lichtbeeld mistlampen

Gestart door clemturbo, 31-12-2010 15:51:11

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: KIM op 31-05-2013 18:09:21
Dan zijn het geen mistlampen meer.
Lampen krijgen een typegoedkeurnummer (E-nummer) conform hun gebruik.

Het hele lampen circus is tegenwoordig een hele jungle en het lijkt wel alsof alles mag. Alleen de RDW regels lopen nog 40 jaar achter.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Frank76

Maar wat zit er nu op een V70? Breed of verstralers?
Het is H1 bij mij, dat is zeker. Gewoon origineel trouwens.
deze dus
Ik deel overigens niet de mening dat een mistlamp voor geen functie heeft. Vind het hier in de regio in de polder altijd erg prettig om de bermen beter te zien. En dat is met veel auto's gelukt (o.a. een Mondeo, Sportage, C-max, 323)
ZOveel mensen zoveel meningen

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 31-05-2013 19:02:11
Citaat van: KIM op 31-05-2013 18:09:21
Dan zijn het geen mistlampen meer.
Lampen krijgen een typegoedkeurnummer (E-nummer) conform hun gebruik.

Het hele lampen circus is tegenwoordig een hele jungle en het lijkt wel alsof alles mag. Alleen de RDW regels lopen nog 40 jaar achter.

Noem mij eens een regel die achterloopt ?

Turbo-Geek

Heel simpel, bijvoorbeeld de regels omtrent stadlicht ... Totaal niet meer van deze tijd, zeker gezien het wel toe staan van DRL.

Regels waren volgens mij altijd:
- Afstand niet meer dan 30cm van een hoek
- slechts 1 lampje niet meer dan 5W
- Mag niet los gevoerd worden, dus altijd in combinatie met dim/grootlicht en evt de mistlampen

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 31-05-2013 19:38:12
Heel simpel, de regels omtrent stadlicht ... Totaal niet meer van deze tijd, zeker gezien het wel toe staan van DRL.

En wat in de regelgeving rondom stadslicht/standlicht/parkeerlicht (3 namen voor hetzelfde ding) is in jou ogen niet meer van deze tijd ?

Turbo-Geek

Vulk

Citaat van: Frank76 op 31-05-2013 19:09:13
deze dus
Ik deel overigens niet de mening dat een mistlamp voor geen functie heeft. Vind het hier in de regio in de polder altijd erg prettig om de bermen beter te zien. En dat is met veel auto's gelukt (o.a. een Mondeo, Sportage, C-max, 323)

Dat vind ik dus ook. Ze helpen om in de berm te kijken. Je kijkt er wel geen fluit verder mee en de originele lampen zijn inderdaad ook niet wat ze hadden moeten zijn.

Turbo-Geek

Citaat van: Vulk op 31-05-2013 20:01:43
deze dus

Dat vind ik dus ook. Ze helpen om in de berm te kijken. Je kijkt er wel geen fluit verder mee en de originele lampen zijn inderdaad ook niet wat ze hadden moeten zijn.

Mischien moet ik dan meer wortels eten maar ook met gewoon de standaard lampjes erin zie ik geen noemenswaardig verschil vwb de berm.

hertogjan6

Citaat van: Vulk op 31-05-2013 20:01:43
deze dus

het lichtbeeld van een V is stukken beter een 850 heeft er gewoon een losse bolle lens voor zitten ;)

En ook was/is er een mogenlijk om hem af te stellen maar na 16 jaar word dat niks ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

innocenti

Met xenon heeft t echt geen zin om mistlampen aan te zetten. Ik moet uitstappen om te zien of ze branden, maar voegen niks toe. Daarom zitten er LED lampen in zodat ik ze overdag aan kan zetten met stadslicht.
En bij mij zijn de glaasjes netjes.

UserID6342

Leuk dit ;D. Ik heb er bij mij Xenon inzitten (in de mistlampen dus) a) voor de looks omdat ik alle verlichting 8000K heb en een bloedjehekel heb aan verschillende verlichting aan de voorzijde en b) ik merk toch wel degelijks iets van die mistlampjes (met Xenon) erin, namelijk meteen rechts voor de auto is beter verlicht en ze doen dus eigenlijk precies wat ze moeten doen.

Dat de hele constructie en ontwerp van de 850 verlichting een misser is, is wel voor iedereen duidelijk neem ik aan.

hertogjan6

Citaat van: koen.s op 31-05-2013 22:11:24
Nieuwe mistlampen met leds geven aardig wat licht.

http://i48.tinypic.com/194ghv.jpg
maar dat komt omdat er sneeuw ligt dan word er meer licht weerkaatst ;)

Auk

Nah, dat beeld komt voornamelijk doordat ie de flitsert gebruikt. Om 't lichtbeeld te zien moet je 'm net vanaf de andere kant nemen.
Auke
Volvo. for life

hertogjan6

De mijne net nog even getest op een donkere open plek maar het geeft idd wel wat licht maar het is toch Echt voor de looks ;D

grijzev70tdi

Vind de verlichting van mijn Alter I beter als van de alter II van me pa toen. Terwijl daar nieuwe koplampen in zaten...

Mistlampen van de alter I heb ik overdag altijd aan icm stadslicht. Mag niet, maar wel leuker. In het donker staan ze gewoon uit, veel verschil is het toch niet
Grolsch, het klinkt al lekkerder