Een 480 rijder stelt zich voor.

Gestart door Arie480, 21-05-2013 21:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arie480

Hoi

Laat ik me even voorstellen mijn voornaam is Arie en mijn echte achternaam Visker. Zoals je aan mijn forum naam kunt zien  rijdt ik op dit moment nog mijn Volvo 480 2.0 GT uit 1995. Helaas zijn er een paar grote dingen die hun opwachting maken. Mijn versnellingsbak is kaduuk, de lager van de achteruit ligt eruit, waardoor het lekker zaagt als je achteruit rijdt, tevens zijn er andere mankementen (geen grote) die het rijden er niet leuker opmaken (motor problemen). Wel heeft mijn 480 GT net zijn APK gehaald zonder enig probleem.

Ik heb meerder jaren nu Volvo gereden ik ben er ook mee opgevoed. Mijn vader heeft altijd volvo gereden (340, 360 GLT, 440 GL. Ik zelf heb alleen nog maar 480 gereden (480 ES uit 1995, 480 ES uit 1991 en mijn huidige GT, deze gaat op stalling.

Ik woon ongeveer 50 km van mijn werk af, dan is het eigenlijk de grote vraag kan de 850 gebruikt worden voor dit soort afstanden wat ongeveer uitkomt op 100km per dag, en is dan de diesel hierin beter dan de benzine. Ik heb er nu meerdere gereden, moet hierbij vermelden nog nooit in een 850 te hebben gereden en me verbaasde over het rustige rijdgedrag vergeleken met de 480 man wat rijdt dat heeeerlijk !!.


jeroen74

Ik heb de afgelopen drie jaar 125.000km gereden, voornamelijk woonwerk verkeer, met een 10 klepper, op LPG, en die nu bijna aan het half miljoen zit... uiteraard niet geheel zonder kosten, maar gezien de leeftijd van het beestje en de afstanden vind ik de onderhoudskosten bijzonder acceptabel (iets minder dan 4 cent per km).

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

The Volvoboy

Welkom hier. Zoals hierboven al aangegeven zou je LPG ook kunnen overwegen ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Arie480

Zou je kunnen stellen dat een 850 of een S70 een goede compromise zou zijn ?. Ik zat zelf al te denken aan LPG in verband met de afstand en ook kosten/ verbruik de kilometer lager zijn dan met benzine of diesel.

Ik heb een tijdje gedacht (eerlijk gezecht soms nog steeds) aan de S40, maar hoe ik het ook wen of keer ik vindt het interieur van de S40 en ook de achterkant foei lelijk, daar heeft Volvo toch echt even een plankje mis geslachen. S60 zit niet in mijn budget, maar 850 en S70 wel weer.
Heb ook gekeken naar andere Hatchback modellen bij b.v. Volkswagen en Audi en bij Opel. Het laatste viel al direct af. Bij de eerste 2 viel het me op dat deze auto behoorlijk aan het stijgen zijn in de aanschafprijzen, tenminste als je kijkt in de jaargangen van 1995+, en ook die modellen spreken me niet aan op de Audi A3 na dan.
Ik ga morgen een 2e 850 besturen als proefrit eentje met G3 dus ben heel benieuwd hoe dat rijdt.

Auk

Geweldig om te zien, alle 480 rijders stappen over op 800- of x70-series.

Welkom op 't forum hier Arie!
Auke
Volvo. for life

Arie480


Arie480

Omdat de meeste toch wel Volvo picture gericht zijn bij deze mijn huidige 480 GT uit 1995

image hosting 10mb limit


image hosting more than 5mb


jeroen74

Ik heb een 480 altijd wel leuk gevonden, en ik zou er best wel eentje willen hebben... voor er bij dan.

Arie480

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt (de zoveelste) met een dijk van een S70 Europe Automaat uit 2000,-
http://bwautos.nl/volvo-s70-2-4-europa-aut

Man wat reed dat grandioos !!!!!. Erg grappig vondt ik ook dat de orginele telefoon met leeslampje nog in de auto zit aan de passagiers kant. Volledige geschiedenis van de auto erbij en boekjes. De auto is lange tijd van een groot bedrijf geweest en in bezit van een directie lid met chaufeur. Nadeel is dat de auto nogal wat krasjes heeft, en pakeer schrammen. Maar de onderhoud is daarintegen weer zeer goed.

Ook een proefrit gemaakt in de manuele bak en ook dat reed zeer goed. Wat een verschil in vering tussen S70 en 480.
Mijn besluit is gemaakt, ga morgen weer terug voordat ik op vakantie ga, om afspraken met de verkoper te maken. Mijn pijlen zijn vol gericht op de automaat.


Vulk

Mooi hoor!

Wat betreft de krasjes, ga eens langs bij één van onze forumpoetsers zou ik zeggen. Je zal verstelt staan welke resultaten er kunnen behaald worden!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59497.0.html

Arie480

Mijn naam mag worden verandert, ik ben over 2 week de trotse bezitter van een volvo 850 2.0 Sportsline uit 1994.
Waar staat de sportsline trouwens voor ??

jeroen74

Dat sportsline zal wel een bepaald pakket van opties geweest zijn. Welke weet ik niet.

Hier kun je wat folders vinden, misschien vind je het daarin terug:

http://www.uncle-olav.com/brochurescans/9/index.htm

Julius C.

Welkom hoor, 480 blijft leuk! Ik ben zelf als fanatiek Saabrijder naar Volvo overgestapt en weinig spijt gehad  ;D
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


jeroen74

Mijn vader had tot recentelijk een Saab 9-5 Griffin V6 met 200pk, en dat reed toch echt niet slecht...