Anti diefstal wielbout beschadigd

Gestart door Mr Rens, 26-05-2013 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr Rens

Citaat van: The Demon op 26-05-2013 16:36:33
En dus nooit meer slotbouten gebruiken?

Wat je nog kan proberen is een linkse tap erin draaien en dan een bout met linkse draad erin, die vastdraaien = bout losdraaien.

Slotbouten zijn over het algemeen zachter dan gewone bouten, vandaar dat een dop erop meppen meestal wel werkt.

Je kan proberen om het wiel te wrikken met alle andere bouten eruit om zo de slotbout losser te krijgen maar dat is niet zonder risico dat je de velg/boutgat beschadigd.

Groet,
The Demon.

Haha nee geen slotbouten meer hier nee, wat een rommel. En dat terwijl ik net voor 600 euro aan nieuw Michelin rubber heb, als dat maar goed gaat straks dan.

Dankjewel voor je tips!
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

The Demon

Citaat van: grijzev70tdi op 26-05-2013 16:40:45
Citaat van: The Demon op 26-05-2013 16:36:33
En dus nooit meer slotbouten gebruiken?

Wat je nog kan proberen is een linkse tap erin draaien en dan een bout met linkse draad erin, die vastdraaien = bout losdraaien.

Slotbouten zijn over het algemeen zachter dan gewone bouten, vandaar dat een dop erop meppen meestal wel werkt.

Je kan proberen om het wiel te wrikken met alle andere bouten eruit om zo de slotbout losser te krijgen maar dat is niet zonder risico dat je de velg/boutgat beschadigd.

Groet,
The Demon.

Boren ben je wel paar uurtjes mee zoet, heb ik ook geprobeerd, met nieuwe boren... En dat waren niet van die floepflap boren.

Wat je kunt proberen is je sleutel erin te slaan met een hamer, dop 19 erop en terwijl je probeerd los te draaien, erop slaan. 

Met een beetje geluk heb ik las electroden hier liggen, maar moet ik even voor je kijken

de dealer kwam bij met het advies om de velg door te slijpen..
Dat is wel heel rigoreus!!!!  :o :o :o

Groet,
The Demon.

The Demon

Citaat van: Mr Rens op 26-05-2013 16:42:50
Citaat van: The Demon op 26-05-2013 16:36:33
En dus nooit meer slotbouten gebruiken?

Wat je nog kan proberen is een linkse tap erin draaien en dan een bout met linkse draad erin, die vastdraaien = bout losdraaien.

Slotbouten zijn over het algemeen zachter dan gewone bouten, vandaar dat een dop erop meppen meestal wel werkt.

Je kan proberen om het wiel te wrikken met alle andere bouten eruit om zo de slotbout losser te krijgen maar dat is niet zonder risico dat je de velg/boutgat beschadigd.

Groet,
The Demon.

Haha nee geen slotbouten meer hier nee, wat een rommel. En dat terwijl ik net voor 600 euro aan nieuw Michelin rubber heb, als dat maar goed gaat straks dan.

Dankjewel voor je tips!
Ach als ze je wielen willen hebben nemen ze gewoon de hele auto mee tegenwoordig, dus waarom zou je het ze moeilijker maken dan nodig?

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

Als het met lassen niet was gelukt was dat ook wel gebeurd. Na een 3/4 kloten ben je het wel een keer zat.... Het was een columba, dus echt grof geld ging het ook niet kosten. En aangezien met ouders op vakantie gingen...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Die slotbouten is niks mis mee.
Wel met die hufters die die bouten met de luchtsleutel vast jekkeren. 125 Nm is meer dan genoeg.

grijzev70tdi

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41499.msg1338885.html#msg1338885

Lees voer ;D

Ik heb ze met 130 nm vast gezet... Vermoedelijk is hij met de wissleen van die wielen zonder luchttol er een keer overheen geschoten, en dan is het klaar met die dingen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Mr Rens

Citaat van: KIM op 26-05-2013 16:48:33
Die slotbouten is niks mis mee.
Wel met die hufters die die bouten met de luchtsleutel vast jekkeren. 125 Nm is meer dan genoeg.

Zit wat in!
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

EdenAli

Citaat van: grijzev70tdi op 26-05-2013 16:50:19
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41499.msg1338885.html#msg1338885

Lees voer ;D

Ik heb ze met 130 nm vast gezet... Vermoedelijk is hij met de wissleen van die wielen zonder luchttol er een keer overheen geschoten, en dan is het klaar met die dingen


Fijn als ik nog weleens mensen ken.
Harry was zo dronken als een tientje maar lassen als de beste.

Mr Rens

Nou de garage heeft komende donderdag pas tijd en riep direct dat het waarschijnlijk 4 velgen gaat kosten. Dusss nu eerst het lasapparaat onder het stof vandaan trekken en ik vond ook nog een stel linkse tappers.

Even hobbiën vandaag dus! Nog tips inzake lassen!? Accu even losgooien neem ik aan. Maar waar gooi je je massa van t braadapparaaat aan joh!?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

henry classic v70

#24
Achteras denk ik (beetje schoonborstelen)... of anders ergens een bout of moer opzoeken waar geen verf of iets dergelijks opzit.
bedenk me net dat de remschijf ook nog kan..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Snellebaksteen

Remschijf zou ik niet doen, voor je het weet heb je er een brandpik van je klem op zitten. Gewoon een bout in de buurt van de naaf kaal maken en klemmen maar.

Het voordeel van lassen is dat de slotbout ook lekker heet geworden is waardoor hij in het algemeen ook makkelijker loskomt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Mr Rens

Citaat van: Snellebaksteen op 27-05-2013 10:58:40
Remschijf zou ik niet doen, voor je het weet heb je er een brandpik van je klem op zitten. Gewoon een bout in de buurt van de naaf kaal maken en klemmen maar.

Het voordeel van lassen is dat de slotbout ook lekker heet geworden is waardoor hij in het algemeen ook makkelijker loskomt.


Heb via een maat van me een set krachtdoppen met linkse draad er in kunnen lenen. Die er volgas op slaan en dan de luchtsleutel er op. Het verdient geen schoonheidsprijs maar heb er a 3 van de 4 los.

Fingers crossed!
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

Nou voeg die krachtdoppen met linkse draad maar toe aan de standaard werkplaatsuitrusting. Alle vier de slotbouten er uit.

Gelukkig niet hoeven slijpen of lassen. 2 gingen er uit met de luchtsleutel, 2 met een defecte momentsleutel.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

MrCain

Citaat van: Mr Rens op 27-05-2013 11:56:57
Nou voeg die krachtdoppen met linkse draad maar toe aan de standaard werkplaatsuitrusting. Alle vier de slotbouten er uit.

Gelukkig niet hoeven slijpen of lassen. 2 gingen er uit met de luchtsleutel, 2 met een defecte momentsleutel.

:eusa_clap: :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

henry classic v70

Mooi dat 't gelukt is, nu geen slotbouten meer... :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4