Zachte Klunk klunk in waarschijnlijk aandrijflijn AWD

Gestart door petrolhead, 25-05-2013 13:46:41

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead

Sinds een tijd heb ik als ik een scherpe bocht links of rechts in ga een zachte klunk klunk geluid. Het een V70 R AWD MY00. De banden zijn goed op spanning en profiel verschillen verwaarloosbaar. Hij trilt niet en rijdt verder prima.
Ik ben er mee naar de volvo garage geweest. Zij vonden het niet schokkend. Wat hij zei is dat het midden onder van de R komt toen naast hem een bocht maakte.

Ik ben er toch niet gerust op zo net voor de vakantie want ik nu wel eens een keer de gehele vakantie met de R rond tuffen.

Wat zou het kunnen zijn?

de geneRaal

Zou de homokineet kunnen zijn aan de voorzijde, heb ik ook gehad. En is goed te repareren .
Blackstone under construction

petrolhead

de geneRaal

Ik heb as er volledig onder vandaan gehaald,en gevoeld of er speling in de kineet zat op de as.
Dit was wel minimaal maar ik heb wel de kineet er van gedemonteerd en alles uit elkaar gehaald.
Daarna weer nieuw vet erin en gemonteerd, dit klinkt vlot maar was er wel een ochtend mee bezig.
Als je hulp nodig heb   Pb dan maar even  ;)
Blackstone under construction

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Petrolhead vanavond voor onderzoek hier gehad, eerste verdachten zijn de veerpootrubbers. Deze zijn links en rechts al in aan het scheuren op de bekende plek. Die eerst maar eens binnenkort vervangen en kijken of er dan nog een klunk klunk aanwezig is. Aandrijflijn vooralsnog niet verdacht  :eusa_pray:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.