ecu tuning op een ruil ecu

Gestart door dirkvis1968, 23-05-2013 14:50:30

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

een vraagje

welke firma/persoon zou een ruil-ecu (reeds in bezit ) van een c70 2.5t bj 98 handbak (originele opzet) kunnen opwaarderen (chippen) en tegen welke vergoeding

d.w.z. dat ik een ecu opstuur/binnenbreng en dat deze gechipt terugkomt
waarom vraag ik dat
In nederland zijn er blijkbaar veel adressen maar in Belgie???
Ik zou opteren via de reserve ecu om reden dat ik dan kan wisselen indien het ooit nodig moest zijn

Martijn_B

Rica doet dat wel denk ik. ARD in de USA ook (prijstechnisch interessant). Anders gewoon eens bellen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

Er zit ook risico aan om enkel de ecu op te sturen... iedere goede tuner kan dat wel voor je doen,  maar persoonlijk wil ik altijd controleren op de wagen of toch de juiste boost- en AFR-waardes gehaald worden.... immers kun je niet weten of er al ooit aan actuators gedraaid is of dat de brandstofpomp nog wel voldoende puf heeft.... etc. etc. 
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

dirkvis1968

Ik was ook even aan t zoeken op t web en kwam n tuner tegen in België die wegens verbouwing chiptuning aanbied aan 300 euro
Daar ga ik zekers eens naar kijken
Dan heb je inderdaad wat meer zekerheid dan enkel ecu opsturen
Maar 600-700 euro vind ik wat veel voor n wagen van 98

The Demon

Citaat van: dirkvis1968 op 25-05-2013 17:58:52
Ik was ook even aan t zoeken op t web en kwam n tuner tegen in België die wegens verbouwing chiptuning aanbied aan 300 euro

Ik denk dat de leeftijd van een auto in deze geen verschil maakt.
Het werk blijft hetzelfde of het nu een nieuwe auto betreft of een van 15 jaar oud.

Het gaat er dus om wat jij er aan wilt spenderen, en dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden.  ::)

Groet,
The Demon.

MrCain

Citaat van: koen.s op 25-05-2013 18:15:35
Citaat van: The Demon op 25-05-2013 18:02:36
Citaat van: dirkvis1968 op 25-05-2013 17:58:52

Ik denk dat de leeftijd van een auto in deze geen verschil maakt.
Het werk blijft hetzelfde of het nu een nieuwe auto betreft of een van 15 jaar oud.

Het gaat er dus om wat jij er aan wilt spenderen, en dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden::)

Groet,
The Demon.

Hier een voorbeeld: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56584&postdays=0&postorder=asc&highlight=v60&start=0

Damn.......
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Ik vind het schadebedrag van 10000 wel erg veel, zeg maar een beetje aangedikt.
Een  nieuw kaal blok kost iets van rond de 4500 EUR, hou je nog 5500 euro over voor het er inzetten dan.....
Arbeid is duur maar zo duur..... Beetje volvo monteur doet zoiets toch zeker wel binnen 1 dag hooguit 2 dagen met alle faciliteiten van een volvogarage?

UserID6342

Ik heb 'm een PBtje gestuurd dat ik er wel voor 8 rooien een gloedjenieuwe tor in wil hangen  :angel: :evil: :evil:

Maar even serieus, kan hier absoluut geen medelij mee hebben en voor mij had het 20 ruggen mogen kosten !  Een auto, in de garantieperiode notabene, laten tunen door een extern bedrijf is vragen om moeilijkheden.  En dat is ook precies de reden dat iedere dealer dit zal afraden.  Wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten.  Wel dure in dit geval maar helaas.....

NinaPaul

Fout ligt niet bij de "koper" maar bij de tuner.

Het vaststellen dat de auto stuk is gelopen door foutieve tuning gaat extra geld kosten maar is wel te bewijzen (mits het daadwerkelijk een software/tuning fout is).

Beetje raar dat mensen er zo "tegen" zijn, terwijl onderhoud bij een beun wel altijd kan...

Het tunen door ecu op te sturen werd vroeger meer gedaan, het ging dan om "vertrouwde" "geteste" software voor standaard setup.
Heb hier nog nooit problemen mee gezien, maar ook geen "super" resultaten. Er zijn gewoon nog voldoende marges ingebouwd.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Onderhoud bij een beun doet ook de garantie laten vervallen.

Net wat Dirk zegt, je bent echt de weg kwijt als je een nieuwe auto laat tunen zonder dat er ook maar iets van de software bekend is bij tuners.
Is bijna hetzelfde als je glazenwasser je ramen laten lappen met een zandstraler.  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
En dan achteraf lopen miepen dat je niet naar buiten kan kijken.

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Haha, maar hoe doet de eerste software schrijver het dan.........
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Moet ik jou dat proces gaan uitleggen?
Je weet altijd alles beter dus kom dan nu maar eens met je "waarheid".

Groet,
The Demon.

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2013 20:53:48
Haha, maar hoe doet de eerste software schrijver het dan.........

Die doet dat gewoon met een goeie auto.
Net zoals Marc schrijft, stop diezelfde software vervolgens in een auto die het met een benzinepomp moet doen die na 15 jaar nog 0.5 bar druk geeft, en je zal nooit kunnen genieten van je nieuwe software.
Dan komt die mentaliteit naar boven om met het vingertje te wijzen naar de tuner 'want er is verder niks aan de auto veranderd'...  ::)  :eusa_doh:

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 26-05-2013 20:59:59
Moet ik jou dat proces gaan uitleggen?
Je weet altijd alles beter dus kom dan nu maar eens met je "waarheid".

Groet,
The Demon.

Is dit nou nodig? Afgeven op iemand en vervolgens zelf hetzelfde doen....

Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet..
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!