airco lekt rode vloeistof in de auto

Gestart door Jean-Paul, 30-05-2013 21:09:07

Vorige topic - Volgende topic

Jean-Paul

Omdat de vloer van de bijrijderskant behoorlijk nat was heb ik de vloerbedekking en schuimbodem verwijdert (beide waren zeiknat...). Er lekt wat rode vloeistof weg, zeer waarschijnlijk van de airco. zie foto
Is er een manier om dit te maken zonder het complete dashboard te verwijderen? En hoe het dit deel waar het lekt?
Het witte (inmiddels gele) gedeelte zit met een soort van koppelstuk aan twee metalen buizen verbonden.

mjansen

lekke kachelradiateur, om te vervangen staan er wel how to's op het forum

mehn

Dat is niet je airco maar waarschijnlijk je koelvloeistof.

Er mist overigens iets op de foto. Er hoort een rubber afvoerslangetje te zitten tussen de witte kunststof bak en het gat in de tunnel.

Edit: ik zie nu dat het er wel zit maar niet op de juiste manier. Hierdoor wordt het vocht dat in de witte bak terecht komt niet goed afgevoerd naar de onderkant van de auto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jean-Paul

Citaat van: mehn op 30-05-2013 21:11:15
Dat is niet je airco maar waarschijnlijk je koelvloeistof.

Er mist overigens iets op de foto. Er hoort een rubber afvoerslangetje te zitten tussen de witte kunststof bak en het gat in de tunnel.

Edit: ik zie nu dat het er wel zit maar niet op de juiste manier. Hierdoor wordt het vocht dat in de witte bak terecht komt niet goed afgevoerd naar de onderkant van de auto.

Dat slangetje had ik even los gehaald om de foto te maken, anders zag je alleen dat slangetje ;)
Er komt overigens alleen maar lucht uit dat slangetje als ik de airco inschakel.

Er zit inderdaad rode koelvloeistof in, is dat hetzelfde systeem? En dus de kachelradiateur vervangen?

Sbv

Yep,
kachelradiateur vervangen en klaar

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jean-Paul

Jack v

zoek ma eens op "kachelradiateur vervangen" ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Douwe

Citaat van: elianmars op 31-05-2013 09:26:37
Citaat van: Jack v op 30-05-2013 21:48:55
uurtje

Ook voor de ongeoefend sleutelaar?  ;)

Yep, ts heeft het meeste werk al gedaan.
Hij is nog maar 5 schroefjes loshalen, kachelradiateur omwisselen en 5 schroefjes vastzetten verwijdert van het probleem oplossen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Ries van de Zilverschuit

Hmm, het hoeft niet per se, maar misschien is het toch wel handig om ook wat koelvloeistof af te tappen...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Douwe

Klopt, is zelfs heel verstandig  ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jean-Paul

Ik hoor het al, het meeste werk is dus onder de auto kruipen en de koelvloeistof aftappen. Misschien moet ik eens een garagekrik oid kopen...
Ik ben overigens redelijk handig hoor, al zeg ik het zelf, maar dit is wel allemaal nieuw voor mij.

Bedankt voor de reacties!

razorx

Onder je radiateur zit een kraantje. Aan de kant van de linker koplamp.
Krik en zo is niet nodig.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Jean-Paul op 31-05-2013 19:50:53
Ik hoor het al, het meeste werk is dus onder de auto kruipen en de koelvloeistof aftappen. Misschien moet ik eens een garagekrik oid kopen...
Ik ben overigens redelijk handig hoor, al zeg ik het zelf, maar dit is wel allemaal nieuw voor mij.

Bedankt voor de reacties!

Het begint met een vraag en eindigt met een krik. Althans, zo verging het mij nu bijna vier jaar geleden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue