Martin-R stelt zich voor "Martin Ciesluk" auto: V70-R Saffron Pearl

Gestart door Martin-R, 07-06-2013 09:59:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marrrcel

Welkom op het forum!

Hier ook een probleemloze LPi installatie in een '96 850R. Ik snap het voordeel van VSI ook niet.

t_w

Welkom!
Mooie auto, ik kreeg de laatste tijd ook al een paar keer de opmerking dat 'men' (geen Volvo kenners, maar de kleur valt nu eenmaal op...) mij gezien had in Enschede, terwijl ik daar niet geweest was...

Grote kans dat ze jouw auto dan hebben gezien ;)

Veel plezierige kilometers gewenst!

Martin-R

#17
Citaat van: t_w op 07-06-2013 16:11:07
Welkom!
Mooie auto, ik kreeg de laatste tijd ook al een paar keer de opmerking dat 'men' (geen Volvo kenners, maar de kleur valt nu eenmaal op...) mij gezien had in Enschede, terwijl ik daar niet geweest was...

Grote kans dat ze jouw auto dan hebben gezien ;)

Veel plezierige kilometers gewenst!


Eindigt je nummerbord op 13?

Wacht, dat kon ik in je onderschrift zien, dan ben ik gister "gespot/getagd" op facebook op jou auto (in Oldenzaal)

Mag ik jou voor grill en bumper hebben? :)

Marty__Mouse

Neem voor het vergelijk maar eens contact op met Boertien, dat is zo' n beetje dè specialist.. (zoek voor de gein maar eens op het forum).

Hij zal je sowieso het advies geven waar je wat aan hebt en niet omdat hij daar meer aan verdient.. Niet datje huidige aanbieder dat doet hoor, maar het is wel een typisch advies.. LPI gebruikt je eigen computer van de volvo dus daar is verder weinig aan af te stellen.

Ondermeer de ervaringen hier op het forum geven al aan dat het hèt systeem is voor je turbo volvo... ;)

Natuurlijk is het je eigen keuze maar het advies is om zeker bij meerdere inbouwers te informeren om een onpartijdig advies te krijgen..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

t_w

Citaat van: Martin-R op 07-06-2013 16:13:08
Citaat van: t_w op 07-06-2013 16:11:07
Welkom!
Mooie auto, ik kreeg de laatste tijd ook al een paar keer de opmerking dat 'men' (geen Volvo kenners, maar de kleur valt nu eenmaal op...) mij gezien had in Enschede, terwijl ik daar niet geweest was...

Grote kans dat ze jouw auto dan hebben gezien ;)

Veel plezierige kilometers gewenst!


Eindigt je nummerbord op 13?

Wacht, dat kon ik in je onderschrift zien, dan ben ik gister "gespot/getagd" op facebook op jou auto (in Oldenzaal)

Mag ik jou voor grill en bumper hebben? :)

Yep, that was me ;)

Hadden gisteren een uitje met het werk, 2-uurs kartrace op de kartbaan in Oldenzaal

UserID6342

Citaat van: Martin-R op 07-06-2013 15:50:06
Zojuist even getelefoneerd, meneer wou uiteraard ook een lpi instaleren, echter heeft mij dit sterk afgeraden. Hij kon een vsi installatie precies afstellen op de Volvo, (en een lpi maar ongeveer) en heeft hier veel goede ervaring mee.

Aangezien de installatuer ook de garantie levert neem ik zijn advies in acht en kies ik voor zijn keuze
Zal ik het dan maar weer zeggen ?  Dat is dus een prutsert, of zoals ik zeg, een kaaierd van een gasboer en die mag bij mij de motorklep nog niet eens losmaken want hij weet absoluut niet waar die het over heeft !!  Een G3-installatie afstellen ??  Laat zien, dat zou de eerste zijn dan met de originele parameters die hij ook maar aangeleverd krijgt.  Maar goed, je moet het zelf weten maar niet piepen dan als het straks dus NIET goed gaat.

Oh ja, welkom hier en een mooie auto heb je :eusa_clap:

volvobug

Ghehe Dirk  ;D Hierro ook 300.000 probleemloze km's met de Vialle LPi, weliswaar geen turbo maar ook 5 cylinders  :eusa_shifty:
Welkom hier, nog geen foto gezien. Maar vast een mooie auto.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Julius C.

