Mikus stelt zich voor. 245, 460 en 850.

Gestart door Mikus, 15-06-2013 00:00:49

Vorige topic - Volgende topic

Mikus

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mike en sinds kort in het bezit van een 850 2.5i
Ben meer een lezer dan een schrijver maar als ik vragen heb waar ik geen antwoord op kan vinden zal ik me zeker melden.
Ben al een tijdje aan het zoeken geweest naar een auto om mijn grootste hobby ( Chevrolet G20 uit 1982 ) een beetje te ontlasten. Toen ik recent van de vrouw te horen kreeg dat ik over een tijd papa word de knoop doorgehakt en wat actiever gaan zoeken.

Heb al eerder een V40 gereden met veel plezier en comfort dus dat er een Volvo moest komen was al snel duidelijk. Volgens de buurman van mijn vader waren V40's geen echte volvos maar vertimmerde renaults en moest ik maar eens naar een 850 gaan kijken.

Diverse proefritten gemaakt en uiteindelijk bij een donker blauwe 2.5i estate automaat uitgekomen.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

grijzev70tdi

3 woorden: Welkom en Foto's ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Mikus

Ik was al bang voor het fotogeschreeuw. (Wat dat betreft is ieder forum hetzelfde  ;D )
Bij deze dan 2 stuks die ik gemaakt heb toen we hem zijn gaan halen.
Natuurlijk is het geen nieuwe en zijn er wat kleine dingetjes die gedaan kunnen worden maar vergeleken met sommige hokken die ik heb bekeken geen slechte keuze.

Miel850

Welkom hier, mooie blauwe. Verstandige buurman.  ;)
Gefeliciteerd met de aanstaande uitbreiding.

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

FGG

Welkom op 't Forum, Mike.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Julius C.

Welkom...en heel veel plezier met je ovloV en op het forum.

:eusa_think:Maar ik vraag mij eigenlijk af...waarom worden auto's bijna altijd ZONDER matten verkocht???
Vind dat een belachelijk iets namelijk!
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Mikus

Bedankt voor het welkom allen, tja die matten dat is wel een goeie inderdaad.
Eens een keer een setje op de kop tikken, in mijn chevy heb ik ook geen matten en mis ze niet echt hoor. Aan de andere kant zit daar dan weer hoogpolig tapijt in hahaha.

Mikus

Vandaag begonnen met de Volvo eens goed schoon te maken, de buitenkant heeft wel wat kleine krasjes en spoortjes maar niets noemenswaardig.
De binnenkant is een heel ander verhaal, enkel al de achterbank naar voren klappen bracht me een wereld die ik nog niet kende.

Boekjes, snoeppapiertjes, vervormde kauwgom, en allerlei soorten snoepgoed die ik in mijn jeugd nog heb gehad.
Meeste natuurlijk hartstikke vastgeplakt en smerig dus alle stukken dat los zit of los kan eruit gehaald en flink met de tuinslang schoongespoten en geschrobd.
Gelukkig schijnt de zon volop dus liggen er nu diverse stukken tapijt in de zon te drogen.

Hopelijk weet ons aanstaande kind zich wat meer te gedragen als die van de oude eigenaar.  ;D 

Waar ik mee mocht beginnen.  :eusa_wall:

blauweroffel

Welkom1

Mooie auto, mooie kleur.
Km stand?

Ook al achterin onder de klep gekeken?
Veel plezier ermee. (en x cc inbouwen, gaat je goed bevallen...)

(ik heb mijn eerste 855 gekocht omdat er op de achterbank drie kinderstoeltjes naast elkaar passen............ ;D)

BR

Mikus

Kmstand is net boven de 310XXX en bij 305 is de riem nog vervangen en heeft de airco een opfrisbeurt gehad, is ook wel te merken op de terugweg toch maar de temperatuur wat hoger gedraaid ivm ijspegels aan mijn sik.  ;D
Achter in de koffer begonnen met schoonmaken, eerst alles eruit natuurlijk en nergens is ook maar een slechte lek of roest te vinden, enkel en alleen een grote vuilnisbak.  :eusa_naughty:

Maar goed een beetje schoonmaken is niemand dood aan gegaan dus dat komt allemaal wel goed.
3 stoeltjes naast elkaar gaat me toch wat te ver, wilde het toch wel bij eentje houden eigenlijk hahahaha.
Heb wel in het midden de armsteun/kinderzitting inzitten wat al in de toekomst gebruikt kan worden.

Julius C.

Mijn g*d het lijkt de bult wel hier in Arnhem!
Het grote Volvo/Saabschoonmaakgeheim van de Wibra... :eusa_shhh:

Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Mikus

Inmiddels een paar dagen aan het poetsen geweest en de hele auto zit er van binnen gelukkig een stuk beter uit.
Binnenkort eens het leer aan gaan pakken, dit is gelukkig nergens stuk maar wel vol met witte scheurachtige strepen.
Kennis van me stelde me gerust en zei dat dit nog te redden was. ( hij zal het wel weten want werkt er dagelijks mee.)  ;D

Verder langzaam aan klaar maken voor de apk, viel gelukkig allemaal mee en is een nieuw spoorstangetje, nieuwe ashoes ( inmiddels al gebeurt) en wat problemen met de abs computer. Geen snelheids meter en het lampje blijft constant branden. Gelukkig morgen al een afspraak in maastricht bij de Go To abs man van het forum.  :eusa_dance:

Buiten nog 2 nieuwe voorbanden heb ik nog niets te klagen over deze aankoop.
De airco is ijskoud, de automaat schakelt als een droom ( en als Chevrolet automaatrijder ligt die lat erg hoog.)
en buiten wat gebruikerskrasjes heb ik toch mazzel gehad voor een paar 100 euro.

SnoobyDoo

Welkom Mikus!

En die hond ziet er briljant uit :)
Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Mikus

Heeft ie wel vaker last van, ben nog steeds van mening dat onze bullterrier de incarnatie van Alf is.  ;D

Mikus

Zo daar zijn we weer. Tijd geen 850 meer gehad, wel veel meegelezen. Alle Amerikanen de deur uitgedaan en nu volledig over op Volvo. Natuurlijk komt er wel weer een keer een grote Chevrolet of Cadillac maar daarvoor zal eerst de spaarpot wat aangevuld moeten worden.

Inmiddels begint de Volvo verzameling wel aardig te groeien.
Was al in het bezit van een 460 voor de vrouw, tot mijn verrassing een heerlijk autootje dat met zijn 2 liter ook nog best van zijn plek komt. Voor mezelf heb ik een tijd geleden een 245 turbo aangeschaft en deze zal de komende jaren flink opgeknapt gaan worden. Dus fijn de 245 geschorst om er als ik tijd had aan te beginnen tot mijn werkgever ineens met de mededeling kwam dat hij een andere dienst ging werken en ik voortaan 60 km zelf moest rijden. ( wij carpoolde namelijk altijd )

Via Facebook uitgekomen bij een advertentie van een leuke donkerblauwe 850 GLT voor niet al teveel en deze besloten op te gaan halen. Uiteraard zal Thierry hier ook niet geheel onbekend zijn. ;-)
Na een kopje koffie en het postkantoorgebeuren een heerlijk ritje van anderhalf uur naar huis gehad, wat rijd zo'n 850 toch fijn zeg. Was het al bijna vergeten.

Foto's komen later, met een kleine vent van anderhalf die overal aan wilt zitten kruip je niet meer zo makkelijk achter de computer dus zit voornamelijk met de iPhone op het web te snuffelen.