radio ontvangst valt weg sc-901

Gestart door eric vermeer, 03-06-2013 21:05:31

Vorige topic - Volgende topic

eric vermeer

Bij mijn sc-901 heb ik de eerste minuten geen geluid van de radio heb dan ook geen geruis.

Wel zijn beide antennesymbolen opgelicht en ineens begint hij te spelen,
met de cd speler geen problemen.

Weet iemand wat dit inhoudt en of dit zelf te repareren valt?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

rpakuypers

Citaat van: eric vermeer op 03-06-2013 21:05:31
Bij mijn sc-901 heb ik de eerste minuten geen geluid van de radio heb dan ook geen geruis.

Wel zijn beide antennesymbolen opgelicht en ineens begint hij te spelen,
met de cd speler geen problemen.

Weet iemand wat dit inhoudt en of dit zelf te repareren valt?

Heb ik ook gehad toen ik hem net 5 dagen had. Vergeet het maar ................... uit elkaar halen resulteert vast in een cd speler die het niet meer gaat doen. Kwam een geblakerd/verkleurd weerstand tegen en heb maar een fatsoenlijke autoradio gekocht  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

eric vermeer

Oke dan gaat het toch een ruilradio worden :-\
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

blauweroffel

Citaat van: eric vermeer op 04-06-2013 19:55:35
Oke dan gaat het toch een ruilradio worden :-\

Komt deze radio uit Zeeland?

Br

Arnie82

Helaas heeft mijn "kersverse" sc-900 hier ook last van. Ik had dit specifiek nog nagevraagd aan de verkoper maar deze kon me verzekeren dat de radio ontvangst goed was.

Is er iemand die hier een succesvolle reparatie op uitgevoerd heeft? De radio is verder prima en als de FM werkt dan klinkt hij ook prima.

Ik heb de verkoper inmiddels hier ook al over geinformeerd maar vrees dat ik hier niks meer op hoor...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Wout309t

Heb dit ook onderzocht, maar er is op dit forum nog niemand geweest die dit blijvend heeft kunnen oplossen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Arnie82

Via de onderstaande link lijkt het op een losse soldeer verbinding op het main board...

http://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-30114.html
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Arnie82

Net hem er even uitgepakt en wat gefrut aan de antenne en wat getikt op de zijkanten... Toen werkte hij meteen weer, zal dus toch een contact dingetje zijn wellicht.

Even kijken hoe hij zich houdt en anders eerdaags maar even los pakken.

Arnie82

Deze ochtend bij het starten meteen ontvangst... alleen tijdens het rijden viel de radio, met name in koude modus, af en toe weg.

Geen ruis maar ineens geen geluid meer, duid dus op een los contact ergens. Denk hem maar eens loshalen en kijken of we ergens wat zien kunnen.
Ben niet echt een electroman dus ben benieuwd...

Arnie82

Vandaag even geprobeerd eea te fiksen... Dit staat beschreven in mijn blog...

Arnie82

Helaas... Het verschijsel is niet opgelost.

thuur

Citaat van: Arnie82 op 12-08-2013 18:01:51
Helaas heeft mijn "kersverse" sc-900 hier ook last van. Ik had dit specifiek nog nagevraagd aan de verkoper maar deze kon me verzekeren dat de radio ontvangst goed was.

Is er iemand die hier een succesvolle reparatie op uitgevoerd heeft? De radio is verder prima en als de FM werkt dan klinkt hij ook prima.

Ik heb de verkoper inmiddels hier ook al over geinformeerd maar vrees dat ik hier niks meer op hoor...

Als de oude prima werkte zou ik gewoon de antenneversterker vervangen, die sneuvelen nog wel eens.

De radio's zelf willen nog wel eens gebroken solderingen of openstaande contacten krijgen op de antennestekker. Heb ik jaren geleden al een fotoverslag van gemaakt.

Gr 8)