Krukaslagers

Gestart door Thijs1977, 12-06-2013 23:16:06

Vorige topic - Volgende topic

Thijs1977

Beste, ik rijd in een volvo 850 Turbo uit 1996 met 140.000 km op de teller. nu heb ik net de klepbekers (20 stuks) laten vervangen en de drijfstanglagers, maar nu blijkt dat ook de Krukaslagers vervangen moeten worden. Dit schijnt wel een grote en dus kostbare operatie te zijn. heeft iemand ervaring om dit op een goedkopere manier te doen? heeft iemand een eigen werkplek of een adres waar ik dit goed en goedkoop kan laten doen?

elianmars

Waarom moet de nokkenas vervangen worden?

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-06-2013 09:19:56
Waarom moet de nokkenas vervangen worden?
en bij 140000 km is ook wel erg snel

volvobug

Het is geen grotere klus dan het vervangen van de klepbekers (stoters neem ik aan), want daarvoor zijn de nokkenassen er ook afgeweest. En waarom is toen niet geconstateerd dat die vervangen moet worden, als er al vervangen moet worden?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoelNL

Hoi Hoi,

Heb eventueel nog 2 goede nokkenassen over die uit een 2.3t R komen. je kan ze eventueel komen ophalen.

Maar idd wat is er mis met jouw nokkenassen? Krom ofzo?

even snel uit mijn hoofd hoe je de nokkenassen moet vervangen. Zelf nooit gedaan maar wel een idee hoe het ongeveer in zijn werk gaat.

1. Multieriem loshalen+Spanner en vrijlopers
2. distriebutie set los halen uiteraard wel eerst op tijd zetten!
3. klepdeksel loshalen(zit gelijmt en geschroefd).
4. nokkenashouders loshalen en opvolgorde los halen en bewaren, lagerschalen ook op volgorde bewaren,let op deze liggen los aan de boven en onderkant.(kan uiteraard ook nieuw besteld worden.
5. nokkenassen kun je er dan zo uittillen.
6. klepstoters kun je zo loshalen door ze met een magneetje te pakken.

Extra is dan in- en uitlaat spruitstuk loshalen en dan cilinderbouten loshalen en de kop erafhalen en een volledige koprevisie te doen (kan al gedaan worden voor zo'n 270,- bij een motoren revisie bedrijf).
revisie houd in kleppen schoonmaken en controleren, klepsluiting een fris randje geven, nieuwe klepseals en een grote wasbeurt.

Dat is het in grote lijnen.

Gr. Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

mastertje

Apart verhaal.. Wat is het probleem precies dan? Tikkend lawaai van klepstoters of iets dergelijks?
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Thijs1977

Excuus, heb net gebeld, het zijn niet de Nokkenassen, maar de krukaslagers die bij een warme motor een tikkend geluid geven.
Ik heb net door deze garage de kleppenbekers laten vervangen en de drijfstanglagers, maar nu blijken na reparatie toch ook de krukaslagers defect?
Zoals je begrijpt ben ik een leek op dit gebied, maar kan dus wel hulp gebruiken..;-)

mastertje

Dat zijn dure grappen allemaal. Heb je met te weinig olie gereden? Kans lijkt mij aanwezig dat er nog veel meer stuk/versleten is en het dan misschien wel uit kan om voor een geheel ander blok te kiezen.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Sbv

Terug naar degene die het gemaakt heeft zou ik zeggen.

Martijn_B

Dat klinkt niet als een diagnose stellen, maar lukraak onderdelen vervangen met de *hoop* dat het geluid weggaat. Zou even kritisch zijn nu, want neem aan dat je gewoon betaald hebt voor de uitgevoerde "reparaties"?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software