Tracs inbouwen

Gestart door PZ, 08-03-2003 15:10:23

Vorige topic - Volgende topic

PZ

Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra

george

Is de investering niet waard. Lekker zonder door blijven rijden.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

PZ

Is denk ik een kwestie van smaak. Maar wat ik graag zou willen weten is of het kan. Ik bedoel als je zo'n ABS/TRACS module op de plank hebt liggen, is ie dan eenvoudig in te bouwen ipv de ABS module zonder TRACS. Dus even los van het kosten aspect.
mvgr, Mitra

Rudi

Als je toch geld wilt uitgeven kun je beter voor een compleet ASR systeem gaan.Rica had indertijd wel zoiets voor de 850,heb je het probleem in 1 keer opgelost,wel een dure grap maar beter dan Tracs,waardeloos systeem.Je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken en de wielen slippen al door.... ;)
Dr.Go-Fast...

Ronbroek

Is tracs alleen de controller of hangt er meer aan vast ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

elianmars

Citaat van: Ronbroek op 24-02-2009 23:22:12
Is tracs alleen de controller of hangt er meer aan vast ?

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Heb op het moment ook geen tracs. Lijkt me wel lekker af en toe, hoe "slecht" het Volvo systeem ook werkt.

Ronbroek

De schakelaar zit er al in  8)  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

JorritV70

Heb hem er in maar je moet echt op ijs staan en geen gas geven wil hij iets doen, als je meer een beetje gas geeft zoals je normaal weg rijdt (met een automaat) dan schakelt de tracs al weer uit omdat je boven de 40 km/uur zit met je wielen. Voordeel hiervan is dat als ik in Tsjechiƫ bij mijn vader uit het dal weg rijd ik de tracs niet hoef uit te schaken, hij doet toch niets, met de Saab van mijn zwager kom je niet de bult niet op met de tracs ingeschakeld, de snelheid van de auto word terug geregeld tot je stil staat, echt een super systeem, blij dat je het uit kan schakelen en dat het bij de Volvo's niets doet

Groet Jorrit

Berserk-Volvo

Om een oud topic weer wat nieuw leven in te blazen..
De situatie is dat ik een 850 2.5T heb staan (geen 4x4) waar ik mee rij, zonder Tracs. En een donor '95 2.0T MET tracs...
Ben alle knopjes, lampjes etc aan het vervangen en zag dat veel stekkers gewoon aanwezig zijn, oa stoelverwarming en dus ook van Tracs.
Hoeveel werk kost het om zoiets om te zetten?
Los van de vraag of je wel Tracs wilt hebben ;)
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

UserID6342

Schakelaar, pomp en controller overzetten en je hebt tracs.  Meer is het niet, kabels onder de kap zijn hetzelfde en de kabel voor de schakelaar ligt er al ;D

Berserk-Volvo

Tnx! Dan ga ik binnenkort eens de pomp en controller van de donor loshalen en kijken hoe makkelijk of moeilijk dat gaat
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.

cornelis-b

Citaat van: Berserk-Volvo op 03-12-2015 22:19:34
Tnx! Dan ga ik binnenkort eens de pomp en controller van de donor loshalen en kijken meemaken hoe makkelijk of moeilijk dat gaat

Het is goed te doen hoor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

diederickvolvo

Top,  is het al gelukt?  Heb je het werkend gekregen?
Ik zoek er zelf ook naar namelijk

johan1989

Ben ook wel benieuwd benieuwd ;)
Heb een tijd terug de schakelaar er al in gezet, gewoon om de lelijke opening gevuld te hebben.

Marijn Degens

Citaat van: PZ op 08-03-2003 15:10:23
Hallo allemaal,
Ik zat het forum te lezen over de mogelijkheid tot het naderhand inbouwen van TRACS. Wel een levendige discussie over de voor en nadelen kunnen vinden maar ik kon daarin niet vinden of dit naderhand is in te bouwen. Wat ik wil is de ABS regelunit vervangen door eentje met TRACS. Mijn 850 is van het model '95, is dat mogelijk of moet ik dan nog meer dingen aanpassen? bvd
Groetjes, Mitra

Tenzij het echt als hobby project dient, niet doen. TRACS is echt compleet waardeloos. :eusa_naughty: