Welke motortype voor meer koppel?

Gestart door lebowski, 11-06-2013 16:01:19

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: Dirk342 op 16-06-2013 15:17:21
Een hele dikke eensch !  Het is maar zelden dat een N/A 2.5 naar zijn moer word gereden.  Mij lukte het helaas wel ...

Kan jij wel met een auto rijden?  :P   Volgens mij rij je al die 2.5T zelf kapot  ;)

Citaat van: )()()sT op 14-06-2013 15:38:56
Het onderblok scheurt dus wel eens vaker... doordat (zoals je zelf al zegt) de boring groter is t.o.v. een T-5 en dus de wand dunner is.

Heb jij niet 3 maal een kapotte 2.3 T-5/R gehad Joost?   Ik zou snel een claim indien bij Dirk, want die kunnen echt nooit te nooit kapot hoor!

Ik blijf het gewoon larie vinden Dirk!  Je kan pech hebben ja, maar die kans is even groot bij een T5 (kan dan evengoed een ander ernstig probleem zijn).
Zoals ik ook al aanhaalde zijn er gewoon veel meer 2.5/2.4T's...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

)()()sT

Waar slaat dat nou weer op ???
Ik zeg toch "wel eens" ?
Ik had geen gescheurd onderblok maar een scheur in de kop die zeer waarschijnlijk door de eerdere aanrijding van die donorauto is ontstaan.
Het lijkt wel of je je persoonlijk aangevallen voelt als er gepost wordt dat een 2.5 relatief vaker het genoemde probleem heeft...

fpede

Neem dan toch gewoon een Tdi,..  :eusa_whistle:
:evil:

;D

BenC70ES

Was niet op jouw gericht Joost, maar op Dirk.

Hoe Dirk het probleem beschrijft als 'het slechtste blok ooit gemaakt door Volvo' gewoon belachelijk overdreven!

Dan kan je gewoon alles van Volvo afbreken als je op die manier doorgaat: aircoverdampers, turbo's gaskleppen enz. enz. ...

Hans Duiven

Citaat van: BenC70ES op 16-06-2013 22:53:31

Hoe Dirk het probleem beschrijft als 'het slechtste blok ooit gemaakt door Volvo' gewoon belachelijk overdreven!

Dan kan je gewoon alles van Volvo afbreken als je op die manier doorgaat: aircoverdampers, turbo's gaskleppen enz. enz. ...

De diesels lopen in ieder geval geweldig en ze zijn bijna niet kapot te krijgen  ;D

arjen850

Citaat van: BenC70ES op 16-06-2013 22:41:45
Citaat van: Dirk342 op 16-06-2013 15:17:21
Een hele dikke eensch !  Het is maar zelden dat een N/A 2.5 naar zijn moer word gereden.  Mij lukte het helaas wel ...

Kan jij wel met een auto rijden?  :P   Volgens mij rij je al die 2.5T zelf kapot  ;)

Citaat van: )()()sT op 14-06-2013 15:38:56
Het onderblok scheurt dus wel eens vaker... doordat (zoals je zelf al zegt) de boring groter is t.o.v. een T-5 en dus de wand dunner is.

Heb jij niet 3 maal een kapotte 2.3 T-5/R gehad Joost?   Ik zou snel een claim indien bij Dirk, want die kunnen echt nooit te nooit kapot hoor!

Ik blijf het gewoon larie vinden Dirk!  Je kan pech hebben ja, maar die kans is even groot bij een T5 (kan dan evengoed een ander ernstig probleem zijn).
Zoals ik ook al aanhaalde zijn er gewoon veel meer 2.5/2.4T's...

Het zit je nogal dwars he ;D bijzonder dat men dan met 2.5T zovaak pech heeft..  Alles kan en gaat gewoon een keer stuk, maar het slechte spul toch wel het eerst :D

BenC70ES

Citaat van: Hans Duiven op 16-06-2013 23:10:17

De diesels lopen in ieder geval geweldig en ze zijn bijna niet kapot te krijgen  ;D

Geef em eens met Dirk mee zou ik zeggen  ;)  ;D

@Arjen, en vaak heeft dat dan ook een oorzaak...

arjen850

Citaat van: BenC70ES op 16-06-2013 23:18:00

De diesels lopen in ieder geval geweldig en ze zijn bijna niet kapot te krijgen  ;D

Geef em eens met Dirk mee zou ik zeggen  ;)  ;D

Klopt Ben, dat probeerd Dirk ook aan te geven, gewoon slechte motoren gemaakt door Volvo :D

BenC70ES

Citaat van: arjen850 op 16-06-2013 23:21:43
Citaat van: BenC70ES op 16-06-2013 23:18:00

De diesels lopen in ieder geval geweldig en ze zijn bijna niet kapot te krijgen  ;D

Geef em eens met Dirk mee zou ik zeggen  ;)  ;D

Klopt Ben, dat probeerd Dirk ook aan te geven, gewoon slechte motoren gemaakt door Volvo :D

Doelde eerder op een warmloper...

Nou, dan zijn in jouw optiek Volvo's gewoon rotslecht auto's, want je moet al heel wat onderdelen vervangen voor je de motor kapot krijgt hoor.

Case closed wat mij betreft.

