Koppaking toch lek of toch iets anders?

Gestart door Volvo850Luxury, 01-06-2013 01:56:47

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Heb ik ook gehad, auto reed normaal, altijd wel hoge druk in het koelsysteem. Totdat op een gegeven moment hij 's ochtends op 4 poten liep. Bij de garage snuffelaar in het kvs tankje: uitlaatgassen. Enfin, ik heb de koppakking laten vervangen en rij nu al weer een jaar tevreden rond...

M a r c

De laatste tijd komen koppakkingen toch nogal eens voor. Lijkt erop dat het materiaal toch op een of ander manier verteert.... Maar zo'n grote klus is het vervangen van een koppakking nu ook weer niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Volvo850Luxury

Wat zal dat ongeveer kosten?
En hoe kan je zien of de kop nog goed is, want we willen het zelf gaan doen, hopen dat de kop niet krom is...
Maar als die niet te heet is geworden lijkt me het ook niet logisch dat de kop gescheurd of krom is toch?

Bedankt voor de hulp mannen!

KIM

Ach een kop vlakken kost je hooguit 7 tientjes.

NinaPaul

Vlakken enkel binnen de toleranties (Niet iedereen is even professioneel).

Maar de kop trekt niet zomaar krom.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Als de kop in alle richtingen recht is en geen te diepe krassen vertoont is vlakken onzinnig.
Als het alleen maar is "om zeker te zijn" zou je je blok ook moeten laten vlakken.
Je kan de kop bij een goed revisiebedrijf op rechtheid laten controleren of indien ie te warm is geweest op lekkage laten testen.

joebar

Ik vlak een kop alleen als er snijsporen zijn van de gassen van cil. naar cil..........
krom, getordeerd,.....maakt me niets uit....trek je met de kopbouten wel weer recht.....
Als een kop krom is zijn ook de nokkenaslagers uit lijn, en vlak je de kop , dan komt de nokkenas er altijd onder spanning in te liggen...

heb al 10 tallen koppakkingen vervangen , ook diesels, en nooit gevlakt, en nooit een auto terug gekregen..

just my 2 cents

Piet

Exact... als de kop zo krom is dat vlakken noodzakelijk is kan je beter maar naar een andere kop omzien i.v.m. de nokkenaslagering

Volvo850Luxury

Heel gek, maar ben de laatste dagen geen koelvloeistof verloren.
Denk dat de dop er gewoon niet goed opzat in het begin ( heb hem nu loeistrak aangedraaid )

Volgende week even een nieuw reservoir halen + groene dop voor de zekerheid, want er zit nu een standaard dop op, en ik zie een klein beetje kalk sporen onder het reservoir dus ik denk dat er toch een miniscuul scheurtje in de dop/reservoir zit.

Goed nieuws dus, de koppaking is het dus niet.

The Demon

Ik denk dat als je het slangetje van het overloopje los haalt er een deel van het tuutje in de slang blijft zitten.
Oftewel, dat is afgebroken/in verregaande staat van ontbinding.

Groet,
The Demon.

Volvo850Luxury

Citaat van: The Demon op 09-06-2013 16:07:54
Ik denk dat als je het slangetje van het overloopje los haalt er een deel van het tuutje in de slang blijft zitten.
Oftewel, dat is afgebroken/in verregaande staat van ontbinding.

Groet,
The Demon.
Denk het ook want het reservoir lijkt me nooit vervangen als er nog een orginele dop opzit.

The Demon

Nieuw tankje met dop en gaan met dat apparaat!

Groet,
The Demon.

Blackfox

Citaat van: Volvo850Luxury op 09-06-2013 15:31:06
Denk dat de dop er gewoon niet goed opzat in het begin ( heb hem nu loeistrak aangedraaid )

Volgende week even een nieuw reservoir halen + groene dop voor de zekerheid, want er zit nu een standaard dop op, en ik zie een klein beetje kalk sporen onder het reservoir dus ik denk dat er toch een miniscuul scheurtje in de dop/reservoir zit.

Heeft geen nut.Vast is vast.

Kalksporen zou kunnen betekenen dat hij KVS eruit gooit via de dop.

Volvo850Luxury

Citaat van: bassieS70 op 09-06-2013 17:34:59
Citaat van: Volvo850Luxury op 09-06-2013 15:31:06

Heeft geen nut.Vast is vast.

Kalksporen zou kunnen betekenen dat hij KVS eruit gooit via de dop.
Toch heeft het geholpen want hij verbruikt geen koelvloeistof meer sindsdien..
Maar voor de zekerheid vervang ik het reservoir + dop gewoon.