twijfelend volvoliefhebber

Gestart door powerflux, 25-01-2012 16:59:27

Vorige topic - Volgende topic

powerflux

Hallo Allemaal,

Ik ben Floris, en een groot oldtimerliefhebber. Het begon allemaal met een volvo 340 automaat in arctic blue, later kwam er een porsche 924 bij en moet me bij elke 25+er inhouden niet te kijken of er ruimte te maken valt.. Recent werd er op ons forum via-via een 850 T-5 met schade aangeboden en daar ben ik gaan kijken. kilometerstand laag, prijs laag en nog een paar andere voordelen, maar de schade was zo ver dat ik er niks meer zou kunnen.

Daarom heb ik me maar hier aangemeld. Eerst goed inlezen over alle kwaaltjes en positieve zaken en dan op zoek naar een andere T-5 estate. of niet? of wel? uiteindelijk ligt het aan de prijs en het werk eraan. dus, wie weet!
Met hetzelfde gemak gooi je het in de achterbak

thuur

grijzev70tdi

Welkom hier! Er staat een hoop informatie hier over de 850 waar je zeker het een en het ander uit kunt halen.

Veel leesplezier!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

powerflux

Bedankt beiden!

Tsja, er zit wel meer achter dan 'goedkoop' hoor. Nu ik mijn openingspost nalees komt hij wel heel karig over.
Ik ben al jaren een enorm fan van de grote stations van volvo. Heerlijk zoveel er in past, en dan ook nog met luxe.
Alleen, nodig heb ik het momenteel niet - het zou puur om het 'hebben' gaan. Plus opstaan met zo'n prachtbak voor de deur ;)

De V70 die ik voor de zaak soms rijdt heeft deze voorkeur alleen maar verder aangewakkerd, al was het maar vanwege zijn kilometerstand en en het gemak waarmee hij het nog doet (zie kilometerstandtopic).

Vooralsnog weinig succes. Ik had er een op het oog, maar dat vertrouwde ik uiteindelijk niet genoeg. Ach, haast heeft het dus niet en degene die de x-factor heeft komt heus wel!

marc-850

En toch is het heerlijk om zo'n auto puur voor de 'heb' te hebben (zegt hij uit ervaring  ;D).

Eígenlijk heb ik helemaal geen T-5R estate nodig, zou het met een klein karretje ook afkunnen. Maar ik wílde hem wel en ik héb hem ook.
En het kijkt zo mooi als ik 's-morgens uit het raam kijk... :D

henry classic v70

Ik zie het dan ook meer als "hobby" waar ik dagelijks dankbaar gebruik van kan maken ;D
Succes met je zoeltocht
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

marcoz84

Iedere dag in zo'n bak stappen is een genot! Het rijd gewoon mega en als je het gas intrapt rijd je menig auto zoek ;D

suc6 met je zoektocht iig

Fortissimo

Welkom en suc6 met je zoektocht, je zal zeker slagen als je zelf maar weet wat je precies wil.

Volvo850 93

welkom op het forum en sucses met de zoektocht

Mvg

powerflux

Na wat posts te hebben gemaakt in het 'kilometerstand topic' (nu 626xxx) met die van de baas, moet ik helaas zeggen dat een vroege 850 Estate voor mezelf voorlopig van de baan is. De langstudeerboete icm verhoogd collegegeld hebben mijn plannen behoorlijk genekt.

nu hopen dat ik de ideale niet tegenkom dit jaar want dan moet ik hem laten staan...   :'(

powerflux

Het is een hele tijd geweest en inmiddels heb ik een hoop Volvo's achter de rug.
Ja, zelfs met de studievertraging kruipt het bloed waar het niet gaan kan..

De originele 340 is er nog steeds, de Porsche is er nog...
Ik heb een 360 GL sedan gehad, was een onafgemaakt project en ook zo weer verkocht omdat ik een
360 GLT kon krijgen. Daar heb ik nu vrij veel in gestoken, maar dat 'ik wil een grote station' gevoel bleef toch groeien.
De 360GLT staat daarom nu te koop, want.. het is een '89 2.3i 740 GL geworden.

Geen 850 of v70 dus, maar RWD  en lekker vierkant. Ik wou het toch effe melden. Ondertussen blijf ik hier lekker doorlezen!

Minifreak1293

Haha....maar het blijft volvo!!
V70 T5 AT LPI

powerflux

v0lv0freak

Hee leuk dat jij hier ook rondhangt! En informatie die nog niet op het 300 forum stond  ;)