Motormanagment computer

Gestart door Vlotvo850, 05-06-2013 09:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vlotvo850

Hallo,
Ik heb laats stilgestaan met mijn volvo850.
Oververhit. (in een tunnel, 4 kinderen erbij, heel fijn... :-\

Volgens mijn garagist wordt de coolfan niet meer aangestuurd door de motormangmentcomuter, die dus vervangen moet worden.

Iemand ideeen waar ik zo'n compu kan vinden?
Het onderdeel nummer van de computer is: P 01275678
Het Bosch nummer hiervan is: 0261204134

Zou hulp enorm waarderen, de garage kan nergens een comu vandaan halen.

Dank,
Vlotvo850

)()()sT

Wat voor motortype is het?
Is het enkel niet je temp.sensor, of koelfanrelais of bekabeling?

Piet

Ik zou inderdaad eerst maar eens naar de door )()()st genoemde zaken kijken..... veeel waarschijnlijker!

Broabander

Zou inderdaad eerst even het koelfanrelais vervangen. Zit boven de fan zelf, onder die plastic plaat. Klusje van 1 minuut om die los te halen en te vervangen.


Weet niet of dit relais per auto/motortype nog verschillend is maar dat betwijfel ik.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Eddy-E

Als je het stekkertje vd koeltempsensor los trek zou je koelfan toch aan moeten springen?
850 2.5 10v 94

Vlotvo850

Mmh, dat klinkt inderdaad allemaal niet onlogisch.
Ik zal dat eerst allemaal nog eens na laten gaan.
Thx voor nu...

Blackfox

Citaat van: Eddy-E op 05-06-2013 18:06:26
Als je het stekkertje vd koeltempsensor los trek zou je koelfan toch aan moeten springen?

Klopt...Heb hier laatst hetzelfde gehad.Stekkertje los en hup de fan slaat aan.
Doet hij dat niet dan eerst kijken naar voorgenoemde opties.temp.sensor, of koelfanrelais of bekabeling
of zelfs de fan zelf.

nieuwe_arjan

Citaat van: bassieS70 op 05-06-2013 22:18:07
Citaat van: Eddy-E op 05-06-2013 18:06:26
Als je het stekkertje vd koeltempsensor los trek zou je koelfan toch aan moeten springen?

Klopt...Heb hier laatst hetzelfde gehad.Stekkertje los en hup de fan slaat aan.
Doet hij dat niet dan eerst kijken naar voorgenoemde opties.temp.sensor, of koelfanrelais of bekabeling
of zelfs de fan zelf.
Klopt allemaal, maar het gaat wel door de motormanagment computer.

Ik neem aan dat de garage dus het koelvin-relais en bedrading gecontroleerd heeft door de motormanagment computer eruit te halen en het juiste pinnetje (waarschijnlijk A22 en/of A7) aan aarde te leggen. ???

Als de dashboard meter geen rare dingen doet, is dus de motormanagment computer defect (waarschijnlijk door een koelvin-relais dat te veel stroom geeft).
Als de motormanagment computer defect is, zou ik ook gelijk het koelvin-relais vervangen om te voorkomen dat de 'nieuwe' computer ook gelijk stuk gaat.