten  ;D Voor de rest lijkt een automaat me wel lekker, maar dit is geen vaste eis. Welk blok ik het beste kan kiezen weet ik ook nog niet. T5 is natuurlijk geweldig, maar misschien ook een stuk duurder in onderhoud??

Inmiddels toch weer een lange post, dus ik stop er maar eens mee ;)

groetjes,
Mark

Galactica

Leuke introductie met foto's.
Daar houden de meeste wel van hier.  ;D

Veel plezier op dit mooie forum.

Auk

Ah! Weer een bekende van 't VF.

Ben overigens ook wel vaker bij jou door de straat gereden, had m'n toenmalige vriendin niet zo heel ver bij jullie vandaan wonen.

Mooie collectie Mark!
Auke
Volvo. for life

UserID6342

Leuke auto's Mark en ik herken de 760 van het V700V forum.

Miel850

Lijkt een beetje op de 700 in deze reeks.  :)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11621.msg1356550.html#msg1356550

In welke hoek van ZL ben je te spotten?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

grijzev70tdi

Die 740  :eusa_clap: Geweldig model blijft het ook  :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 21-05-2013 18:29:05
Die 740  :eusa_clap: Geweldig model blijft het ook  :D
Euhm.... 760 bedoel je Jasper ? ;D

grijzev70tdi

Lijkt allemaal veel op elkaar qua neus. Alleen de 1e type's (tot 1989) vind ik mooi, daarna vind ik er weinig aan.

Met spoiler pakketje maakt hem helemaal af



:eusa_shifty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

v0lv0freak

#8
Citaat van: Miel850 op 21-05-2013 16:44:28


In welke hoek van ZL ben je te spotten?

Born en omgeving. Met de 360 rijd ik dagelijks naar Maastricht-Airport nu. De 850 heeft een Volvo-forum sticker en een grote Eland boven de uitlaat op de achterbumper (lakschade verbergen ;) ). Dus hij is wel herkenbaar.

De 760 krijgt ook een origineel spoilerpakket. De spoilers op de witte zijn niet origineel (en lelijk) :)

Op deze foto is het extra stuk beter te zien:

grijzev70tdi

Citaat van: v0lv0freak op 22-05-2013 08:35:56
Citaat van: Miel850 op 21-05-2013 16:44:28


In welke hoek van ZL ben je te spotten?


De 760 krijgt ook een origineel spoilerpakket. De spoilers op de witte zijn niet origineel (en lelijk) :)


Niet? Volgens mij wel naar wat ik begrepen heb.... Tja ik vind het wel mooi
Grolsch, het klinkt al lekkerder

v0lv0freak

Citaat van: grijzev70tdi op 22-05-2013 10:28:18
Citaat van: v0lv0freak op 22-05-2013 08:35:56
Citaat van: Miel850 op 21-05-2013 16:44:28


In welke hoek van ZL ben je te spotten?




De 760 krijgt ook een origineel spoilerpakket. De spoilers op de witte zijn niet origineel (en lelijk) :)


Niet? Volgens mij wel naar wat ik begrepen heb.... Tja ik vind het wel mooi

Voor de eerste serie was er de 'add-on'  bodykit vanuit Volvo, zo stond deze in de folder:


De foto die jij plaatst komt me wel bekend voor, maar ik weet niet waar deze kit vandaan komt. Misschien dat deze bedoeld was voor een later model en passend is gemaakt.

UserID6342

Volgens mij is bij die witte 700 van Jasper een Hausser set gemonteerd, maar kan het niet echt goed zien.  Maar de vormen zijn zo te zien gelijk aan.

grijzev70tdi

Foto komt van Speurders, staat te koop. Volgens mij is het idd een Hausser set. Kan nog wel meer plaatjes posten, maar wil niet dit hele topic overnemen ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Welkom buurgenoot! 8)
Leuke verzameling. Waar kom je vandaan? Ik heb (een van) de wagens nog nooit zien rijden in het zuid-Limburgse.

dielie850

Hoi Mark.
Ik heb maar even een bakje onder mn mond gehouden er kwam me toch een partij kwijl uit toen ik de fotos van de 760 zag :eusa_drool:
Ik ben momenteel aan een witte 740 16V bezig die ik ga ombouwen tot TIC :D
Ik wil hem net zoals op het plaatje van die witte krijgen met add on kit.
Waar heb jij die spoiler stukjes vandaan?
Groet jeroen ( Brunssum )
Ps als je nog onderdelen zoekt we hebben hier nog een berg onderdelen ;)