Motorsteun zit scheef

Gestart door BartSluijs, 02-06-2013 13:11:26

Vorige topic - Volgende topic

BartSluijs

Hallo mede forummers,

Mijn 850 heeft afgelopen week weer een mooie beurt gekregen van de Garage, en de afgelopen weken ben ik zelf ook weer druk aan het rommelen geweest aan de auto. Aan de hand van de beurt werd ik er door het garagebedrijf opgewezen dat binnenkort een fusekogel/volledige draagarm vervangen dient te worden en de stabilisatorstang. Hiervoor heb ik op het forum al diverse handleidingen gevonden.

Echter viel mij aan de motor iets anders op (het garagebedrijf heeft dit niet gezien of niet gemeld) echter zou ik graag van jullie weten of het een defect is dat kwaad kan en zo ja, of het zelf te repareren is.

Wat wil nu het geval, het rubber van de motorsteun is uit de huls geschoven/zit krom aan het ophangpunt. Hieronder een aantal foto's voor de duidelijkheid. Wat denken jullie?

Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

Luc

Vlgs mij is dat ding hartstikke uitgescheurd... Motorsteun bij je linkervoorwiel zal dan ook wel overleden zijn.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

BartSluijs

Hoe kan ik de steun rechts controleren?

Is deze reparatie zelf makkelijk uit te voeren?
Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

BartSluijs

Ondertussen gevonden hoe ik het rubber kan vervangen, of moet ik de hele metalen arm vervangen? En wat mij niet helemaal duidelijk is, als de motor aan deze steun hangt/vastzit, wat gebeurt er dan met de motor als ik dit los maak?

NinaPaul

Helemaal niets, is om kantelen tegen te gaan, dus je kan hem gewoon loshalen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Citaat van: BartSluijs op 02-06-2013 13:11:26
Hallo mede forummers,

Mijn 850 heeft afgelopen week weer een mooie beurt gekregen van de Garage, en de afgelopen weken ben ik zelf ook weer druk aan het rommelen geweest aan de auto. Aan de hand van de beurt werd ik er door het garagebedrijf opgewezen dat binnenkort een fusekogel/volledige draagarm vervangen dient te worden en de stabilisatorstang. Hiervoor heb ik op het forum al diverse handleidingen gevonden.

Echter viel mij aan de motor iets anders op (het garagebedrijf heeft dit niet gezien of niet gemeld) echter zou ik graag van jullie weten of het een defect is dat kwaad kan en zo ja, of het zelf te repareren is.

Wat wil nu het geval, het rubber van de motorsteun is uit de huls geschoven/zit krom aan het ophangpunt. Hieronder een aantal foto's voor de duidelijkheid. Wat denken jullie?

http://i43.tinypic.com/2v0z8uv.jpghttp://i41.tinypic.com/33yj5le.jpg
http://i41.tinypic.com/vo21km.jpghttp://i41.tinypic.com/nbekl.jpg

Rubber goed bekijken of deze nog heel is. Zo ja; dan eerst maar eens compleet & juist inpersen en kijken of hij blijft zitten.  Zoniet; vervangen door een nieuwe bus of een complete arm met bus.
Er staan diverse how-to's op het forum.

Wouter1973

Het kan op zich niet zo heel veel kwaad als het bovenste motorsteunrubber ietsjes scheef zit, maar deze mag wel iets verder ingeperst worden!

BartSluijs

Allemaal erg bedankt voor de snelle reacties! Ik heb een rubber besteld en ga dit binnenkort maar eens monteren.

Luc

Citaat van: koen.s op 02-06-2013 13:21:52
Citaat van: Luc op 02-06-2013 13:12:56
Vlgs mij is dat ding hartstikke uitgescheurd... Motorsteun bij je linkervoorwiel zal dan ook wel overleden zijn.

Links bij het wiel zit geen steun.
Rechts wel, bij de krukas poelie.

Hangt ervanaf of je naar de neus of de kont kijkt..
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

NinaPaul

Citaat van: Luc op 03-06-2013 17:35:35
Citaat van: koen.s op 02-06-2013 13:21:52
Citaat van: Luc op 02-06-2013 13:12:56

Links bij het wiel zit geen steun.
Rechts wel, bij de krukas poelie.

Hangt ervanaf of je naar de neus of de kont kijkt..

NEE! links is (bij "onze" auto's) de kant van het stuur, daarom ook "left hand drive".
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BartSluijs

Dus de motorsteun aan de passagierskant is hoogstwaarschijnlijk versleten? Kan ik dit zonder brug controleren?