Zomerbandjes voor de C70

Gestart door FGG, 21-03-2013 08:56:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: FGG op 21-03-2013 13:35:30
Ik heb net een prijsje doorgekregen van de GY Eagle F1, gelijk aan de Pirelli. En de GY's kwamen goed uit de tests die ik op internet heb gevonden.

Ik neig nu dus wel een beetje naar de GY...

Dan zou ik lekker die nemen, daarmee wordt je niet teleurgesteld!
De Tussenpaus

Jeroentjuh

Conti SportContact 3 dan?

Jan_D.

Op de R had ik eerst een paar keer Pirelli's, daarna twee keer Bridgestone Potenza's. De laatste vond ik prettiger.
Op de 740 (ooit) had Goodyears, waren wel 15 inch bandjes maar het waren beslist goede banden. Ze sleten wel sneller dan Michelins, maar de grip was veel beter!


ed

Citaat van: Jeroentjuh op 21-03-2013 15:12:27
Conti SportContact 3 dan?

Net een hele nare ervaring mee gehad. HAd 4 nieuwe gekocht, en behoorlijk last van trillingen. Na opnieuw balanceren hebben ze 4 nieuwe besteld, zelfde verhaal. Uiteindelijk heb ik ze zelf gecontroleerd en ze hobbelen allemaal (hoogteslag). Na lang zeuren (profile tyrecenter) hebben ze op mijn aangeven Michelin pilot supersport gemonteerd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

FGG

Lijkt erop dat 't de GY's gaan worden. Alvast bedankt voor de input. Ik laat wel weten wat 't geworden is.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: FGG op 21-03-2013 16:04:27
Lijkt erop dat 't de GY's gaan worden. Alvast bedankt voor de input. Ik laat wel weten wat 't geworden is.

Laat ook even weten hoe de banden bevallen > geluid, stuurbeleving (scherp of zoekerig) en wat was de slijtage die aangegeven werd op de site's die je hebt gelezen?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Disco-johnny

Ik ben zelf ook altijd redelijk vaak met verschillende banden aan het experimenteren. Ik heb een setje zomerbanden en winterbanden altijd zelf liggen en heb laatst de winterbanden na het wisselen weg gedaan en ik dacht, ik koop gelijk weer een nieuwe set winterbanden, vast voor het volgende seizoen. Omdat ik weer wat nieuws wilde hebben had ik op internet gekeken op verschillende sites, ben uiteindelijk op http://www.tirendo.nl/ uitgekomen voor een redelijk ruim aanbod, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik zelf een bandenmerk heb waar mijn voorkeur echt naar uit gaat..

Hoe herkennen jullie dan echt het verschil in de banden dan? Ik zit nu nog een beetje op het niveau dat er profiel op moet zetten en dat ze om de velg passen :)
Volvolvolvolvoo

innocenti

Citaat van: Turbobiker op 21-03-2013 13:35:41
Ligt er aan hoe je de banden gebruikt. De Hankooks vind ik bij regen gewoon gevaarlijk, maar dat is als je een paar goede banden gewend bent en je ook in de bochten lekker blijft door tuffen. Op het ene asfalt doen de Hankooks gewoon mee, en op ander asfalt doen ze opeens niets meer... . Bij droog weer een prima sport band!
Heerlijk subjectief zonder het type te vermelden. Met welk type heb je slechte ervaring?

Ik heb Hankook Ventus  V12 onder de R gehad. En in bochten op nat wegdek doen ze voor mijn gevoel niet onder voor de Michelin Pilot Sport 3. Michelin PS3 zijn wel mn eerste banden die niet cuppen achter.

Semperit speedlife komen overigens ook goed uit de nieuwe bandentesten.

daanium

#23
ik ben ook toe aan vier nieuwe banden voor de Coupe.
zelf dacht ik aan Pirelli Pzero Nero (€ 107,- per stuk)
Iemand hier op 't forum daar ervaring mee?

[edit]ik zie net dat ze ook nog de Pirelli P6000 hebben, die heb ik in het verleden gehad en die bevielen erg goed.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Bas T5r

Citaat van: daanium op 08-06-2013 14:39:48
ik ben ook toe aan vier nieuwe banden voor de Coupe.
zelf dacht ik aan Pirelli Pzero Nero (€ 107,- per stuk)
Iemand hier op 't forum daar ervaring mee?

[edit]ik zie net dat ze ook nog de Pirelli P6000 hebben, die heb ik in het verleden gehad en die bevielen erg goed.

Ik heb P-zero Nero's onder mijn t-5R. lekkere banden; weinig herrie, veel grip. nadeel: slijten behoorlijk snel en verliezen dat heel snel grip...gaat niet bepaald gelijkmatig.
855 T-5R

Robin Visser

#25
Hier Michelins Pilot Primacy onder de cabrio. Takke herrie met open kap. Wel slijtvast en nooit gripproblemen gehad, noch met nat-, noch met droog weer.
Wat een feest zo'n dakloze T5!