controle lampjes blijven zachtjes lichten!

Gestart door Raf, 01-03-2003 12:29:49

Vorige topic - Volgende topic

Raf

5 controle lampjes op het dashboard van de 440 van mijn vriendin blijven zachtjes branden. overdag is het niet zichtbaar maar als het echt slecht weer is kan je ze al zien.
ik heb de boel al eens open gelegd en alle contacten op de printplaat met contactspray bewerkt maar zonder verbetering.
misschien is er een diode stuk of zo maar ik weet het niet. zo'n printplaat (eigenlijk is het maar dunne plastic) kost bij de dealer € 125 en dat is een beetje veel om zo maar eens te proberen. ik weet niet eens zeker dat het probleem zich daar wel bevindt.

heeft er iemand ervaring met zo een probleem? of weet er iemand een goede afbraak-handelaar zitten aan de kant van (of in) Belgie waar ik eens kan gaan horen.
desnoods een andere site waar ik misschien meer info kan krijgen.

Raf

PS het is wel geen 850 maar rijdt ook heel leuk ;D
De gustibus non disputandum est!

denkweb

Ach das bij de 440 normaal. Laat je electrisch systeem eens doormeten (dynamo, accu, kabels, massa) vermoedelijk een storinkje ergens. Heb me er nooit aan geergerd bij de mijne vroeger, die had dat ook.

Raf

heeft echt niemand anders nog een ideetje voor mij :'(

Raf
De gustibus non disputandum est!

Danny

Ik zou het eerst in de dynamo zelf en eventueel de  spanningsregelaar zoeken, als de motor niet loopt hangen alle controle lampjes via de dynamo/regelaar aan massa (-), als de motor loopt dan komen de lampjes 'los' van massa (-).
Waarschijnlijk laad de dynamo/regelt de regelaar niet goed(komt niet geheel los van massa).
Anders waarschijnlijk inderdaad een diode of fout in de bedrading.

Succes Danny