Code 4-4-2 air pump relay signal absent/faulty OPGELOST!!

Gestart door shootafriend, 04-11-2004 09:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shootafriend

Mijn 98-er V70 classic 2.5T is licht gaan inhouden waarna het lambda/motorelectronica lampje ging branden. Na een bezoek aan de dealer bleek deze code eruit te komen en heeft men de druk/baro sensor vervangen. Hierna liep de auto weer als vanouds, echter na zo'n 300 km gereden te hebben begon de auto wederom in te houden en het beroemde lampje ging weer aan. Is de sensor nu alweer defect of meet ie gewoon een verkeerde waarde en is dan het onderdeel waar deze sensor op aangesloten is dan niet defect??? Ik heb reeds de zoekfunctie geraadpleegd maar niets gevonden hierover.

Peth©oni

Weer foutcodes laten uitlezen, kunnen nog aanverwante zaken zijn.... of een nieuwe storing.

shootafriend

#2
De auto is naar de Volvo dealer (ik zal geen namen noemen) geweest. Ze hebben er 3 dagen onderzoek naar gepleegd (ik zal het niet over de kosten hebben), maar konden geen storingen vinden. Daar in het contactslot wat speling zat en het euvel volgens de hoofd reparateur vermoedelijk daaruit voortkwam werd besloten deze te vervangen. Ik haal de auto na deze reparatie (ik zal het wederom niet over de kosten hebben) op en ontdek vrijwel onmiddellijk dat er nog niets is veranderd. De auto houd nog steeds in. Zaterdag belt mijn vrouw dat de auto na hevig inhouden afsloeg. Starten wilde ook niet meer lukken. De auto liep dan, maar bij optrekken viel ie weer stil. Betreffende Volvo dealer gebeld en monteur ter plaatse gehad. Door mijn eigen toedoen de auto weer aan het rijden gekregen en bij de dealer laten uitlezen. Conclusie....geen storing opgeslagen. (Lambda lampje weer laten resetten).
Na thuiskomst even mijn eigen geheugen doorgespit met betrekking tot mijn eigen kennis van Volvo's, motoren en opgedane storingservaringen. Gewapend met sterschroevendraaier open ik de kap boven de bougies (deze zat overigens moervast, dus was er in de garage niet afgeweest) en zie en voel tot mijn stomme verbazing dat er 2 bougiepluggen loszitten. Alle pluggen verwijderd, schoongeblazen en teruggeplaatst en mijn Volvo V70 2.5T heeft tot de dag van vandaag geen kuren meer vertoont.
Wat moet ik hier nu mee tenopzichte van betreffende Volvo "specialist".