 :eusa_clap: Lovely wheels...en welkom met vele probleemloze kilometers toegewenst.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


petrolhead2.5

weer een tukker erbij  :eusa_clap: welkom vanuit het schone en pitoreske wierden  ;D ;D

scania164

#24
Citaat van: Dirk342 op 07-06-2013 19:31:13
Citaat van: Martin-R op 07-06-2013 15:50:06
Zojuist even getelefoneerd, meneer wou uiteraard ook een lpi instaleren, echter heeft mij dit sterk afgeraden. Hij kon een vsi installatie precies afstellen op de Volvo, (en een lpi maar ongeveer) en heeft hier veel goede ervaring mee.

Aangezien de installatuer ook de garantie levert neem ik zijn advies in acht en kies ik voor zijn keuze
Zal ik het dan maar weer zeggen ?  Dat is dus een prutsert, of zoals ik zeg, een kaaierd van een gasboer en die mag bij mij de motorklep nog niet eens losmaken want hij weet absoluut niet waar die het over heeft !!  Een G3-installatie afstellen ??  Laat zien, dat zou de eerste zijn dan met de originele parameters die hij ook maar aangeleverd krijgt.  Maar goed, je moet het zelf weten maar niet piepen dan als het straks dus NIET goed gaat.

Oh ja, welkom hier en een mooie auto heb je :eusa_clap:
nie t mee eens....
Prins vsi is een zeer goed systeem en inderdaad goed Custom af te stellen...
Dus een prutserd is het niet....
Overigens dampgas injectie is altijd helemaal vrij te programmeren.
De reden dat ik nu voor vialle gekozen heb is dat het zich bewezen heeft in de 5pitter... en de komst van lpi lpe7.
Neemt niet weg dat prins goed functioneert mits goed afgesteld.
Ik adviseer wel vialle lpi.

Martin-R

Noem me eigenwijs, of te vertrouwend op de installatuer. Echter het is zijn vak, zijn specialisme en heb van "vrienden" zijn naam door gekregen voor het laten instaleren van een gas installatie.
(waarvan er 2 op lpi en 1 op vci rijden) elk naar volle tevredenheid.

Daarnaast, zoals ik eerder aan haalde is hij de persoon die service en garantie dient te geven. Achter zijn werk moet staan etc.

Genoeg over gas, een auto heeft meer:

Sturen:
Mankement: bij volledig links/rechts sturen zit ik tegen de auto aan. Is dit op een manier te verhelpen? (18" velg)

Mankement 2: bij het sturen komt er een schurend geluid onder de motor kap vandaan, dit lijkt uit het punt te komen waar het wiel vast zit naar boven (gedeelte dat ook mee draaid bij sturen) links en rechts in de hoek van de motorkap. Vlakbij de vooruit.)

Vering:
De auto is sterk verlaagd, en ik heb 1 lekke schokbreker (achter) Dus ik ben opzoek naar 4 standaard veren, en 2 of eventueel 4 schokbrekers iemand zijn v70(r) verlaagd? En wil van zijn standaard set af?

Remmen:
R remmen zijn erg mooi, en horen eigenlijk wel op deze auto dus, wie o wie heeft er een set liggen?

Grill:
Deze is nog prima maar de zwarte R grill is ook wel erg fraai, dus wederom wie o wie?

Na volgende week gaat de auto onder het mes, en wil Ik er zoveel mogelijk aan doen. Omdat Ik zelf lichttechneut ben wil Ik deze Volvo iets leuks geven zonder er een getunde / kermis auto van te maken. Plan is om in ieder geval de standaard binnen verlichting te vervangen, en mogelijk ook dimbaar maken vanuit dashboard.
Dashboard verlichting, wit toevoegen zodat je kunt kiezen / wisselen tussen groen en wit.
Mogelijk nog extra binnen verlichting toevoegen die weer los van de rest aan te sturen is. (Uiteraard ook wit)

Achterruitenwisser
Vorige week is de ruiten wisser afgebroken, maar geluk bij een ongeluk was deze toch al defect. Dus ook dit gaat aangepakt worden. Mocht iemand een complete ruiten wisser hebben liggen incl motor etc houd Ik me aanbevolen.

Genoeg werk aan de winkel dus, maar dan zou hij voor de vakantie klaar zijn en kan het genieten beginnen, of verder gaan

t_w

Citaat van: Martin-R op 09-06-2013 09:22:28
Sturen:
Mankement: bij volledig links/rechts sturen zit ik tegen de auto aan. Is dit op een manier te verhelpen? (18" velg)
Stuuruitslag begrenzers (die kunststof blokjes die op de voorkant van je draagarmen zitten) vervangen voor exemplaren van een C70, die zijn iets dikker. Of proberen niet meer 'full lock' in te sturen. Heb zelf gekozen voor die laatste oplossing ;). Het zou ook minder kunnen worden als je de auto weer naar de originele hoogte brengt. Welke bandmaat zit eronder?