ZC3rr0r

Heeft hier iemand beweert dat Volvo's geen rotslechte auto's zijn dan?

Als ik zie hoeveel er hier ofwel te sloop staan / ofwel voorzien moeten worden van nieuwe motorblokken / koprevisies / etc dan zou je het wel haast denken :P :D

-D©©©L-

Citaat van: Simplicity op 16-06-2013 11:43:45

motortype gelinkt met het aantal nm/toeren, die cijfers willen we hier zien!!  ;D
...

zoiets ?

UserID6342

Nog 1x proberen dan op een iets andere manier, speciaal voor Ben;  Ben ik val je niet persoonlijk aan mocht dit zo overkomen, uit je verweer lijkt het er heel sterk op of jij je persoonlijk aangevallen voelt wat absoluut niet de bedoeling is.

Ik stel dat van alle blokken die in de 850 en x70 zijn geleverd de 2.5T de meest slechtste is, niets meer en niets minder.  Het heeft verder niets mee te maken of Volvo slecht is of niet, want dat zijn ze gewoon niet.  Het zijn hele goede en zeer betrouwbare auto's, echter de keuze voor een 2.5T blok door Volvo is ronduit slecht te noemen (maar geheel afhankelijk van de vraag naar door de consument).

Je kunt niet ontkennen dat met name de 2.5T blokken last hebben van problemen met het onderblok.  Voorbeelden zijn legio te noemen, niet alleen hier op het forum maar ook bij de dealers waar ik kom.  Ja, als je een goed blok hebt is het een heerlijke motor, dat is een feit !  Als je 'm kapot hebt zou ik 'm idd meteen ombouwen naar een 2.3T, welke dan ook.  En dit word ook zeer regelmatig gedaan, niet alleen door mij en Arjen, maar ook door Thuur en Maikel bijvoorbeeld.  Dit is niet voor niets want een 2.5T blok is veel makkelijker te vinden, maar de vraag is alleen is dit blok goed of kunnen we binnen een week / maand whatever weer aan het ombouwen gaan.

Als je dan iemand een advies moet geven over het de aan te schaffen auto / motorcombi, dan kun je in mijn ogen (wetende van de problemen met het onderblok van de 2.5T), niet met droge ogen juist deze combi adviseren.

@Marco: thanks !  Die had ik nog niet ;D

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2013 22:45:55Wist dat je zou komen.  Heb eventjes met zo'n ding gereden, echter maar heel kort.  Maar er wel teveel problemen mee gezien en daar hebben wij het al vaker over gehad.  Voor mij is dat ook een reden om iemand NIET zo'n ding te adviseren.  Heb nog 1 goedlopende in onderhoud hier (en hoop echt dat die nog heel lang goed blijft) maar als die eraan gaat komt er ook meteen een 2.3 in.  Blokken zijn gewoon vele malen steviger, dat kun je niet ontkennen.
Ik kan er helaas over meepraten en om die reden zou ik ook aan niemand meer een 2,5T aanraden.

lebowski

Piet

Citaat van: Dirk342 op 17-06-2013 07:42:33
Nog 1x proberen dan op een iets andere manier, speciaal voor Ben;  Ben ik val je niet persoonlijk aan mocht dit zo overkomen, uit je verweer lijkt het er heel sterk op of jij je persoonlijk aangevallen voelt wat absoluut niet de bedoeling is.

Ik stel dat van alle blokken die in de 850 en x70 zijn geleverd de 2.5T de meest slechtste is, niets meer en niets minder.  Het heeft verder niets mee te maken of Volvo slecht is of niet, want dat zijn ze gewoon niet.  Het zijn hele goede en zeer betrouwbare auto's, echter de keuze voor een 2.5T blok door Volvo is ronduit slecht te noemen (maar geheel afhankelijk van de vraag naar door de consument).

Je kunt niet ontkennen dat met name de 2.5T blokken last hebben van problemen met het onderblok.  Voorbeelden zijn legio te noemen, niet alleen hier op het forum maar ook bij de dealers waar ik kom.  Ja, als je een goed blok hebt is het een heerlijke motor, dat is een feit !  Als je 'm kapot hebt zou ik 'm idd meteen ombouwen naar een 2.3T, welke dan ook.  En dit word ook zeer regelmatig gedaan, niet alleen door mij en Arjen, maar ook door Thuur en Maikel bijvoorbeeld.  Dit is niet voor niets want een 2.5T blok is veel makkelijker te vinden, maar de vraag is alleen is dit blok goed of kunnen we binnen een week / maand whatever weer aan het ombouwen gaan.

Als je dan iemand een advies moet geven over het de aan te schaffen auto / motorcombi, dan kun je in mijn ogen (wetende van de problemen met het onderblok van de 2.5T), niet met droge ogen juist deze combi adviseren.

@Marco: thanks !  Die had ik nog niet ;D

Zelfde probleem heeft de 3.0 van de S90/960 ook, wat eigenlijk hetzelfde blok als de 2.5T is maar dan met een cilinder extra, snel(ler) gescheurde cilinderwanden.
Heb om die reden de motor daarvan ook al een keer mogen vervangen.
2.3 en 2.0 blokken zijn hoe dan ook veel sterker geconstrueerd.