Snel informatie nodig over mistlampen!!!!!!! Opgelost

Gestart door RoelNL, 19-06-2013 12:40:57

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Boeijke op 19-06-2013 15:12:57
Citaat van: cornelis-b op 19-06-2013 13:57:15
Citaat van: MrCain op 19-06-2013 13:42:41
Lampen en bedieningsknopje moet er dan uit.

Anders nog afkeur  :eusa_whistle:

Bedieningsknop mag gewoon blijven zitten als je de stekkers van de mistlampen maar loskoppelt.
Zolang de stekkers niet gekoppeld zijn aan de lampen ben je bezig een mistlampenset aan te leggen en is dit geen afkeur.

Waarom werd de mijne dan afgekeurd omdat de knop van de hoogteverstelling van de lampen er in zat en niet eens de motortjes ervoor.

Waarschijnlijk omdat de keurmeter dacht het beter te weten dan de APK regels. Op het moment dat er hoogte verstelling aanwezig is moet het werken maar alleen een schakelaar in het dashboard en verder geen stelmotoren is zeker geen afkeur.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jeroen74

Bij mij is het twee keer afkeur geweest omdat ik wel de hoogteverstelschakelaar heb, maar geen motortjes... bij twee verschillende keurmeesters. Dus elke keer schakelaar eruit en dan is het goed...  ::)

Moet nog steeds motortjes monteren, en een stukje kabelboom; de voorbereiding loopt maar vanaf de koplampen tot het grote stekkerblok links, draadjes zitten niet in de dashboard kabelboom...

The Demon

Ga ervan uit dat voor auto's vanaf '98 geldt dat "Als het erop zit moet het werken".
Dus ingeval van de mistlampen, gewoon even eraf halen.
Hoogteverstelling gewoon de schakelaar eruit halen.
Defecte achteruitrijlichtschakelaar, wipschakelaartje monteren en klaar.

Een beetje creatief blijven jongens.

De keurmeester mag dan zeggen stekkers los is voldoende maar bij een steekproef hang je (en hij ook).

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

Als er een schakelaar voor hoogteverstelling in zit, moet deze werken, ok al zit er geen motor in de koplampen.
Als er een schakelaar oor mistlampen in zit, maar de lampen doen het niet, is dat geen probleem. Als de lampen het wel doen, maar het glas is kapot, mag het niet.

Ja lang leven de kromme nederlandse apk...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

C.punTeR

Ik heb in mn peugeot 406 :eusa_shhh: maar 1 mistlamp(werkend)voor in de bumper  zitten, en kom zo iedere keer weer door de apk.

Groet..

RoelNL

Gelukkig via de sloop nog snel 1 kunnen vinden!
Gr. Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023