Citeer
Mankement 2: bij het sturen komt er een schurend geluid onder de motor kap vandaan, dit lijkt uit het punt te komen waar het wiel vast zit naar boven (gedeelte dat ook mee draaid bij sturen) links en rechts in de hoek van de motorkap. Vlakbij de vooruit.)
Veerpootlager, bekend euvel. Grote kans dat ze beide kapot zijn, als je er 1 gaat vervangen zou ik ook zeker de andere kant even inspecteren. Let wel, als je ze wilt demonteren moet de veer van de veerpoot af en heb je dus een veerspanner nodig
Zie onderstaande foto. Links het lager (gaat ook defect ;) ), en rechts het rubber. Hier zie je dat de stalen bus (waar de veerpoot doorheen gaat), los in het rubber zit.. Dat hoort dus ook niet..


Citeer
Vering:
De auto is sterk verlaagd, en ik heb 1 lekke schokbreker (achter) Dus ik ben opzoek naar 4 standaard veren, en 2 of eventueel 4 schokbrekers iemand zijn v70(r) verlaagd? En wil van zijn standaard set af?
Houd het verkoop gedeelte van het forum hier maar in de gaten.
Is wel een beetje afhankelijk of je nivomats achter hebt of niet. Nivomats zijn prijzig (ongeveer 300 per stuk?) Standaard dempers zijn goed te doen qua prijs. Let wel, als je de nivomats vervangt door standaard dempers moet je volgens mij ook andere veren monteren.

Citeer
Remmen:
R remmen zijn erg mooi, en horen eigenlijk wel op deze auto dus, wie o wie heeft er een set liggen?

De R-remmen is niets speciaals aan te zien. Er staat geen 'R' op, zoals bij het nieuwe type S60R/V70R.
Enige is dat de schijven iets groter zijn dan de 'standaard', namelijk 302mm ipv 280mm.

Martin-R

Tw bedankt voor de info, ik heb geen nivomaten, en voordeel als ik auto weer naar originele hoogte wil brengen moeten de veren toch los, dus kan ik het beste direct het sturen aanpakken.


Ik heb banden maat 215/40 r18

Marty__Mouse

De enige juiste bandenmaat voor 18" is 225/35-18 (staan ook de nodige topics over hier trouwens..  ;D) Maar met 225/40 zul je waarschijnlijk met stuuruitslagbegrenzer ook geen (of minder) last meer hebben van het aanlopen. (Loopt de boel achter niet aan trouwens? Spatbordrand en binnenzijde bovenop?)

Als je geen nivomats hebt is dat in elk geval voordeliger met vervangen van de dempers.. Gewoon ff kijken wat je wilt qua hoogte enzo..

De grill die je bedoelt is de XC-grill, even op marktplaats of hier zoeken, worden met enige regelmaat wel aangeboden.
Nieuw in elk geval prijzig!

Voor de ruitenwisser moet je even op Ebay kijken, ikzelf heb daar vorig jaar voor GBP 18,- een complete arm met wisser gekocht van het V70N model, ziet er net even wat strakker uit en kost geen drol..  ;)
(http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V70-ESTATE-96-00-UPGRD-REAR-WIPER-ARM-BLADE-Mk1-/200932135057?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ec87d1091)

En voor wat betreft je lpg installatie moet je natuurlijk vooral zelf weten wat je koopt.. Alleen informeer ik bij het uitgeven van zulke bedragen persoonlijk ALTIJD bij meerdere aanbieders om zo het beste advies te krijgen.. En ervaringsdeskundigen zitten er natuurlijk genoeg hier op het forum.. Verdampingssysteem en turbo is over het algemeen niet de beste combi, just my 2 cents..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

v0lv0freak

Mag ik vragen waar je je auto hebt verzekerd? Ik ben ook geboren in 1990, dus 23 en nu precies 5 jaar en 1 dag mijn rijbewijs (dus geen beginnend bestuurder meer) en ik wil een C70 t-5 verzekeren maar op internet krijg ik heel vaak de melding dat de auto te zwaar is icm mijn leeftijd en ik dus geweigerd wordt..

Mooie V70R, om weer on topic te gaan!
Waarom wil je eigenlijk een nieuwe bumper?