Auto lekt water na over 'iets' heen gereden.

Gestart door dlonink, 01-06-2013 20:48:29

Vorige topic - Volgende topic

dlonink

Het volgende is vanmiddag gebeurd.

Een paar km. voor huis een klonk onder de auto. Een seconde later knapte er een steen, denk ik, tegen 't voorraam.  Gebeurt wel eens, geen aandacht aan geschonken verder. (En er zit een nieuwe kleine deuk in de motorkap zag ik later)
Thuis de oprit opgereden zie ik dat ie behoorlijk water lekt. De motorruimte is een beetje nat. Her en der druppels. Maar er lekt behoorlijk veel vanaf achter het schutbord lijkt het. Onder de auto lekt het thv de pedalen gok ik ongeveer.
Ik heb gevoeld of het warm is, dat is het niet. Het ruikt ook niet naar koelvloeistof of iets anders chemisch. Het lijkt gewoon helder water.
De laatste km's naar huis heb ik geen verhoging gezien van de temp meter, en koelvloeistof nivo is nog ruim boven minimum

Iemand enig idee wat er gebeurd is.

Alvast bedankt.
Darko

pwassink

Citaat van: dlonink op 01-06-2013 20:48:29
Het volgende is vanmiddag gebeurd.

Een paar km. voor huis een klonk onder de auto. Een seconde later knapte er een steen, denk ik, tegen 't voorraam.  Gebeurt wel eens, geen aandacht aan geschonken verder. (En er zit een nieuwe kleine deuk in de motorkap zag ik later)
Thuis de oprit opgereden zie ik dat ie behoorlijk water lekt. De motorruimte is een beetje nat. Her en der druppels. Maar er lekt behoorlijk veel vanaf achter het schutbord lijkt het. Onder de auto lekt het thv de pedalen gok ik ongeveer.
Ik heb gevoeld of het warm is, dat is het niet. Het ruikt ook niet naar koelvloeistof of iets anders chemisch. Het lijkt gewoon helder water.
De laatste km's naar huis heb ik geen verhoging gezien van de temp meter, en koelvloeistof nivo is nog ruim boven minimum

Iemand enig idee wat er gebeurd is.

Alvast bedankt.
Darko

Airco aangehad ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dlonink

Ja, die stond aan. Dan komt er ook wel wat water onder te staan. Maar nu kon ik op straat, waar ik achteruit de oprit opgereden ben, echt een waterspoor zien. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Auk

Auke
Volvo. for life

Luc

Regende het? De waterafvoerslangen van je paravaan komen vlak voor het schutbord, naast de schokbrekers uit.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

dlonink

Ik heb 't even een weekje aangekeken. Maar alles werkt gewoon. Geen vloeistofverlies van wat dan ook. Airco loopt zonder problemen.
Dan vermoed ik toch dat het condenswater van de airco is. Ik vond 't alleen wel veel.
Ik houd 't in de gaten...
(nu wel een ander probleem, maar dat is weer een ander topic  :( )