Wie kent de Mr. Handsfree SPY?? Vraag over flits detectie apparaat...

Gestart door Arnie82, 22-06-2013 17:01:29

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Kom dit apparaatje tegen...

Mr. Handsfree SPY welke voorheen ook onder Quintezz merk in de markt was.

Klinkt op zich goed... GPS based database met alle vaste controles die je kosteloos updaten kan. Auto standby en op te laden middels het zonnepaneeltje.

Klinkt alsof je deze aan je ruit hangen kan en (afgezien van af en toe een update) niet meer naar om hoeft te kijken.

Heeft iemand een dergelijk ding in zijn of haar auto? Ik heb wel flitsmeister op m'n GSM staan maar denk er niet altijd aan om dit aan te zetten... :eusa_think:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

BBS

Op de webstee van dit hebbedingetje staan de update files voor diverse landen.
Bij The Netherlands staan wel fixed/vaste palen maar er is geen mogelijkheid voor de mobiele flitsers...
Volvoloos....

Arnie82

Klopt... Het gaat ook louter om de vaste meldingen. (Trajectcontroles, palen en enkele veelgebruikte mobiele plekken)

Op zich is dat ook prima, het gaat me eigenlijk om een device die vast in de auto zit en je geen omkijken naar hebt. Zodra je het alweer aan en uit moet gaan zetten dan weet ik dat het in de praktijk vergeten gaat worden... (Zoals flitsmeister bijvoorbeeld)

Daarnaast ook graag een beetje compact zodat hij niet opvalt of ergens weg te bouwen is.

Voor de mobiele plekken check ik wel even de bronnen...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Arnie82

De Inforad v4e is denk ik een beter device... Vaste stroomvoorziening en gaat dan mee met het contact.

Alleen constant van die opstartpiepjes etc. :eusa_think:

Denk dat ik me eerst ga aanwennen om flitsmeister actiever aan te gaan zetten...

)()()sT

Hoe zit dat bij die tegenwoordige dingen in het buitenland?

Arnie82

Citaat van: )()()sT op 23-06-2013 14:44:37
Hoe zit dat bij die tegenwoordige dingen in het buitenland?

Meeste landen mag het gewoon aangezien dit middels GPS gaat... Duitsland mag het niet meen ik.

Julius C.

Het is in de Duits sprekende landen 'verboden' om detectie te hebben, maar doen ze niet al te moeilijk over meldingen op je Navi.
Behalve daar waar de Milka koeien loeien, daar is elke vorm van detectie verboden en er zijn zat verhalen bekend van mensen die hun Navi mochten inleveren waar wél flitspalen op stonden vermeld. En de boete natuurlijk!

Ik heb zelf de voorloper van deze Inforad (gaat al 5 wagens mee  :angel: ) en steek deze met lader en al in de aansteker; perfect ontvangst en de Milka Gendarmerie laat mij met rust. Kostte toendertijd het grote bedrag van 49,50 in guldens.

Op de website vind je onder de accessoires hoe de lader er uit ziet en begrijp je wat ik bedoel hier boven. Software voor de pc kun je downen op de site van Inforad.

Plug and play en niemand ziet het  :eusa_whistle:
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

FrankvdAa

Citaat van: Julius C. op 23-06-2013 15:04:32
Behalve daar waar de Milka koeien loeien, daar is elke vorm van detectie verboden en er zijn zat verhalen bekend van mensen die hun Navi mochten inleveren waar wél flitspalen op stonden vermeld. En de boete natuurlijk!

In Frankrijk mag je ook al geen navi met flitspalen hebben. Geloof dat het een boete tot 2.500 euro op kan leveren. Beetje zinloos als je het mij vraagt, want in Frankrijk wordt elke flitspaal 500m vooraf aangegeven met borden. :eusa_wall:
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Marc O.

Ik gebruik in NL altijd de apps van Flistmeister en FlitsNav, maar daar heb ik natuurlijk niks aan als ik op vakantie ga en door Duitsland rijd. Iemand enig idee welke iPhone app(s) er  zijn om mobiele Duitse controles door te melden? De vaste flitspalen heb ik in m'n navigatie staan, gaat dus echt om mobiele controles.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: FrankvdAa op 23-06-2013 16:22:00

In Frankrijk mag je ook al geen navi met flitspalen hebben. Geloof dat het een boete tot 2.500 euro op kan leveren. Beetje zinloos als je het mij vraagt, want in Frankrijk wordt elke flitspaal 500m vooraf aangegeven met borden. :eusa_wall:

Klopt, maar ik heb wel eens meegemaakt dat ik zo'n bordje over het hoofd had gezien en nog net op tijd werd gewaarschuwd door m'n Navigon ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Julius C.

Citaat van: Marc O. op 23-06-2013 16:30:31
Citaat van: FrankvdAa op 23-06-2013 16:22:00

Klopt, maar ik heb wel eens meegemaakt dat ik zo'n bordje over het hoofd had gezien en nog net op tijd werd gewaarschuwd door m'n Navigon ;D

Wijzigingen in de wetgeving van Frankrijk

Sinds het van kracht worden van decreet 2012-3 op 3 januari 2012, is in Frankrijk het ontvangen van waarschuwingen over de locatie van vaste of mobiele flitsers tijdens het rijden verboden. Als de service TomTom Flitsers op je navigatiesysteem is geïnstalleerd en je blijft van deze service gebruikmaken, kun je een bekeuring krijgen van maximaal €1500.
Nieuwe update: de service TomTom Flitsers wordt in Frankrijk de service Gevarenzones
TomTom heeft overleg gehad met het Franse ministerie van verkeersveiligheid om helderheid te krijgen over nieuwe en toekomstige wetgeving. Als gevolg hiervan introduceert TomTom de service Gevarenzones, die volledig voldoet aan de huidige wetgeving. Deze service is voor compatibele producten gratis te downloaden.

Oké ik zat fout, Frankrijk nu ook al... :eusa_shifty: ahoewel...laatste alinea noem je nu echt weer 'Met de Franse slag'  ;D
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

fpede

Citaat van: Broabander op 23-06-2013 17:15:00
Navigon voor de iPhone: 'let op: gevaarlijk punt!' ;D

haha, herkenbaar  ;D

zelf gebruik ik vooral iCoyote op de iPhone,.. maar weet niet hoe/wat dat in het buitenland doet  :eusa_think: