Martin-R stelt zich voor "Martin Ciesluk" auto: V70-R Saffron Pearl

Gestart door Martin-R, 07-06-2013 09:59:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin-R

Mijn naam; Martin Ciesluk geboren in Kampen (1990), opgegroeid in de achterhoek en nu woonachtig in Denekamp. Studerend in Enschede (Saxion) en trotse eigenaar, sinds begin 2013 van een V70R AWD 1999 Saffron.

Gekocht met ongeveer 230.000km op de teller, zitten we nu alweer rond de 250.000km. (volgens mij rijd ik voldoende) Hij is aangeschaft met de bedoeling er wat werk aan te verrichten in de zomer, en kijk eens naar buiten het is zomer dus tijd voor onderhoud.

Eerst het benzine verbruik aan pakken, volgende week zal er een VSI installatie ingebouwd worden (dit laat ik doen) bij terug komst zal de auto grondig onder handen genomen worden.

Mochten er dus nog mensen zijn met:
- R Voorbumper
- R Voorgrill
- Veren / schokbrekers (Standaard - niet verlaagd!)
- Zilveren omlijsting ipv de Noten houten die er nu in zit (radio + dashboard)
- 2 Din navigatie / Radio

Schroom niet maar neem contact op!

Ik heb nog geen tijd genomen (foei Martin) om er een foto shoot van te maken. maar hier in iedergeval wat foto's van de auto:
http://www.show-night.nl/gallery/de-volvo-v70r


)()()sT


Marty__Mouse

Welkom op dit leerzame forum!

Mooie auto hoor! Ga je vast nog veel plezier aan beleven!
Maar zoals Joost terecht vraagt; waarom geen Vialle LPI, zeker voor turbo's toch wel dè installatie!

Lees je er hier maar eens over in.. Het is niet voor niets dat de meeste hier voor LPI gaan  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Martin-R

VSI of LPI:

Mijn andere Volvo heeft op LPI gereden, zeer prettig en eigenlijk 0 problemen mee gehad. Mij is echter aangeraden om voor de VSI installatie te gaan voor deze auto, naar mijn weten zijn er bij LPI enkele detail problemen en kunnen z bij VSI beter de installatie aanpassen aan de auto. (afstellen e.d.)

Maar uiteraard; tips zijn welkom het zit er nog niet in!

hertogjan6

welkom op forum martin

nette saffron heb je daar ;)

:eusa_snooty: waarom überhaupt gas op gas moet je koken!

nog veel plezier met deze R  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martin-R

Hertogjan6:

De toerentaller staat nu namelijk op ruim 245.000 waardoor ik dus in 5 maanden tijd 15.000km gereden heb, met een verbruik van ongeveer 1/8 komt dat neer op 1875L benzine, betekend ongeveer 27 volle tanken benzine.. En met de huidige benzine prijs komt dat neer op zo'n € 3373,- (had ik helemaal niet willen weten)

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

rogerV701998

Citaat van: Martin-R op 07-06-2013 10:30:17
zo'n € 3373,- (had ik helemaal niet willen weten)

;D

Ik heb die berekening ook gemaakt :-\ en vorige maand Vialle LPI laten inbouwen.

Welkom hier, mooie auto!

Marty__Mouse

Tja, dat je op gas moet koken is natuurlijk onzin.. Ik kook elektrisch!  ;D

En uiteraard verdien je de installatie heel snel terug met deze benzineprijzen en vanaf dan lach je iedereen uit bij de pomp natuurlijk.

De voorkeur voor LPI (dus vloeibare injectie) tegenover een verdampersysteem was voor mij dat de verbranding door vloeibare inspuiting koeler verloopt en dit dus beter zou zijn voor je motor (èn je turbo!). Ik heb me alvorens Vialle in te laten bouwen er goed in verdiept en ondermeer hier veel ingelezen en toch wel de conclusie getrokken dat vloeibare injectie bij een turbo motor toch wel erg aan te bevelen is.. Zie ook bijvoorbeeld de VAG auto's die normaal eigenlijk niet geschikt zijn voor LPG die wel werken met een Vialle systeem...

Maargoed, keuze is natuurlijk altijd persoonlijk en je moet er zelf een goed gevoel bij hebben.. Ik heb hiervoor in mijn Citroen C4 coupé een Verdampersysteem gehad en dat was kortweg ellende.. Daar heb ik heel veel gezeik mee gehad en ik ben blij dat het vialle systeem tot op heden eigenlijk probleemloos werkt..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Martin-R


Martin-R

Zojuist even getelefoneerd, meneer wou uiteraard ook een lpi instaleren, echter heeft mij dit sterk afgeraden. Hij kon een vsi installatie precies afstellen op de Volvo, (en een lpi maar ongeveer) en heeft hier veel goede ervaring mee.

Aangezien de installatuer ook de garantie levert neem ik zijn advies in acht en kies ik voor zijn keuze

)()()sT

Aan een LPi-installatie hoef je niks af te stellen. De installatie voor een turbo (met bruine injectoren) is juist een van de weinige systemen dat zo gelijk goed is voor een potente turbo en juist vermogenswinst oplevert.
Ik weet het fijne niet van VSI, maar systemen die bv. omschakelen op benzine als je volgas gaat zijn dus feitelijk niet geschikt.
Mijn V70R en 850 T-5 draaien beide op LPi, zonder problemen en hebben dus juist meer pk's op gas.

henry classic v70

Citaat van: Martin-R op 07-06-2013 15:50:06
Zojuist even getelefoneerd, meneer wou uiteraard ook een lpi instaleren, echter heeft mij dit sterk afgeraden. Hij kon een vsi installatie precies afstellen op de Volvo, (en een lpi maar ongeveer) en heeft hier veel goede ervaring mee.

Aangezien de installatuer ook de garantie levert neem ik zijn advies in acht en kies ik voor zijn keuze

Ik denk dat je veel beter het advies kan aannemen van liefhebbers/techneuten die al vele jaren ervaring hebben met verschillende gasinstallaties. Vialle LPI wordt hier al een paar keer genoemd, deze zit er bij mij ook in (al > 437000km) zonder enig probleem. O ja, de pomp is bij 250000 km vervangen, de instroompijpjes en houders bij 430000 km en een doorgesleten injectorkabeltje bij 435000 km. Lijkt me dus wel een goede installatie, ik zou het nog maar eens overwegen en dit weekend de voor- en nadelen naast elkaar houden voordat je tot een besluit over gaat.

Ben overigens wel benieuwd wie die installateur is..?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4