Een 480 rijder stelt zich voor.

Gestart door Arie480, 21-05-2013 21:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Julius C.

Ooh zeker niet...een van de beste wagens die ik ooit gehad heb. Reed fantastisch, maar zat ook een dito prijskaartje aan vast!
Maar qua onderdelen en knowhow is een Volvo (en het forum) vele malen leuker.

Ik stel hier een vraag, krijg antwoord en vind hele handleidingen om het zelf te doen.
Op het Saabforum kreeg je een opmerking terug dat je niet de juiste wielmoeren had voor die en die uitvoering LM en dan van iemand die elk serienummer van die en die kleur uit zijn hoofd wist en welke maand en uit welke fabriek die kwam rollen...maar niet eens zelf een lampje kon verwisselen.
Ik denk dat de meeste Saabisti (zoals Marcel) kunnen beamen dat de arrogantie van het Saabforum en het eeuwig beter weten en elkaar de loef afsnijden ronduit irritant was!
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


jeroen74

Ik heb geen enkele ervaring met het Saab forum :) maar een ander Volvo forum schijnt ook niet veel beter te zijn ;D

Julius C.

Citaat van: jeroen74 op 29-06-2013 17:38:45
Ik heb geen enkele ervaring met het Saab forum :) maar een ander Volvo forum schijnt ook niet veel beter te zijn ;D

;D ;D ;D vaag zoiets gehoord...
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


Arie480

Deze topic is niets zonder pics, dus bij deze 2 paar foto's. En bedankt Jeroen !

De Volvo 850 2.0 sports line


Verder ben ik vandaag aan het shoppen geweest voor de 850. Heb 6 liter olie 5W/40 opgehaald, 5 nieuwe Bougies, MANN oliefilter met carterring, MANN luchtfilter, WYNSS oil system cleaner (engine flush), Pollen filter, koelvloeistof, dit allemaal voor het grote onderhoud.
Alles bij elkaar een kleine €60,-

De electrische antenne moet worden vervangen dus heb ik deze opgehaald samen met een armsteun met bekerhouders, asbakje met steun (de huidige zit erg los en werkt niet goed) en een steun voor een carkit (origineel volvo.  Dit heeft met in totaal bij de lokale sloper €30,- gekost.



Tevens zal ik de 850 een grote poetsbeurt gaan geven van binnen en van buiten, want dat is hart nodig. Als iemand me een tip kan geven hoe ik de armsteun weer beetje schoner kan krijgen hoor ik het graag.



Remi89

Is dit een beetje makkelijk in te bouwen zoon electrische antenne ? en moet deze bij elke auto met het contact omhoog gaan of zijn er ook handmatige versies ? weet namelijk niet wat ik zelf heb.

Arie480

De antenne gaat omhoog zodra de radio wordt ingeschakeld. Of de Elektrische antenne standaard is op de 850 weet ik niet, maar volgens mij wel.
Vervangen is een eitje. De antenne zit aan de linkerkant van de kofferbak, de bekleding loshalen en dan zie je hem al zitten. De stekkers losmaken (antenne en power). De antenne zit aan de onderkant vast met een boutje van 8 of 10 mm, en aan de bovenkant, heb je een dop nodig van 17mm. Makkelijkste is om eerst de bovenzijde los te maken, let wel op dat ook het plastike gedeelte mee gaat, je kan de moer niet van het plastikje verwijderen. En let ook op de water afvoer slang die aan de onderkant van de kofferbak zit, deze kun je zo los trekken.
Het inzetten van een nieuwe gaat omgekeerd, een goede tip is om de onderkant eerst beetje vast te zetten en daarna de bovenkant. Als alles goed zit, kun je de boel vast zetten.

jeroen74

Normaal gesproken sluit je die aan op de radio, zodat ie pas omhoog komt als je naar de radio luistert. Bij sommige radio's gaat ie dan weer naar beneden als je bijv. een CDtje of bandje op zet.

Er is ook een (zeldzame) schakelaar verkrijgbaar waarmee je hem handmatig naar beneden kunt doen.

Vulk

Oliefilter en bougies zou ik origineel nemen.

Auk

MANN produceert de oliefilters voor Volvo, zijn dus hetzelfde. Idem aan de luchtfilters etc.
Auke
Volvo. for life